AirAsia #8501

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

O aeronavă Airbus A320-200 a dispărut în sud-estul Asiei. Cursa a decolat în Indonezia şi se îndrepta spre Singapore.

Condiţiile meteorologice sunt principalul suspect. Înălţimea norilor de furtună, a norilor cumulonimbus, este raportată la peste 50.000 de picioare şi aeronava zbura la 32.000. Pilotul a cerut controlorului de trafic să devieze de la planul de zbor, din cauza furtunilor, înainte de întreruperea contactului. Nu a fost declarată stare de urgenţă.

Greşeala de pilotaj este puternic corelată cu condiţiile meteorologice, ţinând cont că nu este recomandat ca piloţii să zboare în condiţiile meteorologice raportate.  Este important să precizez că erau şi alte aeronave ce zburau în această zonă, aeronave ce au ajuns la destinaţie. Nu mă pot pronunţa de ce #8501 a dispărut şi altele au ajuns la destinaţie, cutiile negre vor da mai multe detalii despre deciziile piloţilor.

Regulile ce mă guvernează, regulile Federal Aviation Administration, recomandă ca aeronavele să ocolească furtunile la o distanţă de 20 de mile nautice. Vrem să evităm turbulenţe severe/extreme, grindina şi descărcările electrice (problema principală fiind orbirea). În plus, chiar dacă este puţin probabil, ploaia poate să afecteze aprinderea motoarelor. Gheaţa este încă un factor important, dovedit şi de accidentul Air France 447.

Pot să vă spun că piloţii sunt presaţi să-şi urmeze programul. În general, când vremea îmi permite să decolez, să mă întorc în cazul unei urgenţe şi să aterizez la destinaţie, atunci eu aleg să decolez. Vremea spre destinaţie este relativă, de cele mai multe ori prefer să deviez sau să mă întorc dacă este cazul. Prefer să văd cum stau lucrurile, chiar dacă opţiunea cea mai sigură este anularea zborului. Dacă piloţii anulau zborurile de fiecare dată când vremea este raportată ca fiind dificilă, atunci anulam multe zboruri.

Analizând aceste informaţii, consider că vremea a contribuit la acest accident. Există o şansă destul de mare să existe greşeli de pilotaj şi nu am să ignor posibilitatea unei probleme tehnice (chiar dacă aeronava avea inspecţiile făcute recent). Consider, totusi, că problema pricipală a fost vremea. Greşelile de pilotaj sau problemele tehnice sunt probabil cauzate de problema principală.

Evident, este foarte devreme, sunt de părere că este important să aşteptăm rezultatele investigaţiei. 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite