Eveniment

articolul anterior articolul urmator

AirAsia #8501

32
28 Dec 2014 09:24:09
Vladimir Stoicescu

O aeronavă Airbus A320-200 a dispărut în sud-estul Asiei. Cursa a decolat în Indonezia şi se îndrepta spre Singapore.

Condiţiile meteorologice sunt principalul suspect. Înălţimea norilor de furtună, a norilor cumulonimbus, este raportată la peste 50.000 de picioare şi aeronava zbura la 32.000. Pilotul a cerut controlorului de trafic să devieze de la planul de zbor, din cauza furtunilor, înainte de întreruperea contactului. Nu a fost declarată stare de urgenţă.

Greşeala de pilotaj este puternic corelată cu condiţiile meteorologice, ţinând cont că nu este recomandat ca piloţii să zboare în condiţiile meteorologice raportate.  Este important să precizez că erau şi alte aeronave ce zburau în această zonă, aeronave ce au ajuns la destinaţie. Nu mă pot pronunţa de ce #8501 a dispărut şi altele au ajuns la destinaţie, cutiile negre vor da mai multe detalii despre deciziile piloţilor.

Regulile ce mă guvernează, regulile Federal Aviation Administration, recomandă ca aeronavele să ocolească furtunile la o distanţă de 20 de mile nautice. Vrem să evităm turbulenţe severe/extreme, grindina şi descărcările electrice (problema principală fiind orbirea). În plus, chiar dacă este puţin probabil, ploaia poate să afecteze aprinderea motoarelor. Gheaţa este încă un factor important, dovedit şi de accidentul Air France 447.

Pot să vă spun că piloţii sunt presaţi să-şi urmeze programul. În general, când vremea îmi permite să decolez, să mă întorc în cazul unei urgenţe şi să aterizez la destinaţie, atunci eu aleg să decolez. Vremea spre destinaţie este relativă, de cele mai multe ori prefer să deviez sau să mă întorc dacă este cazul. Prefer să văd cum stau lucrurile, chiar dacă opţiunea cea mai sigură este anularea zborului. Dacă piloţii anulau zborurile de fiecare dată când vremea este raportată ca fiind dificilă, atunci anulam multe zboruri.

Analizând aceste informaţii, consider că vremea a contribuit la acest accident. Există o şansă destul de mare să existe greşeli de pilotaj şi nu am să ignor posibilitatea unei probleme tehnice (chiar dacă aeronava avea inspecţiile făcute recent). Consider, totusi, că problema pricipală a fost vremea. Greşelile de pilotaj sau problemele tehnice sunt probabil cauzate de problema principală.

Evident, este foarte devreme, sunt de părere că este important să aşteptăm rezultatele investigaţiei. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

32 Comentarii

Menumorut
28.12.2014, 10:02:26

Domnule..imi pare rau..Mereu te "grabesti" asa "repede"..? Daca ai ajuns sa dai vina pe..putin probabil.."ploaia"...cred ca e ceva aiurea.. Din cate stiu daca se opresc motoarele, la inltimea aia ai timp..si este obligatoriu sa raportezi...si incerci repornirea... Tot asa de bine..la momentul asta ai putea sa dai vina pe un fulger globular...sau pe extraterestri...

+4 (8 voturi)
Vladimir Stoicescu
28.12.2014, 10:14:56

Nu am dat vina pe absolut nimic, am precizat motivele ce stau la baza evitarii unei furtuni severe. In plus, nu este "obligatoriu" sa raportezi daca se opresc motoarele. Raportezi daca si cand ai timp.

0 (6 voturi)
Menumorut
28.12.2014, 10:42:25

Am spus ca la inaltimea aia e timp... Iar ocolirea furtunii din cate stiu nu se face decat dupa confirmare...si este oricum aprobata, doar ca trebuie anuntata. Capitanul decide...absolut tot...Si asa e normal...Dar anunta...si asteapta confirmarea in caz de deviere justificata... Nu ca ala din Tenerife...care a decolat de capul lui...si a trosnit doua avioane cu tot cu pasageri... In sfarsit..mie mi se pare ca va grabiti putin... Sa mai asteptam... Ca ce s-a intamplat la Balotesti n-am aflat nici azi... Si nici cazul de la Orly...cu picajul ala si recuperare in ultima clipa nu-i foarte clar... Nu stiu daca nu cumva tot Airbus era si ala...

+3 (5 voturi)
Biky
28.12.2014, 12:32:49

Airbus 310 Men,am avut trei,au rămas doua trase pe bara,cu excepția unuia care "a mai facut o vreme" pe "avionul-prezidențial". Eu apreciez articolele publicate de D-l Stoicescu,si consider sincer ca este in masura "sa-si dea cu părerea,are pregătirea necesară sa analizeze anticipat "factorii" ce ar fi putut sta la baza producerii diferitelor catastrofe aviatice pe marginea cărora si-a spus părerea publicând diferite articole,...sincer nu cred ca este vorba de "graba"! Păcat de cei ce si-au pierdut viata!...sunt convins ca TOTI ne-am dori sa existe supraviețuitori!

+5 (5 voturi)
Biky
28.12.2014, 12:42:09

Si vis-a-vis de cele doua aeronave de tip Airus-310 au fost "testate" dupa ce au stat o vreme pe bara de către specialiști Francezi in domeniu,teste pe care le-au trecut cu succes. Din cate am inteles Armata ROMANA si-a exprimat dorința de a le transforma in aeronave militare de transport,respectiv spitale mobile aeriene,armata Germana au câteva operaționale pe care le folosesc in caz de conflict militar si bineinteles pe timp de pace! Se pare ca la Romani nu se poate,...oare de ce?

+5 (5 voturi)

Vezi toate comentariile (32)

Modifică Setările