Analiză Bloomberg: Pentru Dacia noile praguri de emisii poluante vor fi costisitoare. O soluţie ar fi lansarea unui Duster hibrid

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacia a avut mare succes şi vânzările mărcii au atins un nivel record de 655.000 de maşini anul trecut, dar regulile mai dure de emisii poluante ar putea afecta profitabilitatea mărcii, notează Bloomberg.

Publicaţia citează analişti care spun că o versiune hibridă de Duster ar fi o soluţie, iar un alt analist notează că pentru Dacia costurile ar putea depăşi 600 milioane euro în doi ani.

Acum 11 ani Dacia vindea 241.000 de maşini sub brand-ul propriu, acum şase ani ajungea mla 400.000/an, iar anul trecut se atingea un record de 655.000 de maşini.

Cele mai ieftine modele Logan şi Sandero costă de la 8.000 de euro cu minime dotări, iar cele mai scumpe variante de Duster costă peste 20.000 de euro. Cu noile ţinte de emisii pentru maşinile vândute în UE, ţinte care intră în vigoare din 2020, ar putea afecta profitabilitatea Dacia fiindcă, faţă de alte mărci, brandul românesc nu are maşini electrice sau hibride în gamă.

Conform cabinetului de analiză Evercore ISI, diferenţa dintre emisiile medii de CO2 ale gamei Dacia din 2018 şi ţinta pentru 2021 este de 26%, la fel fiind şi la brand-ul Opel. Evercore ISI estimează că pentru a se conforma noilor ţinte de emisii, costurile pentru Dacia vor fi de 672 milioane euro în doi ani.

Analiştii estimează că la Duster rata de profitabilitate este de 10%, una foarte bună pentru industrie. O soluţie ar putea fi lansarea unui SUV hibrid, spune un analist citat de Bloomberg, iar acest SUV ar putea duce în jos media emisiilor de CO2.

Merită menţionat faptul că lansarea unei versiuni hibride de Duster ar fi mult mai fezabilă din punct de vedere comercial decât a unei Dacii 100% electrică ce ar costa mult şi ar avea autonomie destul de redusă.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite