Aventurile lui Mărgineanu la manşa avionului. Cum a fost uitat în aer de controlorii de trafic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mihai Mărgineanu a reuşit să aterizeze cu bine pe Aeroportul Henri Coandă FOTO Facebook
Mihai Mărgineanu a reuşit să aterizeze cu bine pe Aeroportul Henri Coandă FOTO Facebook

Cunoscutul artist Mihai Mărgineanu a trecut prin emoţii la manşa avionului său. Din cauza unei aeronave care a blocat pista aeroportului Băneasa, unde Mărgineanu urma să aterizeze, controlorii de trafic l-au direcţionat către aerodromul Clinceni, unde pista era pe iarbă şi neiluminată. În  cele din urmă, Mihai Mărgineanu a fost autorizat să aterizeze la Otopeni.

Mihai Mărgineanu a povestit cu umor, pe Facebook, o întâmplare care ar fi putut să se termină foarte prost. Luni, în jurul orei 15.45, artistul a decolat cu avionul personal Cessna de pe Aeroportul Băneasa, ”cu intenţia de «zbor în zonă» pentru acumulare de ore în vederea finalizării pregătirii pentru ATPL (airline transport pilot licence)”.

Iniţial, zborul a decurs normal. ”Depus plan de zbor VFR (adică, visual flight rules), decolat, comunicat estimat timp de aterizare (ETA – estimate time arrival) «40 de minute din momentul actual» prin LILGU –BSE (un punct pe hartă). Înainte de ieşirea din zonă pe la BABAK (adică undeva pe deasupra autostrăzii Buc-Piteşti pe la km. 10) aud comunicarea radio între BucInfo şi altă aeronavă care se apropia dinspre FLR (adică radiofarul de la Floreşti) cu scopul de aterizare la Băneasa. Buuun! Mă zbor frumos peste întinsele câmpii şi din ce în ce mai micii codri ai superbului sud de ţară, trec şi de Otopeni, ajung la Ploieşti, mă iau după autostrada nouă şi goală, văd cârciumă lui Bobiţă de la Fierbinţi, evit în ultimul moment un stol de gâşte (cred că erau nişte gâşte surde!) pe la 1200 de picioare şi mă îndrept către punctul IFR LILGU (comuna Lilieci) care reprezintă intrarea în zonă de control (adică CTR) a aeroportului Băneasa. Soarele ere deja la apus! Ce frumos!” a povestit cu umor Mărgineanu.

Numai că avionul de mici dimensiuni despre care auzise în staţia radio a avut o defecţiune şi a aterizat pe burtă pe aeroportul Băneasa, chiar pe pista unde urma să aterizeze şi artistul. Din fericire, incidentul nu s-a soldat cu victime, dar ce a urmat a dat emoţii artistului.

”Mi se comunică radio cum că pista aeroportului pe care trebuie să aterizez eu, la limită de întuneric, este închisă. Pentru că un avion a aterizat fără să poată activa trenul de aterizare! Avionul care venea de la Craiova. Incindentul nu are victime, din fericire. Nici răniţi. Păi şi io ce fac? Mă întreb eu în sinea mea… destul de neliniştită era sinea mea! Unde dracu’ mă duc io acum cu Cessna (proprietate personală)? Controlorul de trafic mă trimite la Clinceni, aeroport cu pistă pe iarbă şi neluminată… în întunericul nopţii din ce în ce mai noapte :). Nu mai zic că la Clinceni cei de la Aeroclub închid pista la lăsarea întunericului şi rişti să ajungi aeronavă infractoare, de!. Răspund civilizat şi conform normelor de comunicare din aviaţie că cică: NEGATIV! Controlorul de trafic, semi-panicat de incidentul în derulare, mă îndrumă către aeroportul de rezervă declarat în Planul de Zbor… aeroportul Craiova. Corect până aci! Dar până la Craiova fac minim 50 de minute. Mai bine mai stau p-aci prin aer că într-o oră CIAS- ul, adică ăştia care impun închiderea pistei până îşi termină rapoartele cu privire la incidentul aviatic – care, repet, nu s-a soldat cu victime, din fericire!”, a scris Mihai Mărgineanu pe Facebook.

În cele din urmă, totul s-a terminat cu bine, artistul primind permisiunea să aterizeze pe Aeroportul Henri Coandă.

”Am aterizat pe pista 26L înaintea unui Tarom, care m-a mai şi aşteptat să degajez pe Golf (adică pe ‘breteaua’ cu litera “G”) ca să poată pleca şi el liniştit spre destinaţia-i îndepărtată. Mulţumesc domnilor controlori de trafic de la Băneasa şi Otopeni! Voi fi la fel de penibil şi astăzi când va trebui să decolez de pe Otopeni, probabil în faţa vreunui Boeing sau Airbus care mă va aştepta semi-nervos, dar cuminte, să degajez eu spaţiul aerian să poa’ să-şi facă şi el treaba”, şi-a încheiat păţania Mihai Mărgineanu.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite