Eveniment

articolul anterior articolul urmator

Carambol pe A2: Staţia meteo Medgidia a raportat ceaţă cu vizibilitate limitată la 200 de metri. De ce nu a fost emisă alerta pentru prevenirea şoferilor

36
16 Jul 2021 11:30:41
Autor: Ionuţ Mureşan
Imagine: Facebook / A2 Autostrada Soarelui / Mihai Sabotnicu
Imagine: Facebook / A2 Autostrada Soarelui / Mihai Sabotnicu

Accidentul în lanţ produs în această dimineaţă pe A2 în zona localităţii Medgidia – soldat cu 16 răniţi şi 55 de maşini avariate – a avut loc într-o zonă în care s-a produs ceaţă. Meteorologul de serviciu al ANM a declarat pentru Adevărul că fenomenul a fost raportat de staţia meteo de la Medgidia, dar vizibilitatea era la limita emiterii unei alerte.

Potrivit meteorologului de serviciu de la Administraţia Naţională de Meteorologie, imaginile din satelit şi rapoartele meteo centralizate de ANM confirmau prezenţa ceţii în judeţele Constanţa, Ialomiţa şi Călăraşi, iar staţia de la Medgidia a consemnat fenomenul în dimineaţa de vineri, dar cum vizibilitatea era de 200 de metri, fix limita de atenţionare, o alertă de ceaţă nu a mai fost emisă către public.
 
„De obicei este un fenomen destul de rar, dar se produce, chiar şi în anotimpul cald. În condiţii de cer senin (n.r. – noaptea, spre dimineaţă), temperatura scade destul de mult şi se apropie de punctul de rouă. Trebuie să fie şi ceva umezeală în aer, iar acum am avut. Mai exact, a fost circulaţia estică cu un aport de umezeală dinspre mare şi în aceste condiţii s-a produs ceaţă. Fenomenul a avut loc în judeţele Călăraşi şi Constanţa, pe imaginile din satelit aşa s-a văzut. Dar nu a fost cu vizibilitate la fel de scăzută ca în timpul iernii, adică sub 200 de metri. Într-adevăr, la staţie la Medgidia era 200 de metri, dar trebuie să scadă sub 200 să emitem (n.r. – alertă) şi de asta colegii nu au emis, fiind vorba de o oră, interval foarte scurt. Dar el, ca fenomen, s-a produs în judeţele Călăraşi, Ialomiţa şi Constanţa, au fost zone cu ceva ceaţă. Dar la staţii… singura care a venit cu ceaţă a fost Medgidia, care a dat în clar, vizibilitate 200 de metri. Ca fenomen, este destul de rar vara, se formează în depresiuni, se produce acea rouă în straturile mai joase şi se formează ceaţa, numai că nu persistă”, a explicat meteorologul de serviciu. 
 

16 răniţi în urma carambolului în care au fost implicate 55 de maşini

Şaisprezece persoane, inclusiv cinci copii, au fost rănite, fiind transportate la spital, iar opt au primit îngrijiri la faţa locului, în urma unor accidente în lanţ cu 55 de autovehicule care s-au produs vineri în patru puncte apropiate de pe A2, în zona localităţii Medgidia, pe sensul către litoral. 
 
Accidentele au avut loc în condiţii de ceaţă pe A2. La nivelul judeţului Constanţa au fost activate Planul Roşu de Intervenţie, dar şi planul alb, care se referă la organizarea activităţii în cadrul spitalului în cazul unei situaţii cu multiple victime. Planul Roşu e dezactivat de la ora 10.30. 
 
Traficul, care a fost blocat şi apoi deviat, începe să se normalizeze. Cel mai grav accident de pe A2 a avut loc în 5 noiembrie 2016, la kilometrul 67, când patru persoane au murit, iar 57 au fost rănite. Accidentul, în care au fost implicate 29 de maşini, s-a produs tot pe fondul ceţii. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

36 Comentarii

Ludwig
16.07.2021, 11:42:33

E plin de prosti ce habar nu au legea...Pe sosele trebuie mers cu luminile de intalnire faza scurta obligatoriu pe autostrazi, drumuri europene si expres. Nu trebuie confundate cu luminile de zi ce la logan sunt niste becuri la far aprinse tot timpul ca modelul se face si pentru alte tari. Lampa de ceata se foloseste pe timp de ceata si este in spate. A nu se confunda cu proiectoarele de ceata ce nu sunt obligatorii caci sunt optionale la masina, platesti in plus. Daca aprinzi proiectoarele de ceata fara lampa iei amenda. LAmpa de ceata spate stanga trebuie aprinsa. Apoi cel mai important luminile de pozitie ce se folosesc pe timp de ploaia, ninsnoare, ceata sau alte conditii ce impiedica vizibilitatea pe drumul public. De asemenea se mai folosesc si seara pana la zi cand ai autovechiculul pe partea carosabila inafara localitatii. Nu va spun in bucuresti maxim 1 din 20 de soferi au pozitiile aprinse pe ploaie, ninsoare sau ceata...Ar trebuii amenzi usturatoare.

+9 (13 voturi)
Flogea Aurelu
16.07.2021, 11:55:19

"Lampa" de ceata nu are un loc anume, poate fi pozitionata central, sau stanga/dreapta. Ce faci cu masinile importate in SUA si trecute prin RAR pe sestache. Astea nu au lampi de ceata.

-5 (7 voturi)
ion ion
16.07.2021, 11:54:38

"De ce nu a fost emisă alerta pentru prevenirea şoferilor" Soferii nu vad ca e ceata? ce, trebuie sa le spuna cineva????

+7 (17 voturi)
Lennon Yuri
16.07.2021, 11:56:02

Ar trebui sa se verifice cum au luat acesti "soferi" permisul de conducere.Este inadmisbil când vezi ca ai în fata ceata sa nu iei toate masurile preventive (reducere vitezei, semnalizarea chiar si claonarea etc) Normal când aprinzi luminile de ceata (fata-spate) nu ai voie sa depasescti 60 km/h. Da deh, suntem în tara .....etc

+6 (6 voturi)
Flogea Aurelu
16.07.2021, 11:57:35

Cuvantul "carambol", desi exista in lb romana, are cu totul alta seminificatie. Folosirea argoului in articol...ziar cocalar se pare. Inca putin si ajungeti cancan din urma. Luat permisele pentru 3 luni. Sa vezi apoi cum incetinesc sub 50 km/h si aprind luminile cand e vizibilitate redusa. Nu neaparat ceata, poate fi si ploaie puternica, etc. Au mers ca boii pina au intrat in ala din fata, halal soferi. Un indicator perfect al aptitudinilor soferilor romani. Prosti de dau unii in altii.

-2 (6 voturi)

Vezi toate comentariile (36)

Modifică Setările