Ce-a găsit să reproşeze secretarul de stat MAI Bogdan Despescu în cazul unei rable de poliţie care a ars pe Calea Victoriei: avea mocheta murdară!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Captură video Facebook Sindicatul Politistilor- Sidepol Bucureşti
FOTO Captură video Facebook Sindicatul Politistilor- Sidepol Bucureşti

O maşină de patrulare a poliţiei implicată într-un accident şi considerată „daună totală” a fost reparată de mântuială şi readusă în serviciu. Poliţiştii au raportat situaţia, însă fără rezultat, iar la scurt timp autoturismul a luat foc în trafic. Ce a urmat este halucinant: secretarul de stat Bogdan Despescu i-a criticat dur pe oamenii legii, care au reuşit să scape cu viaţă din maşină, pe motiv că aceasta avea mochetele murdare

Cazul maşinii de poliţie care la începutul săptămânii a luat foc în Centrul Vechi nu a lăsat indiferentă conducerea Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Secretarul de stat Bogdan Despescu i-a criticat dur pe tinerii poliţişti care au scăpat cu viaţă din maşina care a luat foc din cauză că preşurile erau murdare.

Conform comisarului-şef Cristian Ghica, şef al Poliţiei Centrul Vechi, evenimentul a fost luat în discuţie într-un mod incredibil într-o videoconferinţă la nivel naţional de către secretarul de stat Bogdan Despescu. „Ţara arde şi babele se piaptănă...(...) A constatat dumnealui (Bogdan Despescu - n.r.), uitandu-se la TV, că maşina avea preşurile murdare. Da, da, exact asta a reţinut din toată întâmplarea! Nu a întrebat de ce toate secţiile au un Duster inscripţionat, dar noi nu, de ce şeful Serviciului Control Intern are Duster nou, iar noi am primit anul trecut maşini de la Brigada Rutieră, nu întreabă dacă avem unde spăla acele maşini, nu întreabă absolut nimic. Nu ştie că flota MAI este singura flotă din lume care nu face vreodată pană, căreia un litru de lichid de parbriz pus la Mioveni îi ajunge 10 ani, că maşinile astea sunt spălate şi nu de puţine ori reparate din banii puşi de cei care le folosesc. Doar constată domnul doctor că maşina nu era «farmacie». (...) Căutaţi imaginile! O să vedeţi nişte copii care nu se pierd cu firea, ci încearcă să ia din maşină tot ce putea fi luat, care cer un stingător şi reuşesc într-un final să stingă singuri focul. Dacă aveţi timp, uitaţi-vă şi la preş, este într-adevăr murdar”, subliniază comisarul-şef Cristian Ghica într-o postare pe Facebook

Are şasiul strâmb, dar a luat ITP-ul

Gabriel Gîrniţă, preşedintele Sindicatului Democratic al Poliţiştilor, atrage atenţia că maşina incendiată erau un adevărat pericol în trafic şi că cei din conducere ştiau acest lucru pentru că poliţiştii au raportat oficial starea în care se afla vehiculul. „A fost achiziţionată în 2015, a ajuns la Secţia 10, iar în 2017 a avut un accident în trafic, a fost răsturnată. Cu distrugeri mari a fost totuşi «reparată» în Baza MAI şi retrimisă în patrulare, dar la Secţia Centrul Vechi. Colegii care au mers cu ea au sesizat că e periculoasă în trafic. Avea şi şasiul strâmb, deci nu mai vorbim de siguranţă pe drum. Din acest motiv era scoasă din garaj, era pusă într-un punct fix şi de acolo mai pleca numai în momentul în care se termina tura. Nici măcar frâne nu avea ca lumea. Practic, era scoasă în patrulare numai teoretic. Nici nu ştiu cum a luat ITP-ul (inspecţia tehnică periodică - n.r.) această maşină. S-au făcut rapoarte despre pericolul pe care îl prezenta în trafic, dar cei din conducere nu s-au sinchisit să rezolve problema.

ITP-ul se dă cum se dă pentru că maşinile de patrulare nu ar trece în mod normal de acest test. Gabriel Gîrniţă preşedintele Sindicatului Democratic al Poliţiştilor

Oricum, la Secţia Centrul Vechi, cu o singură excepţie, toate maşinile ar fi trebuit casate pentru că acolo mai avem şi trei autoturisme care au fost la Brigada Rutieră şi au venit cu sute de mii de kilometri la bord şi după ce au fost «forjate» corespunzător de colegii care le-au exploatat iniţial. Oricum, majoritatea maşinilor de patrulare pleacă în misiuni perfect ilegal, fără stingătoare de incendiu, fără trusă de prim ajutor s-au fără alte accesorii obligatorii. Iar ITP-ul se dă cum se dă pentru că maşinile nu ar trece în mod normal de acest test. Mai-marii şefi de prin IGPR şi MAI se plimbă cu maşini de ultimă generaţie, iar noi încercăm să conducem şi să intervenim la evenimente cu aceste «sicrie pe roţi», care nu prezintă nicio siguranţă pentru colegii care îşi desfăşoară activitatea, zilnic, în ele, nici pentru ceilalţi participanţi la trafic”, a subliniat sindicalistul.

Cum rămân fără frâne în timpul patrulării

La rândul lui, Florin Vîlnei, liderul Federaţiei Naţionale a Poliţiştilor SED LEX, susţine că şi achiziţiile iniţiale de autospeciale, dar şi întreţinerea acestora se fac, practic, fără respectarea logicii. „Păi cam aici se ajunge dacă atunci când cumpărăm maşini de intervenţie alegem pe principiul «cel mai ieftin produs» şi luăm aiurea pentru toată lumea la fel fără să ţinem cont de nevoile subunităţii, că e de Ordine Publică, de Circulaţie, de Intervenţie, de exemplu. Munca specifică fiecărei subunităţi cere maşini cu anumite performanţe tehnice, dar nimeni nu se gândeşte la asta. Noi luăm Dacia cât mai «cheală», fără să ne gândim la siguranţă, de exemplu, dar o dotăm cu rampă de semnalizare şi, gata, avem maşină de poliţie. Apoi, întreţinerea maşinilor se face cu piese ieftine. Luăm plăcuţe de frână, la licitaţie, la preţuri de doi lei şi după o lună maşina rămâne fără frâne în trafic. Foarte periculos. Oricum, aşa ajungem să şi reparăm o maşină grav avariată, să o trimitem în patrulare ca să ia foc din cauza unui scurtcircuit electric, cum se spune oficial, ca să o stingem cu stingătoare de la cetăţeni şi cu propria apă plată”, a precizat sindicalistul. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite