Ce componente ale camioanelor pentru MApN vor fi produse de IVECO în Dâmboviţa. Cum vor câştiga producătorii români de subansamble auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Iveco Defence Vehicles
FOTO Iveco Defence Vehicles

În fabrica ridicată în România, italienii vor produce, între altele, cabinele blindate şi neblindate cu toate dotările aferente şi vor realiza completarea şasiurilor de bază. Producătorii români de subansamble auto vor avea numai de câştigat, pentru că vor furniza componentele necesare utilării camioanelor care vor ajunge la Armata Română

În fabrica pe care a început să o construiască la Petreşti, judeţul Dâmboviţa, Iveco Defence Vehicles va produce, cel puţin parţial, 642 din cele 942 de camioane militare dintr-o primă tranşă a contractului cu Ministerul Apărării Naţionale (MApN). Pentru aceste platforme de transport, MApN va achita producătorului italian 216 milioane de euro. Armata Română va cumpăra, în total, peste 2.900 de camioane moderne.

„Conform contractului agreat, producţia de serie va începe în februarie 2021. Înţelegerea ne oferă posibilitatea de a lucra cu furnizori români”, a anunţat Alfonso Tetini, director operaţiuni Iveco Defence. Conform oficialilor companiei italiene, fabrica va costa peste 50 de milioane de euro, iar investiţia va crea în primă fază 200 de locuri de muncă directe în această capacitate de producţie.

Unele surse susţin că la Petreşti se vor realiza cabinele blindate şi neblindate aferente vehiculelor şi integrarea lor cu toate dotările. Apoi, se vor realiza toate operaţiile industriale aferente, de la completarea şasiului de bază şi până la inspecţia tehnică finală. Halele de producţie vor avea o suprafaţă de 9.000 de metri pătraţi, iar capacitatea maximă de producţie va fi de circa 440 de camioane pe an. Fabrica este compusă din trei linii de producţie cu 25 de zone de lucru, o linie completă de tinichigerie şi vopsitorie cu 9 zone de lucru, o linie de finisare cu 7 zone de lucru precum şi spaţii destinate activităţilor logistice, de testare, control al calităţii şi acceptanţă finală cu MApN. Lotul de teren pe care este amplasată fabrica, de 45.000 de mp, va permite şi extinderea acestor activităţi de producţie în viitor.

Continuă cu ofertele pentru MApN

Conform unui comunicat publicat de către Iveco Defence Vehicles, prin ridicarea acestei fabrici în România producătorul italian nu urmăreşte numai onorarea contractului cu MApN. Astfel, Iveco vrea să-şi „consolideze rolul de furnizor-cheie de soluţii de apărare terestră a Armatei Române”. Concret, italienii sunt gata să ofere şi alte produse, cum ar fi vehicule blindate sau multirol. În fine, în fabrica de la Petreşti se va face şi mentenanţa camioanelor livrate MApN.  

Specialist în industria de apărare, Aurel Cazacu spune că o serie de producători români de subansamble auto se vor implica rapid şi cu succes în producţia de camioane pentru MApN. „Conform contractului cu Iveco, 80 la sută din bani trebuie să se întoarcă în ţară. De acest lucru vor profita producătorii români de subansamble auto, iar italienii s-au arătat foarte deschişi colaborărilor cu unele companii din România. Şi avem producători cu experienţă care colaborează deja foarte bine cu Ford sau cu Renault. Şi mai este o veste bună. Există unele oportunităţi de export care sunt obligatoriu de exploatat. Astfel, după încheierea contractului cu MApN, în cinci sau şase ani, fabrica va putea produce în continuare, iar beneficiile vor fi şi pentru partea italiană, dar şi pentru România”, a precizat expertul.

Ce camioane ajung la militarii români

Conform contractului, în această primă fază, MApN urmează să se doteze cu peste 900 de camioane extrem de complexe din gama Iveco High Mobility - 4x4, 6x6, 8x8 şi 8x8 Prime Mover. O treime dintre ele vor avea cabină blindată (protecţie nivel 1) şi pregătită pentru blindarea ulterioară cu kituri în vederea creşterii nivelului de protecţie balistică şi antimină la nivelul de protecţie 2, respectiv 2a. Mai mult, vor fi dotate cu o trapă de acces de construcţie circulară care să permită montarea unei turele de armament calibru 12,7 mm, 7,62 mm sau 5,56 mm.

În plus, aceste camioane tactice vor dispune de sistem automat de umflare din mers a pneurilor şi vor avea sisteme de propulsie extrem de sofisticate care vor respecta norma de poluare Euro 5 şi care vor avea alimentare duală, cu motorină şi combustibil de tip NATO. În fine, camioanele tactice mai sunt dotate cu troliu pentru autorecuperare şi sunt concepute ca să poată fi îmbarcate rapid în avioane militare de transport de tip C-130 Hercules.

Sindicaliştii din Apărare ar fi propus o altă locaţie pentru viitoarea fabrică Iveco

Sindicaliştii din Apărare nu văd cu ochi buni investiţia de la Petreşti, jud. Dâmboviţa, acolo unde Iveco va produce camioane militare. Aceştia sunt de părere că investiţia trebuia demarată la Automecanica Moreni, acolo unde există specialişti, dar şi infrastructura necesară construirii camioanelor. 

Firma italiană Iveco a ales ca locaţie un teren viran, deşi avea la dispoziţie o hală de 20.000 de metri pătraţi la Moreni.

„Au declarat că vor fi angajate în fabrica din Petreşti 200 de persoane, dar noi credem că nu vor lucra mai mult de 50”, a precizat Constantin Bucuroiu, liderul Sindicatului Automecanica(Corina Slămnoiu). 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite