Eveniment

articolul anterior articolul urmator

CFR are şase ani să-şi facă staţiile şi trenurile la standarde occidentale

11
1 Mar 2018 20:23:10
Autor: Valentin Bolocan
Prevederile regulamentului european pentru transportul feroviar vvor fi obligatorii şi pentru România din 2014
Prevederile regulamentului european pentru transportul feroviar vvor fi obligatorii şi pentru România din 2014

Persoanele cu handicap vor avea la dispoziţie ascensoare mobile pentru urcarea şi coborârea din tren, biciletele se vor trasporta gratuit pe toate garniturile, iar pentru orice întârzire se vor plăti despăgubiri. Acestea sunt doar câteva din modificările ce vor fi aduse Regulamentului privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar care vor fi obligatorii din 2024 de către Parlamentul European  (PE).

Prevederile regulamentului par rupte din filmele SF pentru călătorul român, obişnuit cu condiţiile oferite de gările şi trenurile CFR.

Condiţii civilizate pentru persoanele cu handicap

Conform documentului PE, persoanele cu handicap şi persoanele cu mobilitate redusă, indiferent dacă sunt cauzate de handicap, vârstă sau orice alt factor vor avea la dispoziţie în staţii rampe şi ascensoare mobile pentru scaunele rulante pentru a facilita accesul pe peroane şi urcarea sau coborârea din garnitura de tren. Asistenţa din partea personalului staţiei şi a trenului este obligatorie şi gratuită. Obligatorie este şi dotarea staţiilor şi trenurilor cu sisteme vizuale şi sonore pentru informarea celor cu probleme senzoriale. Noile norme permit călătorului să fie însoţit de un câine de asistenţă certificat în conformitate cu normele naţionale relevante, fără costuri suplimentare.
 
Despăgubirile

Regulamentul mai prevede că operatorii feroviari plătesc despăgubiri în caz de întârzieri dacă acestea nu s-au produs din cauza unor catastrofe naturale neprevăzute. Documentul percizează că aici nu sunt incluse condiţiile meteorologice sezoniere normale, care se produc în mod regulat şi pot fi prevăzute de companii. Nu se plătesc despăgubiri nici în cazul unor atacuri teroriste.
În cazul unei întârzieri la sosire sau la plecare, pasagerii sunt informaţi cu privire la situaţia şi la timpul estimat de plecare şi la ora estimativă de sosire de către întreprinderea feroviară sau de către administratorul staţiei. Despăgubirile se plătesc în urma unei plângeri prealabile pe care pasagerii o pot depune la orice întreprindere feroviară, vânzător de bilete, gară sau administratorul de infrastructură implicat. Reclamaţiile trebuie prezentate în termen de şase luni de la incidentul care face obiectul plângerii.
Conform normelor, compensarea preţului biletului se plăteşte în termen de o lună de la depunerea cererii de despăgubire. 

Bicicletele, la liber

Regulamentul mai prevede că va fi obligatorie dotarea tuturor trenurilor cu rastel de biciclete. Este vorba  inclusiv de trenurile de mare viteză, pe distanţe lungi şi transfrontaliere. Serviciul este, obligatoriu, gratuit pentru orice tip de biciclete.
La această oră, CFR susţine că poate lua la bordul trenurilor călători cu biciclete nepliabile numai pe garniturile Interregio care au în compunere vagoane speciale cu spaţii interioare mari. Serviciul nu este gratuit pentru că doritorul trebuie să achite la casele de bilete un tarif suplimentar de 10 lei. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

11 Comentarii

Vasile Naftuli
1.03.2018, 23:11:38

Dar ce vă grăbiți așa, vine Ceaușescu în control?

Nicolai Barbulescu
2.03.2018, 08:24:52

Frumoase promisiuni,nerezolvabile deoarece de ani de zile situatia se inrautateste din ce in ce mai rau,CFR-ul devenind o piatra de moara la picorul guvernului.Ar fi o mare surpriza ca in 6 Ani sa rezolve ceace au stricat in 30 de ani de indolenta si nepasare.Numai moderrnizarea peroanelor va dura la nesfarsit dar trenurile,garile montarea lifturilor etc.fara fonduri europene si bani din bugetul de stat CFR-ul va ramane la fel ca situatia autostrazilor inceputa pe hartie si neterminate.

samurai _x
2.03.2018, 09:04:58

1. in cel mult 1 luna nu veti mai vede DE LOC fonduri europene- din cauza criminalilor din partidul social borfas- nici macare opentru aceste refaceri de infarsturctira 2 in doua luni multumitii piopnului iordache tradator de neam si tudose 3 nu va mai dura mult si va incepe scandalul de care se tem toti- inclusiv consilierii criminali din tel aviv

ileana iliescu
2.03.2018, 09:08:44

in ce lume traiti?basescul cand era ministrul transporturilor a spus ca tarisoara asta nu are nevoie de autostrazi si iata ca nu are,actualul director al cfr-ului ne trimite sa mergem ca taxiul si cu maxitaxi ca trenuri nu sunt si nu vor fi nici peste 6 ani,nici peste 100.

samurai _x
2.03.2018, 09:09:51

1. in cel mult 1 luna nu veti mai vede DE LOC fonduri europene- din cauza criminalilor din partidul social borfas- nici macare opentru aceste refaceri de infarsturctira - comisa europeana intelege foarte bbine ce fac nenorocitii din sud care au sechestrat psd -scoate prerogativele presednitelui si nenorociti justitia- ramanti fara fonduri UE 2 in doua luni multumitii pionului iordache tradator de neam si tudose tradator imoral de breasla pentru saracia si lispa de joburi 3 nu va mai dura mult si va incepe scandalul de care se tem toti- inclusiv consilierii criminali din tel aviv-Asaf Eisin,+ Tal Siberstein + Beny Steinmetz - care detin momentan ce a mai ramas SRL ul pesedist 4 intelectuali ( daca mai sunteti ) din psd fugiti ca o sa picati ca tapi ispasitori

Vezi toate comentariile (11)

Modifică Setările