Companii de ridesharing susţin că patronatele de taxi pregătesc o opoziţie vehementă la proiectul de OUG

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Protest taximetristi Bucuresti 17 aprilie 2019 FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
Protest taximetristi Bucuresti 17 aprilie 2019 FOTO Inquam Photos / Octav Ganea

Proiectul de ordonanţă de urgenţă privind reglementarea transportului alternativ introduce un proces complex de autorizare, similar cu cel din industria de taxi, însă deja au apărut semnale că patronatele companiilor de taxi pregătesc o opoziţie vehementă, se arată într-un comunicat al Coaliţiei pentru Economie Digitală (CED).

CED reuneşte companiile de ridesharing Uber, Bolt şi Clever.

"La o primă vedere, proiectul de OUG detaliază un proces complex de autorizare şi verificare a platformelor, maşinilor şi şoferilor, similar cu cel din industria de taxi. Cu toate acestea, există deja semnale că patronatele companiilor de taxi pregătesc o opoziţie vehementă. Avem încredere că Guvernul nu va ceda presiunilor şi va alege să reprezinte interesul consumatorilor, prin crearea unui mediu competiţional modern", a afirmat Cătălin Codreanu, preşedintele CED.

El aminteşte însă că punerea în transparenţă nu schimbă cu nimic situaţia de fapt.

"Incertitudinea şi riscul sancţiunilor pentru şoferi au rămas, ceea ce face ca numărul şoferilor activi să rămână la jumătate din media zilnică. În continuare, timpul de aşteptare rămâne ridicat, iar preţurile crescute. Adoptarea de urgenţă a proiectului pus în dezbatere publică este singura soluţie pentru revenirea la normal", a continuat Codreanu.

Proiectul de Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului privind reglementarea activităţii de ridesharing a fost publicat joi seara pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Proiectul de OUG privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto are în vedere crearea unui sistem unitar de reglementare a activităţilor de transport alternativ, care funcţionează prin intermediul unor platforme digitale, prin autorizarea administrativă a acestora pe o perioadă de trei ani, atât în ceea ce priveşte platformele digitale, cât şi operatorii de transport alternativ. Prin urmare, proiectul devine un instrument care întregeşte cadrul juridic aplicabil transportului de tip urban şi îşi propune asigurarea unor măsuri de supraveghere a pieţei pe perioada de autorizare, astfel încât după această perioadă să fie posibilă o evaluare a eficienţei actului normativ.

Liviu Dragnea: „Scandalul UBER nu există”

Liviu Dragnea a declarat, vineri, că Uber va funcţiona în continuare pe piaţă şi că nu există niciun scandal, acest tip de taximetrie fiind reglementat prin OUG pusă în transparenţă decizională. Liderul PSD dă vina pe „maşina de propagandă” care, spune el, a inventat lucruri negative pe subiect în campanie.

„Soluţiile sunt identificate. Producera e finalizată. Deja au publicat în transparenţă textul ordonanţei de urgenţă care relgmentează acest domeniu. S-a încercat să se folosească discuţia de ridesharing împotriva noastră. Sigur nu există scrupule la aceşti oameni. Eu m-am întâlnit personal cu aceşti oameni. Şi atunci au convenit că vor lucra împreună cu Ministerul de Finanţe ca să reglementeze acest domeniu. Drept pentru care eu am vorbit cu ministrul, am zis -domnule dacă tot aţi finalizat discuţia, întâlniţi-vă, faceţi un protocol pentru a se vedea că e o minciună gogonată -. Se va reglementa acest tip de taximetrie. Scandalul Uber de fapt nu există. Bineînţeles că Uber va funcţiona în continuare”, a declarat Liviu Dragnea, vineri la DC News, citat de MEDIAFAX. 

Liderul PSD a adăugat că Opoziţia a încercat să inventeze un curent negativ în campania electorală.

„Maşina de propagandă. Ei au încercat să inventeze orice pentru a crea un curent negativ în această campania. Nu le-a reuşit pentru că minciuna, indiferent cât de securistă ar fi, tot picioare scurte are”, a conshis Dragnea.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite