Comunicare, nu zgomot

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Care e treaba cu comunicarea asta până la urmă? Comunicau ei oamenii şi în epoca de piatră, ce atâta importanţă pe subiectul ăsta? Aţi auzit poate specialişti care spun că şi relaţiile interumane se rup din cauza lipsei comunicării, deci iată ce efecte poate avea. Am putea însă spune un singur lucru să înţelegeţi care e diferenţa între adevărata comunicare şi vorbărie.

În comunicare, nici un mesaj nu trebuie să plece de la emiţător gol, fără conţinut, fără o construcţie gândită şi reuşită, fără măcar speranţa că va atinge ţinta pe care a vrut să o atingă. În comunicare, nu comunici degeaba, pentru că atunci de fapt nu comunici. Cheltui cuvinte, timp şi de cele mai multe ori şi bani. Degeaba.

Acum poate veţi înţelege de ce e greu să comunici. Ai putea să spui mereu ceva? Să scrii câteva fraze care să (cu)tremure sufletele şi minţile celor care le vor citi? Care să facă să răsară idei în mintea oamenilor? Care să se comporte precum o substanţă chimică care generează o reacţie anume? Dragilor, noi credem că e vremea să nu mai cheltuim aiurea nici măcar cuvintele. Deci da, comunicarea este şi va fi foarte importantă, întotdeauna. Cu cât sunt vremurile mai tulburi, mai haotice şi mai gălăgioase, cu atât adevărata comunicare trebuie să lupte să rămână curată, clară şi aducătoare de lumină. Iar cei care o practică la nivel profesionist să aibă ţintă (să ştie exact cui se adresează, de fiecare dată) şi săgeţi bine ticluite (cuvinte multe şi bune în tolbă), asemeni celor mai buni arcaşi de pe vremuri.

Uneori, când vrei să spui cine eşti, pare mai uşor să spui cine nu eşti. Aşa că, pe scurt, vă spunem că noi nu suntem doar UN ALT blog. Aici veţi găsi comunicare, nu zgomot. Conţinut perfectibil, nu formă perfectă. Idei cu substanţă, nu ştiri senzaţionale. Aici, facem din comunicare o joacă serioasă.

Lucian Blaga spunea că „În mizeria cotidiană a condiţiilor umane de astăzi, a răspunde realităţii cu o idee înseamnă curaj”. Nu suntem evident singurii, dar, ne-am tot perpelit şi am decis în unanimitate că, atâta timp cât manele nu ştim să cântăm, nu facem playback cu succes şi nici veleităţi de fotomodele nu avem, vrem să facem şi noi parte din gaşca curajoşilor care au idei şi cuvinte ca muniţie. Nu râdeţi, că e poate cea mai puternică muniţie din lume. Deci, cine suntem noi?

Suntem studenţi la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA Bucureşti, majoritatea la programul masteral Social Media şi Marketing Online, dar avem în echipă şi studenţi din ciclul de licenţă.

Am spus că acest blog nu este un alt blog oarecare, pentru că aici veţi găsi articole scrise în manieră personală, păreri, opinii şi analize serioase, asumate, menite să aducă o voce nouă în corul renumit şi apreciat al editorilor Adevărul, o voce autentică şi originală, pe paliere diverse de interes: de la ştiri la cultură – film, teatru şi literatură, de la tendinţe în comunicare şi digital la sănătate, sport şi dezvoltare personală sau interviuri cu diverse personalităţi.

Veţi râde poate, dar ne-am creat un plan şi o strategie ca la carte, cum altfel, arborând şi un set de patru valori care ne vor ghida toate scrierile şi acţiunile noastre: Adevărul (nu putea fi altul primul!), Frumosul, Binele şi Curajul. Ei bine, da, ne plac cuvintele mari şi idealurile, pentru că fără ele am fi pierduţi. Am explicat schematic mai jos şi cum vor radia aceste patru cuvinte mari în toată activitatea noastră, pentru că nu vrem doar să le ştergem de praf din când în când, vrem ca ele să fie vii în permanenţă aici, printre rândurile noastre.

  • Adevărul – înseamnă că vom scrie mereu corect, obiectiv, citând surse, deschis, dar asumat – despre subiecte actuale, de interes larg;  
  • Frumosul -  înseamnă că folosim scrierea creativă, ne întoarcem la literatură, cultură, concepte tehnice ale scrierii şi comunicării, pe înţelesul tuturor;  
  • Binele – înseamnă că promovăm educaţia, studiul şi cultura, facultatea care ne formează şi încurajăm studenţi şi din alte arii să ni se alăture;  
  • Curajul – înseamnă că vă prezentăm idei proprii, texte create de noi, recenzii de carte şi film, interviuri cu personalităţi din diverse arii (ambasadori, scriitori, profesori universitari, influenţatori din mediul online) – toate alături de atâtea texte de calitate care populează blogurile Adevărul. Trebuie să ai ceva curaj pentru asta, nu?


FOTO pexels.com

Comunicare foto pexels.com

Bine, bine, am prezentat stindardul nostru pur pe care vrem să îl fluturăm pe retinele voastre de aici înainte, dar ce e cu acest 3.0? Vom dedica ulterior un articol întreg expunerii acestei poveşti extrem de interesante a evoluţiei internetului de la web 1.0 la web 3.0 de azi, dar si previzionările experţilor care merg până la web 5.0. Până atunci, vă spunem doar atât: suntem cu toţii deja în era web 3.0, doar că nu mulţi ştim ce înseamnă asta. Sună puţin a Matrix, aşa e. Deci, ce înseamnă 3.0 mai exact?

Înseamnă că dacă iniţial celulele internetului au început să se coaguleze prin alcătuirea unei reţele rudimentare între mai multe computere creând un sistem prin care puţini puteau comunica, aşa numitul web 1.0 denumit şi reţeaua „read-only” (1990-1999), dacă în etapa a doua web 2.0 a apărut interacţiunea şi conceptul de „user-generated content”, deci reţeaua a trecut în etapa „read and write” odată cu apariţia interacţiunii – iar aici putem menţiona apariţia blogurilor, Social media şi a video-urilor (1999-2010), ei bine, în etapa a treia web 3.0 avem de-a face şi cu interacţiunea dintre sisteme şi aplicaţii în sine, nu doar între persoane – reţea numită şi „read-write-execute” sau „semantic execution web” (2011-prezent).

Acum, că am făcut puţină lumină şi asupra cifrelor din titlul blogului nostru, lumină ce va fi sporită ulterior cu mai multe explicaţii şi exemple într-un articol dedicat, revenim la cheia casei noastre de aici în care ne străduim să vă primim cât mai frumos şi atractiv, astfel încât vizita voastră la noi să însemne beneficii reale, cunoştinţe noi, abordări la care poate nu v-aţi fi gândit. Dar mai ales, să vă deschidă o lume nouă care să vă farmece şi să vă atragă nu pentru faimă, trafic sau mai ştiu eu ce beneficii tangente ale noastre, ci pentru calitatea conţinutului postat.

Iar ceea ce vrem noi să demonstrăm prin fiecare articol este faptul că Mesajul în comunicare este şi va rămâne rege. Indiferent de tehnologie, de dezvoltarea ei, de inovări şi de aplicaţii ultramoderne, întotdeauna va conta ceea ce comunici de fapt. Mesajul este cel cu adevărat greu de livrat. Este scopul pentru care, noi studenţii în comunicare, ne antrenăm zilnic minţile, asemeni sportivilor de performanţă.

Cam asta pregătim noi aici pentru voi, dragi cititori. În fiecare zi vom lucra la cele mai bune aluaturi cu care să vă îmbiem şi ne vom strădui să ne atingem de fiecare dată idealurile.

Bine aţi venit în casă nouă! Şi nu uitaţi poate cel mai important lucru: Comunicarea se învaţă. Pentru că, tot Blaga spunea: „Cu penele altuia te poţi împodobi, dar nu poţi zbura.”

 Monica-Elena Cotei
 Student an II, Masterat Social Media şi Marketing Online, SNSPA
 monicaelenacotei.wordpress.com
 facebook.com/monica.elena.cotei

Monica Cotei
Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite