Eveniment

articolul anterior articolul urmator

Cum a ajuns o Dacia Sandero second-hand mai scumpă decât una nouă

8
28 Nov 2021 21:07:57
Autor: Valentin Bolocan
Dacia Sandero a fost cea mai ieftină maşină nouă din Marea Britanie timp de aproape un deceniu Foto: Arhivă
Dacia Sandero a fost cea mai ieftină maşină nouă din Marea Britanie timp de aproape un deceniu Foto: Arhivă

Criza semiconductorilor cu care se confruntă constructorii auto aduce o adevărată anomalie pe piaţa europeană de profil. Astfel, după ce livrările sunt întârziate în mai multe ţări, în Marea Britanie a apărut un fenomen şi mai ciudat. Concret, un Sandero vechi vândut pe piaţa second-hand a ajuns să coste mai mult decât unul nou.

Dacia Sandero a fost cea mai ieftină maşină nouă din Marea Britanie timp de aproape un deceniu, dar criza cipurilor le aduce acum posesorilor de astfel de modele ocazia de a le vinde pentru o sumă uriaşă la doar câteva luni după ce au plecat cu ele de la dealerii auto. Astfel, un Sandero second-hand cu 16.093 de kilometri la bord, dar fabricaţie 2021, se vinde în medie cu aproape 11.700 de lire sterline, adică la un preţ cu aproximativ 1.900 de lire sterline mai mare decât un model nou.  

Specialiştii din piaţă citaţi de publicaţia britanică The Telegraph spun că această creştere a preţurilor la maşinile second-hand reprezintă o „pagubă colaterală” a crizei de cipuri şi a întreruperii lanţului de aprovizionare ca urmare a pandemiei, elemente care au avut ca efect direct mai puţine maşini noi în stoc la dealeri. Consultat de jurnaliştii britanici, reprezentantul unui dealer a declarat că suntem martorii unui fenomen unic. „Nu am mai văzut aşa ceva în 30 de ani de tranzacţionare şi nu cred că este ceva ce vom mai vedea”, a declarat reprezentantul dealerului auto despre valul de creşteri ale preţurilor maşinilor second-hand, fenomen care se înregistrează şi la mărci ca Range Rover sau Tesla. 
 

Luni de aşteptare  

Reamintim că Dacia s-a alăturat tendinţei generale de întârziere a livrărilor de noi autoturisme în condiţiile în care criza globală de semiconductori continuă să afecteze marii producători auto. Concret, chiar dacă criza de semiconductori afectează mai puţin Dacia, care are sisteme electronice mai puţin elaborate, clienţii care au comandat în noiembrie 2021 o maşină fabricată sub sigla uzinei de la Mioveni trebuie să aştepte cel puţin până în aprilie 2022. Mai exact, pentru un model Sandero comandat acum, termenul minim de livrare este a patra lună din anul viitor. În cazul modelului electric Spring, este menţionată tot luna aprilie, dar cu rezerva unor posibile întârzieri cauzate de transportul maritim din China. În schimb, pentru un Duster, clienţii trebuie să aştepte până în luna mai 2022, arată l`Argus.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

8 Comentarii

32Hermann
28.11.2021, 23:04:13

„s-a alăturat tendinţei generale de întârziere”. De parcă ar fi avut de ales... „a patra lună din anul viitor” adică septembrie? sau iulie? Scuze, suntem în noiembrie 2021, 1 an +4 luni înseamnă martie 2023. Asta era!

-1 (1 vot)
Pitrea Piron
29.11.2021, 10:10:56

am trait sa o vedem si p'asta: coada de asteptare la Dacia in ...Anglia! haha.

+3 (3 voturi)
Ionel Marcu
29.11.2021, 10:48:51

Se întâmpla ca în România comunistă, o Dacie 1300 nouă, pentru care așteptai cinci ani, o luai cu 80-90.000 iar una second hand, aproape nouă, se vindea cu 110-120.000 lei!

+10 (10 voturi)
Ionel Marcu
29.11.2021, 10:53:21

Coadă de juma` de an, Piroane, nu de cinci ani, asta numai Ceaușescu a reușit. Și nu ești obligat să cumperi neapărat Dacia, cum era sub Ceaușescu. Îți trebuiau pile mari la partid ca să-ți aprobe să cumperi un ...Trabant.

+9 (9 voturi)
d cioc
29.11.2021, 09:31:51

chinezaria aia e sinistra! nu cred ca exista ceva mai meschin !

Vezi toate comentariile (8)

Modifică Setările