Eveniment

articolul anterior articolul urmator

Dacia Sandero, la un pas de podiumul vânzărilor auto din Europa

1
3 Aug 2020 03:25:02
Autor: Valentin Bolocan
Fotografii-spion cu noul Sandero realizate de jurnaliştii carscoops.com
Fotografii-spion cu noul Sandero realizate de jurnaliştii carscoops.com

Într-o perioadă în care industria auto europeană pare să dea primele semne de revigorare, Dacia are două modele prezente în topul 10 al celor mai vândute maşini din Europa. Vedeta este Dacia Sandero, care ocupă poziţia a patra, dar nici performanţa modelului Duster nu este de neglijat, după ce acesta s-a plasat pe locul 8, potrivit unei analize Jato Dynamics.

Prima poziţie este ocupată de Renault Clio, cu 37.119 vehicule comercializate în 27 de ţări europene, cuprinse în analiză. Locul doi este ocupat de Volkswagen Golf (24.747 unităţi) urmat de Renault Captur cu 22.287 de unităţi vândute. Urmează Dacia Sandero care a livrat clienţilor 20.699 de maşini surclasând astfel modele ca Toyota Yaris (19.532), Peugeot 208 (19.194) sau Ford Focus (18.113). Pe locul 8, Dacia Duster (17.400) a întrecut la vânzări modele ca Peugeot 2008 (17.092) şi Opel Corsa (17.073).
 

Ajutată de „Rabla“ europeană

 
Unele voci susţin că aceste creşteri ale vânzărilor Dacia în Europa se datorează şi unor programe de tip „Rabla” puse în practică în mai multe ţări UE. Autorităţile italiene, de exemplu, au anunţat demararea programului „Rabla“, acordând subvenţii substanţiale celor care vor să îşi cedeze maşina veche în schimbul uneia noi. Astfel, prin acest program, o persoană rezidentă în Italia îşi poate achiziţiona o Dacia Sandero cu 4.500 de euro, sumă de comercializare a unor maşini second hand nu foarte noi. 
 

Vine Sandero 3

 
În pofida acestor succese, Renault nu renunţă la planurile de dezvoltare şi, în luna septembrie, va lansa, la un preţ de bază de 9.000 de euro, noul Sandero. În prezent, modelul este scos „mascat” la teste pe şoselele din România. 
 
Sandero 3 este construită pe noua platformă CMF-B a Renault, utilizată şi pe noul Clio. Modelul va dispune de un nou sistem de infotainment situat în partea de sus a tabloului de bord. Este vorba de o tabletă verticală uşor curbată, inspirată de cea a lui Espace, care măreşte vizual tabloul de bord şi aduce un aer modern interiorului. 
Maşina va avea un motor nou pe benzină cu capacitatea de un litru, care va fi în trei cilindri şi va avea o putere de aproximativ 75 de cai. Va mai exista un propulsor de 1,3 litri cu patru cilindri, în două variante de putere (115 CP şi 130 CP). Este vorba de motoare dezvoltate de Renault împreună cu Daimler. Acest propulsor care are o putere maximă de 130 de cai echipează mai multe modele Renault sau Mercedes-Benz şi acum este adaptat şi la Dacia. Varianta diesel va avea motorul 1.5 Blue dCi de 95 şi 116 CP.  
 
Noua Dacia Sandero va avea, cel mai probabil, sistem de frânare automată, iar din 2021 sau 2022, e planificată o versiune hibrid.
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Dem Cristi
3.08.2020, 09:22:25

Cum dracu Sandero 3 e a 4-a in top cand nu a vazut-o nimeni inca decat cu prelata pe ea. Poate Sandero 2 era in acel top. Articolul e confuz ori am citit eu in graba

Modifică Setările