Eveniment

articolul anterior articolul urmator

De ce ar fi ilegală o nouă taxă de primă înmatriculare auto

6
15 Mar 2018 19:14:35
Autor: Valentin Bolocan
Taxa auto a fost aspru criticată inclusiv de Comisia Europeană şi de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene
Taxa auto a fost aspru criticată inclusiv de Comisia Europeană şi de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene

Un astfel de bir despre a cărui reintroducere a început să se discute din nou este considerat ilegal de Comisia Europeană şi de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene

În spaţiul public a apărut informaţia conform căreia Ministerul Mediului pregăteşte introducerea, pentru trei ani, a unei taxe auto începând din această vară, fiind înaintate variante de taxare cuprinse între 50 şi 3.000 de euro, lucru negat vehement, joi, de ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu. 

Prin impunerea unei astfel de taxe, guvernul nu va face decât să reintroducă o taxă care va deranja Bruxelles-ul care a considerat-o tot timpul ilegală, atrag atenţia specialiştii. Şi celelalte forme ale acestei taxe, indiferent cum s-a numit – taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi timbrul de mediu -, au fost aspru criticate inclusiv de Comisia Europeană şi de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), autorităţile cerând României să modifice legislaţia astfel încât să nu se mai încalce Tratatul European. 

De altfel, în ultimele zile ale anului trecut a fost publicată procedura de restituire a taxei de primă înmatriculare. Restituirea taxei se face ca urmare a unei cereri depuse de contribuabilul interesat la organul fiscal la care este arondat. Cererea trebuie să fie însoţită de o dovadă de achitare a taxei, cum ar fi chitanţă fiscală sau extrasul de cont, în original sau în copie şi de cartea de identitate şi certificatul de înmatriculare pentru autoturismul respectiv din care să rezulte calitatea de actual sau fost proprietar al autoturismului. 

Strategia a fost greşită

Specialiştii din domeniu cred că strategia aleasă de Guvern pentru a limita intrarea maşinilor vechi şi poluante în România este una cel puţin eronată. „Statul a încercat în ultimii ani să limiteze importurile de maşini vechi, însă căile alese nu au fost cele mai bune. Introducerea unei taxe de primă înmatriculare este posibilă, însă trebuie formulată inteligent, astfel încât să nu încalce prevederile legislaţiei comunitare. Un instrument cu un potenţial foarte ridicat, dar insuficient utilizat, este impozitul auto anual care trebuie reaşezat pe principii de mediu”, a declarat Daniel Anghel, liderul Sectorului de Automotive, PwC Europa Centrală şi de Est.  Este vorba de metodele folosite în mai tot vestul Europei, metode considerate corecte de responsabilii de la Bruxelles. Această schemă se bazează exclusiv pe includerea factorului „emisii poluante” în calculul impozitului auto, alături de capacitatea cilindrică.  Este vorba de state precum Germania sau Portugalia. Astfel, în fiecare an, un proprietar ar plăti două impozite, un fiscal şi unul „de poluare”, sumele fiind rezonabile şI uşor de digerat.

Când a apărut taxa

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007 şi a funcţionat sub diverse denumiri până anul trecut, când a fost eliminată - parte a celor 102 taxe nefiscale care au fost desfiinţate de Guvern de la 1 februarie 2017. În vară, statul avea de restituit cetăţenilor 1,42 miliarde de euro, plus dobânda aferentă.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

Tomescu Tom
15.03.2018, 20:06:49

O vor introduce, vor incasa bani o buna perioada de timp ! Bani multi ! Ca sa mai faca rost de " cash" .. :)) Apoi curtea constitutionala o va declara , neconstitutională :))) .... iar banii luati vor fi buni luati ... Scenariu arhicunoscut ! Arhaic deja !

+5 (5 voturi)
kamy node
15.03.2018, 20:23:12

¿ CE ACESTI NEROZI TIN SEAMA DE CONSIDERATIILE COMISIEI EUROPENE ? O FAC FIINDCA POT ! SI ROMANII PLATESC CA FRAIERII .

+3 (3 voturi)
B Mihai
15.03.2018, 23:12:12

Citez ”Un instrument cu un potenţial foarte ridicat, dar insuficient utilizat, este impozitul auto anual care trebuie reaşezat pe principii de mediu” Bună idee, daar ... CARE principii ”de mediu” ? Emisia de CO2 ? Păi un Diesel Euro 3 cam = benzinar Euro 6. Iar un cazan Euro -0 care face 1 200 km pe an poluează mai mult ca un super-ultra-Euro 6 care face 1 200 km lunar ? Cred că iar se re inventează apa rece la picătură taxat ca apă fierbinte la cisternă, deh ... eterna & mereu fascinanta Rrroma (nia)

+2 (2 voturi)
Adycons Cdecds
15.03.2018, 23:41:26

De unde sa mai fure pesedeii, daca nu pun bir pe bizonii mioritici??? Trebuie sa aiba bani de pomeni electorale, ca vin alegerile si bizonuii voteaza pe un kil de ulei/zahar/bere!!! PS: BRE MODERATORU` ai baut gaz de stergi fara discernamant???

+4 (4 voturi)
Kadaletar Koletar
16.03.2018, 08:57:38

Băga-v-a-ți în pământ, metru cu metru !!!

+3 (3 voturi)

Vezi toate comentariile (6)

Modifică Setările