Eveniment

articolul anterior articolul urmator

Deciziile instanţelor şi încheierile de şedinţă vor putea fi transmise prin e-mail

0
15 Jan 2015 17:59:34
Autor: Mihai Stoica
Proiectul a fost susţinut şi de Consiliul Superior al Magistraturii
Proiectul a fost susţinut şi de Consiliul Superior al Magistraturii

Persoanele implicate în procese civile vor putea cere instanţei de judecată să le comunice prin e-mail încheierile de şedinţă sau deciziile judecătoreşti. Asta după ce sistemul informatic al instanţelor a fost modificat pentru a permite transmiterea acestora.

Concret, Ministerul Justiţiei transmite printr-un comunicat că persoanele implicate în procesele civile au de acum posibilitatea de a solicita instanţei de judecată ca încheierea de şedinţă sau hotărârea judecătorească să le fie transmisă în format electronic. 

Astfel, în urma unui demers al Ministerului Justiţiei, susţinut şi de Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), programul informatic al instanţelor a fost modificat astfel încât să permită transmiterea prin e-mail către părţile dintr-un proces, dar şi către reprezentanţii legali ai acestora, a încheierilor de şedinţă sau a hotărârii judecătoreşti imediat ce acestea sunt încărcate în sistem.

 „Este un alt pas pe care îl facem spre implementarea conceptului de dosar electronic, în acest moment fiind posibilă comunicarea şi prin e-mail a încheierilor de şedinţă şi a hotărârilor. Am parcurs încă un moment  în cooperarea cu C.S.M. care a susţinut această iniţiativă şi a aprobat rapid implementarea ei la nivelul tuturor instanţelor din ţară. Practic, în cauzele civile, părţile vor putea să primească în format electronic aceste documente imediat ce ele vor fi încărcate în sistemul ECRIS”, a precizat Robert Cazanciuc în comunicatul de presă.

Mai mult, acesta arată că „până în acest moment, dacă un justiţiabil dorea să vadă o încheiere de şedinţă, document care nu i se comunica,  sau dacă intenţiona să citească o hotărâre înainte de a-i  fi comunicată prin poştă, trebuia să vină personal la instanţă şi să solicite dosarul cu actele respective. Dacă hotărârea, de exemplu, nu era încă listată şi semnată de judecător  nu exista în dosar aşa că  făcea un drum degeaba”, 

De asemenea, Robert Cazanciuc susţine că  s-a realizat „posibilitatea tehnică prin care dăm părţilor din procese ocazia de a se conforma  rapid şi eficient celor stabilite de către instanţele de judecată, pe de altă parte dăm avocaţilor ocazia de a informa în mod  corect şi complet, părţile reprezentate. În plus, prin această măsură facem un prim pas în verificarea modului prin care putem uşura în viitor activitatea  instanţelor”.  



Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările