Eveniment

articolul anterior articolul urmator

Drept la replică. OK Medical: “Din miile de pacienţi care s-au testat în cadrul Drive-Thru de la Mall Băneasa numărul sesisizărilor este sub 100”

4
4 Aug 2020 20:08:17
Autor: Redacţia Adevărul
Centrul de testare OK Medical, instalat într-o parcare din complexul Băneasa
Centrul de testare OK Medical, instalat într-o parcare din complexul Băneasa

Un reprezentant al Centrului de testare COVID-19 OK Medical, amplasat într-o parcare din Băneasa, a transmis Adevărul un drept la replică faţă de articolul cu titlul "Maşina de făcut bani cu teste COVID-19 neconcludente. Clauze abuzive şi ameninţări pentru eventualii clienţi nemulţumiţi".

Menţionă că reporterii Adevărul au încercat să obţină un punct de vedere al Centrului înainte de publicarea articolulului, însă nu le-a răspuns nimeni la singurul număr de telefon afişat pe site-ul OK Medical.
 
Redăm, în continuare, conform regulilor etice, comunicatul ce ne-a fost remis de reprezentanţii OK Medical:
 
"În urma publicarii articolului «Maşina de făcut bani cu teste COVID-19 neconcludente. Clauze abuzive şi ameninţări pentru eventualii clienţi nemulţumiţi», OK Medical a trimis o notificare în care precizează câteva aspect legate de activitatea punctului de lucru deschis la Mall Băneasa. “Vă aducem la cunoştinţă faptul că, clientul nostru, OK MEDICAL S.R.L., se consideră prejudiciat de acţiunile publice cu carcacter defăimător şi calomnios ca urmare a faptului că în  ziarul (cotidianul) Adevărul a fost publicat articolul intitulat “Maşina de făcut bani cu teste COVID-19 neconcludente. Clauze abuzive şi ameninţări pentru eventualii clienţi nemulţumiţi”, din data de 3 august 2020, în care clientul nostru este defăimat în mod intenţionat imaginea clientului fiind în mod indubitabil afectată.

Astfel în data de 03.08.2020 în ziarul Adevărul a fost publicat articolul “Maşina de făcut bani cu teste COVID-19 neconcludente. Clauze abuzive şi ameninţări pentru eventualii clienţi nemulţumiţi” semnat de Marian Avram şi Ionuţ Mureşan.

Titlul în cauză este unul maliţios şi insinuant şi deşi nu este prezentat în titlu numele clientului nostru asocierea se face rapid de orice cititor, din considerarea faptului că în conţinutul articolului singura societate la care se face referire este cea a clientului nostru. 

Dincolo de titlu, conţinutul articolului este la fel de maliţios şi insinuant la adresa clientului nostru, astfel că putem afirma că prezentarea denaturată a situaţiei cu privire la clientul nostru în întreg articolul este maliţioasă şi calomniatoare.

Trebuie să vă specificăm faptul că aceast articol NU nu are un fundament real, începând cu titlul şi continuând cu conţinutul acestuia, ci doar puncte de vedere subiective ale jurnaliştilor ce au semnat acest articol şi eventual părerile puţinelor persoane nemulţumite în raport de numărul total de pacienţi testaţi la centru din Băneasa. Un jurnalist echidistant care respectă regulile deontologice nu ar fi prezentat situaţii particulare creând impresia unei situaţii generale, fără să cunoască situaţia generală a pacienţilor testaţi în cadrul acestui centru Drive-Thru de la Mall Băneasa.

Într-un mod care poate părea nedemn de o publicaţie cu tradiţie în presa românească, jurnaliştii Adevărul prin titlul articolului, au acuzat public societatea pe care o reprezint că demersurile efectuate de clientul nostru pentru a venii în sprijinul pacienţilor ce doresc a se testa reprezintă doar “maşină de făcut bani”. Este denigrator, ofensator, calomniator să prezinţi un serviciu de utilitate publică cum este actul medical ca o “maşină de făcut bani”. Ne întrebăm, desigur retoric cum anume ar fi putut beneficia de drepturi pacienţii în situaţia în care acest centru Drive-Thru de la Mall Băneasa nu ar fi existat. Jurnaliştii ce au semnat articolul au continuat alegaţiunile denigratoare în titlu şi au extrapolat situaţia unor cazuri particulare neconcludente prezentându-le ca si cazuri generale ceea ce reprezintă un mare neadevăr. Jurnaliştii Adevărul fără a se documenta cu privire la situaţia reală a cazurilor neconcludente, au preferat în detrimentul majorităţii pacienţilor testaţi să prezinte cazuri particulare pentru a trage concluzii generale. Acest fapt nu a făcut decât să lezeze imaginea publică a clientului nostru pe care jurnaliştii Adevărul nu au avut nici măcar intenţia de a îi lua un punct de vedere anterior publicării articolului.

Trebuie supus atenţiei dumneavoastră faptul că dincolo de adevăruri trunchiate, sunt prezentate în mod mincinos şi calomniator aspecte nereale. Astfel cu titlu de exemplu se fac afirmaţii în cadrul articolului că:

 “Cu toate acestea, zilnic aici sunt cozi şi de sute de maşini. Şi la fel de multe plângeri”, vă menţionăm faptul că dacă jurnaliştii care au semnat articolul ar fi respectat deontologia profesională şi ar fi contactat clientul, ar fi aflat că din miile de pacienţi(peste 10.000 la număr) care s-au testat în cadrul Drive-Thru de la Mall Băneasa numărul sesisizărilor este sub 100. Poate părea mult şi acest număr însă vă asigurăm că au fost făcute toate eforturile necesare pentru ca toţi pacienţii ce au întâmpinat probleme în primirea rezultatelor să le fie satisfăcute cerinţele. În acest sens vă menţionăm că, contrar celor afirmate în articol pacienţii care s-au retestat pentru motive ce ţin de neconcludenţa testului s-au retestat apelând la serviciile clientului nostru în mod gratuit. De altfel trebuie remarcat că de la început s-a prezentat pacientilor, prin chiar aceea declaraţie antamată de jurnaliştii ziarului Adevărul, faptul că „statistic sub 3% din probele recoltate nu pot fi procesate din diverse motive(alterate, etc) iar rezultatul nu poate fi transmis”

 s-a afirmat în articol că Recoltare este haotică fără a fi prezentate motivele pentru care s-a apreciat asupra acestui fapt. Apreciem că Recoltarea probelor se face în mod profesionist de cadre medicale instruite, după rigori bine stabilite şi nicidecum nu există o recoltare haotică aşa cum se suţine în articol, de altfel acest fapt este demonstrat de numărul mic de persoane ce au făcut sesizări raportat la numărul total de persoane testate.

 “Pumnul în gură încă dinainte de recoltare” este o expresie hazardată, nepotrivită şi total incorectă folosită de jurnaliştii ziarului Adevărul în contextul în care medicii şi asistenţii medicali ce lucrează în cadrul centrului Drive-Thru depun toate eforturile pentru ca pacienţii ce se prezintă la centrul Drive-Thru să le fie respectate toate drepturile

 “Semne de întrebare despre buna-credinţă şi profesionalismul celor care recoltează probe pentru testul COVID” reprezintă o altă afirmaţie care nu are nici o susţinere şi nici o moderţie în afirmare, fiind făcută cu unicul scop de a denigra personalul angajat al clientului nostru şi pe client în sine

 „Declaraţia de consimţământ pe care oamenii sunt obligaţi să o semneze înainte de testare” sau „Practic, cei care se testează aici sunt siliţi să semneze o declaraţie”  sau “Aceştia sunt ameninţaţi că li se vor cere despăgubiri” reprezintă nu doar neadevăruri ci informaţii false. Au fost preluate în mod neadecvat şi incorect pasaje din Acordul de Consimtâmânt şi interpretate după bunul plac de jurnalişti fără a se gândi la consecinţele afirmaţiilor făcute. Pentru informarea jurnaliştilor trebuie să facem precizarea că declaraţia de consimţământ pe care pacienţii în mod benevol o semnează reprezintă o obligaţie legală pentru clientul nostru. Forma pe care o îmbracă această declaraţie de consimţământ a fost stabilită după rigorile legii şi necesităţile clientului. Generalizarea unor păreri singulare de genul „avocaţii susţin” sau „avocaţii arată” (până şi cei citaţi au păreri diferite) nu reprezintă un punct de vedere astfel încât să poată fi generalizată la nivelul unei profesii anumite opinii juridice”."

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

borris borris
4.08.2020, 20:35:52

Da, pentru ca celorlalti le-a fost frica de hartia semnata...

+2 (2 voturi)
Alexandru Preda
5.08.2020, 02:53:23

Și 10 sa fi fost, tot erați vinovați, lacomilor! Ati distrus concediul unor familii, le-ați adus la exasperare și i-ați jecmanit. Unele cadre medicale muncesc de nu au timp nici sa se odihnească, altele se ocupa numai cu "făcut bani".

no matters bla-bla
5.08.2020, 10:01:05

Neobrazare si nesimtire!! Mai aveti si tupeul sa protestati? Prosteala pe fata. Asta faceti voi pe bani multi. Contractul pe care trebuie sa-l semneze clientii vostri(nu pacienti, clienti, ca voi sunteti afaceristi de doi bani, nu centru de analize serios) e foarte dubios. Stiti voi ce stiti daca va puneti la adapostul lui. Fraierii sa traiasca, nu? Ca de pe urma lor mancati voi o paine alba.

cristian petrescu
5.08.2020, 11:24:16

Lant de minciuni! Un drept la replica care ragaie de tupeul si nesimtirea asa zisului patron al unei afaceri care functioneaza fara avizul DSP (afirmatia ii apartine patronului!!). Doar la recenziile de pe Google sunt peste 100 de review-uri negative si din statistici cei care scriu acolo sunt 10% din cei care chiar au avut probleme, Facebook-ul geme de comentarii ale celor nemultumiti....La numaratoare, lui ii ies sub 100. Oare cum a numarat din 3 in 3, din 5 in 5 sau mai degraba din 10 in 10? Recunosc ca sunt unul dintre cei care care au luat teapa de la aceasta asa zisa clinica. Am facut foarte mandru impreuna cu sotia si copilul testarea la asa zisul drive din Baneasa Mall deschis cu surle si trambite cu aportul multor televiziuni...televiziuni care nu au avut curiozitatea sa dea un tel la DSP sa verifice daca aceasta activitate e avizata...platim o caruta de bani....si plecam linistiti spre Grecia in ideea ca oamenii seriosi se vor tine de cuvant...nicio secunda de ezitare nu am avut si am plecat la drum. Vama Ruse totul ok, Bulgaria ok...pe drum am tot verificat mailul si spre finalul drumului am inceput cu telefoanele la clinica. Ajungem la vama Kulata...mail nimic, telefon nu raspunde....o ora, doua, trei...noi si inca cel putin 5 masini in aceeasi situatie...cauta laboratoarele....incepi si suna la cele peste 100 de laboratoare din lista ministerului… Si uite ca a venit noaptea, prima noapte din cele 2 dormite in vama ca refugiatii. A doua zi am trimis rude la sediu....usa inchisa...am trimis la mall....oamenii de acolo depasiti de situatie…nimeni nu stie nimic de rezultate, mail nimic, telefon nu raspunde nimeni....sunat din 5 in 5 minute.... Reclamatie la Politie si ANPC, telefoane la Ministerul Sanatatii... Oare pe cine au in spate? Probele sunt pierdute, ratacite....nu sunt la niciun laborator din cele cu care astia colaboreaza.... A doua noapte....concediul e deja compromis. Dimineata, sotia a inceput devreme cu telefoanele si culmea: a raspuns cineva.... Ne-a pus in hold...40 de minute, avem rabdare ca doar l-am prins pe Dumnezeu de picior si cine stie.... Serviciul de call center e super pregatit....mai ridica din cand in cand telefonul sa vada daca suntem acolo, pe fundal rasete si chicoteli...."Fraierul rezista"...suntem acolo... pe seara incep sa vina rezultate...pe rand la interval de cate o ora intra pe mail....la noi au venit cu CNP gresit....mare lucru daca nu sunt facaturi....nu m-ar mira .....reusim sa trecem vama, vamesii nici nu au mai verificat...la 3 din cele 5 masini care mai erau cu noi rezultatele au venit de la laborator, dupa indelungi rugaminti, de mila, le-au trimis, nici in ziua de azi de la clinica... plecam catre destinatia finala... Ne-am intors cu bine! La intorcere toti prietenii care stiau de aventura noastra ne spun contrariati ca l-au vazut la tv pe patronul asta, LALA MIHAIL, cum minte cu nerusinare si se bate cu pumnii in piept laudandu-se cu prioritizarea pe care o face el la centrul lui din mall....adica acest domn se crede stapan pe viata mea si a familiei mele, pe banii mei si imi organizeaza el cand sa plec eu in concediu fara sa ma anunte... E curios cum de autoritatile nu fac NIMIC!! Exista o Decizie de inchidere executorie, afirmatia ii apartine patronului penal data in direct la tv, iar: 1. Politia nu face NIMIC, 2. ANAF NIMIC, 3. Ministerul Sanatatii NIMIC, 4. ANPC NIMIC.... 5. Nimeni nu face NIMIC!!!

Modifică Setările