Eveniment

articolul anterior articolul urmator

După aproape 30 de ore, trenul cu copii, care a fost blocat în câmp şi a schimbat trei locomotive, a ajuns la destinaţie

3
30 Jul 2021 16:56:07
Autor: George-Andrei Cristescu
Foto shutterstock
Foto shutterstock

Trenul IR 1991 Mangalia – Timişoara Nord în care se aflau peste 30 de copii a ajuns după aproape 30 de ore la destinaţie. Acesta a fost blocat în câmp, apoi a mai staţionat într-o pădure după ce a rămas fără frâne şi a schimbat trei locomotive. Totul, ca urmare a accidentului produs miercuri noapte la Feteşti, unde două trenuri de marfă s-au ciocnit violent, din cauza unuia dintre mecanici care consumase alcool. Acesta a fost reţinut joi seara.

După aproape 30 de ore făcute pe drum, călătorii trenului Mangalia -Timişoara au ajuns azi-noapte la destinaţie. Unii călătorii sunt hotărâţi să-şi ceară banii înapoi pe bilete, potrivit Digi 24.

„Frânţi suntem, vă daţi seama, de la 8 şi un sfert de aseară şi până la ora asta (puţin după ora 12 noaptea - n.r.). Nu mai am cuvinte”, a spus un călător.
 
De altfel, oamenii spun că nu au primit apă în zecile de ore petrecute în tren.
 
„Fără apă, doar un corn cu ciocolată. Ăsta e cadoul CFR-ului. Da, ne-au dat un corn cu ciocolată”, a afirmat o altă persoană.
 
Garnitura în care se aflau şi zeci de copii, a plecat miercuri din Gara Mangalia şi trebuia să ajungă ieri dimineaţă la Timişoara, dar a avut o întârziere de peste 13 ore şi un parcurs în care a schimbat trei locomotive
 
Joi, traficul feroviar a fost blocat pentru trei ore pe Magistrala 900 Craiova –Timişoara, din cauza trenului IR 1991 care se deplasa pe relaţia Mangalia –Timişoara, rămas imobilizat în staţia Valea Albă (jud. Mehedinţi).
 
Trenul a plecat din Valea Albă în jurul orei 19.00 după ce a fost deblocat de a treia locomotivă trimisă în ajutor. O parte dintre copii au fost preluaţi de părinţi. Copiii ar fi primit în tot acest interval de 24 de ore câte un corn şi o sticlă de apă.
 
Directorul CFR, Ovidiu Vizante, a declarat, joi dimineaţa, la Antena 3, că directorii CFR au încercat să găsească miercuri noaptea o soluţie pentru trenul blocat în câmp şi a reacţionat iritat când a fost întrebat de ce nu s-a găsit o soluţie pentru cei 30 de copii care au stat opt ore în tren.
 
Ulterior, prin biroul de presă a precizat că declaraţia nefericită a venit pe fondul oboselii acumulate după o noapte petrecută la serviciu. "Sub nicio formă nu vreau să se înţeleagă că aş fi indiferent la disconfortul pasagerilor, a transmis Vizante.
 
Premierul Florin Cîţu a declarat că nu poate să se pronunţe încă pe cazul accidentului de la Feteşti, însă ar trebui să se poată face ceva ca pasagerii să nu stea zeci de ore în trenuri, mai ales că este caniculă.
 
La adresa mecanicului vinovat de accidentul de la Feteşti a fost deschisă o anchetă penală, după ce poliţia a descoperit că se urcase băut la post. Imaginile dezastrului lăsat în urmă de impact sunt grăitoare - vagoane ieşite de pe şine şi răsturnate, elemente ale trenurilor desprinse şi stâlpi rupţi. Impactul a fost atât de puternic, că bucăţi din trenul marfar care transporta fier s-au împrăştiat pe o distanţă de zeci de metri.
 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

Stan Toma
30.07.2021, 17:15:23

Bune erau locomotivele pe carbuni ....si viteza era mai mare .

-30 (30 voturi)
eu doar constat
30.07.2021, 17:42:39

In Bucuresti si probabil nu numai acolo, exista o practica: atunci cand de exemplu o linie de tramvai nu mai poate functiona, apare imediat o linie de autobuz, care are ca numar cifra "6" dupa care se arata numarul liniei de tramvai suspendata. De exemplu, linia 5 de tramvai e suspendata de mai multa vreme si in locul ei functioneaza linia de autobuz 605. In transportul aerian, cand o cursa trebuie sa aterizeze fortat, din cauza independente, sau chiar din cauze tehnice, pe alt aeroport, se asigura transportul pasagerilor cu autobuze pana la alt aeroport, de unde compania sa-i poata duce la destinatia finala. La CFR-ul de sub Drula...da-i dracului pe calatori! De ce ar fi angajat CFR-ul autobuze pentru calatorii de la mare, pentru a-i duce la Timisoara. Au fost la mare, inseamna ca au bani. Sa-si plateasca singuri transportul cu alte mijloace mai departe. Si daca sunt 30 de copii, ce treaba am eu, Drula, cu asta? Ce? I-am facut eu? Si, tot aici, in "Adevarul" scrie cineva, ca Caztu cauta pretexte sa-l demita pe Drula, ca si cum prestatia acestui ministru ar fi fara pata. Mi se pare o idiotenie crasa si din partea autorului acelui articol, dar, daca e adevarat, mai ales din partea lui Catzu. Catzu este premier si n-are nevoie de pretexte sa-l demita pe un ministru in care nu mai are incredere. Daca n-o face, inseamna ori ca are in continuare incredere, desi ce a facut CFR este o monstruozitate, ori e un las intr-o coalitie toxica. Oricum, nu-i face cinste nicio alternativa. Constat, in ultima vreme, ca din partea unui "aliat" din coalitie, apar tot mai multe devieri, atat in exercitiul functiunii guvernamentale, cat si in declaratii, ceea ce arata cat de jos se situeaza competenta acestui aliat. Nu ca a PNL ar fi mai elevat, dar, macar ca declaratii, cu exceptia durei de Raluca Tzurcana, depasirea bunului simt este ceva mai rara. Dar declaratiile unui Drula, Barna si lista poate continua cu Clotilde, Nicushor Dan etc, iar vulgul, caruia chiar i se rupe-n crizantema de politica, vede ce i se pregateste pentru traiul sau cotidian. Ei, ce vorbesc eu prostii!? Pai situatia asta nu este greaua mostenire de la PSD? Cica, de ce nu se face deratizare in Bucuresti? Citat din Barda: Pentru ca o societate, creata de Firea cu acest scop si mostenita de Nicushor, nu-si face datoria. Barna uita, insa sa spuna ca PMB-ul lui Nicushor nu i-a mai prevazut fonduri in bugetul pe acest an respectivei societati pentru deratizare. Asa ca societatea abia mai reuseste sa dea cu pliciul intr-un pui de soarece, pentru ca bani pentrualte materiale cu care sa poti starpi cateva generatii de rozatoare inainte nu exista. Minciuna sta cu regele la masa. Barna nu e deloc rege, dar sta singur, pentru ca minciuna este el insusi. Nu-plac deloc pe actualii liberali, pentru ca nu sunt liberali adevarati, in ei domina inca mentalitatea pedelista a lui Basescu, dar alianta lor cu neo-marxistii useristi este cea mai proasta solutie pentru Romania. De aceasta solutie se face vinovat mai ales Klaus din limita sa de gandire, bazata pe o ura impotriva PSD si prin extensie, impotriva a peste o treime din romani. Si avem rezultatul: o guvernare incompetenta, care, pe fondul pandemic actual devine si mai greu de suportat. Cazul Drula nu e decat un aspect din aceasta guvernare. S-auzim de bine!

-28 (28 voturi)
Infractorul Burci
30.07.2021, 19:27:45

Felicitări lui Drulă, om al muncii fără... Așa se întâmplă într-o republică bananieră, acoperiții serviciilor sunt intangibili.

-15 (15 voturi)
Modifică Setările