Eveniment

articolul anterior articolul urmator

VIDEO FOTO Piloţii români de F-16 Fighting Falcon, realimentare în aer de la un avion cisternă american

6
13 Mar 2019 15:46:43
Autor: Valentin Bolocan
Avion F-16 Fighting Falcon al Forţelor Aeriene Române alimentat în zbor de la un avion cisternă american FOTO MAPN
Avion F-16 Fighting Falcon al Forţelor Aeriene Române alimentat în zbor de la un avion cisternă american FOTO MAPN

Piloţii Escadrilei 53 Vânătoare din cadrul Forţelor Aeriene Române care zboară sub numele “WARHAWKS” (Şoimii războiului –n.red.)  au executat, în zilele de 12 şi 13 martie,  misiuni de realimentare în aer a avioanelor F-16 Fighting Falcon.

GALERIE FOTO
 
Operaţiunile s-au realizat cu un avion cisternă KC-135 Stratotanker, aparţinând 100th Air Refueling Wing din cadrul USAFE (United States Air Forces in Europe), avion special destinat pentru realizarea realimentării în aer a avioanelor cu reacţie, iar zborurile s-au executat la o altitudine cuprinsă între 7000 şi 10.000 de metri, arată MApN.
 
Autonomia de zbor a aeronavelor de luptă F-16 Fighting Falcon este de aproximativ trei ore, iar după realimentarea în aer, proces care durează câteva minute, timpul de zbor creşte cu două ore.
 
Piloţii români au primit calificarea pentru realizarea unor astfel de proceduri în cadrul Cursului de trecere pe aeronava de luptă F-16 Fighting Falcon, care a avut loc în Portugalia.
 
Cum se face realimentarea
 
Realimentarea în aer este procesul de transfer al combustibilului de aviaţie dintr-o aeronavă militară special destinată (cunoscută sub denumirea generică de “aeronavă cisternă”) şi o altă aeronavă (ex: de luptă, de transport, de control şi supraveghere aeriană – AWACS) care are capacitatea de a fi realimentată în aer, pe timpul zborului.
Desfăşurarea unei astfel de operaţiuni implică o sincronizare perfectă între aeronava care este realimentată, denumită generic “aeronavă primitoare”, şi aeronava cisternă. Pentru a realiza această sincronizare, “aeronava primitoare” trebuie să se poziţioneze la câţiva metri în spatele aeronavei cisternă, mai jos decât aceasta, şi să zboare cu aceeaşi viteză şi la aceeaşi înălţime pe tot parcursul procesului de transfer al combustibilului. Atât aeronava cisternă, cât şi aeronava (sau aeronavele) “primitoare” vor zbura în formaţie standard şi vor fi permanent sub controlul şi monitorizarea structurilor de dirijare ale traficului aerian responsabile de controlul şi siguranţa zborurilor în zona sau pe ruta respectivă.
 
Sistemul este compus în principal din pompe, conducte rigide (sau flexibile) telescopice aflate la bordul aeronavei cisternă, precum şi “prize” (cuple) de admisie a combustibilului dispuse pe aeronavele care sunt realimentate. Un operator aflat la bordul aeronavei cisternă iniţiază transferul combustibilului atunci când sunt îndeplinite toate condiţiile necesare de siguranţă şi are aprobarea pilotului “aeronavei primitoare” pentru începerea operaţiunii. Pe timpul desfăşurării acesteia, operatorul trebuie să menţină o legatură radio permanentă, pe o frecvenţă radio dedicată, atât cu pilotul aeronavei care este realimentată, cât şi cu echipajul aeronavei cisternă. Acest lucru este necesar pentru a reacţiona oportun la orice situaţie care ar putea periclita  operaţiunea şi ar impune întreruperea transferul combustibilului şi “decuplarea” rapidă a celor două aeronave în deplină siguranţă.
 .

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

Clementina Astrahan
13.03.2019, 15:54:23

Gugustiucii Baraganul iar au furat motorina asa ca au trebuit sa alimenteze in aer de la amerloci!!!! Iar rezervoarele de GPL le-au pus la Loganurile lor!!!!

-3 (5 voturi)
Clementina Astrahan
13.03.2019, 17:14:31

Este numai o chestiune de timp, eu zic 6 luni cel mult, pana primul efshaishpe chilotat de Gugustiucii Baraganului, cei mai slabi chilotzi EVER, se va prabusi!!! Aia de la Borcea au o adevarata FAME GALLERY cu prabusiri!!!! In al doilea rand, abia astept sa vad cum face mishto un rusnac cu Sukhoi de doi gugustiuci de Baragan cu efuri 3rd hand!!!! Acest eveniment se va produce pentru ca deja rusnacii din Crimeea stiu ca nu mai sunt amerloci, britzi sau kakanedeji ca sa faca militie aeriana asa ca abia asteapta sa se distreze cu Gugustiucii Baraganului care oricum se gainatzeaza pe ei de frica cand vad un rus!!!

-2 (4 voturi)
Clementina Astrahan
13.03.2019, 20:51:32

Deci Gugustiucii Baraganului iar au mintit!!! Politia aeriana se face tot cu MiG 21 de la Campia Turzii pana cand gorobetii de la Borcea vor avea orele de zbor complete pentru a fi acceptati de Comandamentul Aerian al NATO!!! Pana atunci joaca bambilici pe pista!!!!

-1 (1 vot)
Aurelu Flogea
13.03.2019, 16:24:35

A iesit Dorel pe urma sa le spele si parbrizul? Sau asteapta pina la urmatorul semsafor, sa-l rezolve indienii?

-2 (4 voturi)
kalu kalu
13.03.2019, 18:33:17

Din cate inteleg, harburile astea nu au nici macar o racheta in dotare. Daca vin rusii peste ei nu au decat sa scoata stromeleagu pe geam sa-i sperie !!!

+1 (5 voturi)

Vezi toate comentariile (6)