Legalitatea aplicaţiilor de taxi, judecată de Curtea Europeană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Companiile care au aplicaţii agregatoare de taximetrie au dat în judecată Primăria Capitalei
Companiile care au aplicaţii agregatoare de taximetrie au dat în judecată Primăria Capitalei

Războiul dintre aplicaţiile agregatoare de taximetrie precum Clever Taxi şi Primăria Capitalei ia o altă dimensiune după ce Tribunalul Bucureşti a admis cererea de a sesiza Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), în legătură cu hotărârea Primăriei Bucureşti de a interzice funcţionarea acestor servicii.

Concret, judecătorii din Luxembrug vor verifica dacă decizia PMB este conformă cu dreptul european. „Admite cererea de sesizare a CJUE cu întrebare preliminară formulată de reclamantă. în temeiul dispoziţiilor art.267 din TFUE, sesizează Curtea de Justiţie a Uniunii Europene”, se arată în decizia magistraţilor. Judecătorii europeni vor trebui să decidă dacă aceste aplicaţii, care oferă un serviciu prin care sunt puşi în legătură clienţii şi şoferii de taxi, intră sub incidenţa hotărârii din speţa C- 434/15 prin care s-a stabilit că în cazul Uber - ridesharing este vorba de servicii de transport, nu doar de servicii IT.

COTAR: Sunt acelaşi lucru cu Uber

Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR)  salută trimiterea cauzei în faţa judecătorilor europeni, dar din motive diferite. „Aceste două aplicaţii fac exact ce face şi Uber. Este o poveste argumentul cu intermedierea client-taximetrist. În România această intermediere este reglementată prin lege. Deci judecătorii CJUE nu pot da o decizie contrară celei din cazul Uber”, este de părere preşedintele COTAR. Ştefănescu susţine că cele două entităţi nu prea pot fi controlate de nimeni. „Nefiind autorizaţi în domeniul transporturilor, nimeni nu îi poate controla. O plângere a unui client se finalizează numai cu verificarea şi eventuala pedepsire a transportatorilor”, a precizat preşedintele COTAR.

Decizia municipalităţii

Reamintim că, în decembrie anul trecut, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a hotărât că în Capitală pot asigura transport în regim taxi doar companiile cu servicii de dispecerat. „Pe teritoriul municipiului Bucureşti serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi şi nu se pot executa decât de dispecerii taxi autorizaţi de Autoritatea de Autorizare a Primariei Municipiului Bucureşti, în condiţiile în care se asigură posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau prin alte mijloace, inclusiv aplicaţiile de tip on-line care se identifică obligatoriu cu dispeceratul al cărui nume este trecut în autorizaţia de dispecerat emisă de Autoritatea de Autorizare a Primăriei Municipiului Bucureşti”, se arăta în hotărârea municipalităţii. 

Documentul mai conţinea şi o serie de reglementări legate de comportamentul taximetriştilor (ţinută decentă, maşină curată, limbaj civilizat, refuzul de a lua o cursă), dar şi o serie de amenzi pentru încălcarea acestora.  Hotărârea CGMB este în prezent suspendată după ce o solicitare a Star Taxi a fost admisă de instanţă. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite