Ministrul Transporturilor vede mâini criminale la metrou. Răzvan Cuc: Defecţiunile să nu fie intenţionate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Transporturilor nu exclude varianta unei mâini criminale în cazul defecţiuniilor repetate de pe magistrala 2 de metrou, Berceni - Pipera. Şi Liviu Dragnea spune că „este ciudat” ce se întâmplă la metrou.

Răzvan Cuc spune că a discutat deja cu cu directorul Metrorex, Dumitru Şodolescu, şi l-a trimis la faţa locului cu o echipă pentru a rezolva defecţiunea.

Miercuri dimineaţă a fost din nou haos la metrou, pe cea aglomerată magistrală din cauza unor probleme tehnice. Timp de aproape jumătate de oră nu s-a circulat pe un fir, din Piaţa Unirii către Berceni, arată digi24.ro.

Potrivit ministrului Transporturilor este vorba despre acelaşi releu care s-a defectat de trei ori în ultimele trei zile.

Răzvan Cuc: „Bugetul Metrorex prevede sume alocate pentru reparaţii. Pentru că, după cum ştiţi, primeşte subvenţie de la bugetul de stat. Am vorbit dimineaţă cu domnul Şodorescu. Este vorba de magistrala 2, un releu de la depoul Berceni. L-am trimis la faţa locului să ia măsurile care se impun şi să aibă mereu echipa acolo, că am înţeles că e a treia oara când se defectează. Sper să nu fie ceva intenţionat.”

Liviu Dragnea: „Ceva intenţionat. E cam ciudată coincidenţa.”

Reporter: Vă gândiţi şi la asta?

Răzvan Cuc: „Da, am luat în calcul şi asta penru că de trei zile acelaşi releu se blochează şi se strică.”

Reamintim că surse apropiate Metrorex au declarat, în urmă cu ceva timp pentru „Adevărul“, că societatea are insuficienţi bani alocaţi pentru întreţinerea echipamentelor. „Metrorex nu a primit subvenţiile  şi, cel mai probabil, nu le va vedea. Astfel, resursele financiare pentru reparaţii sunt mai mult decât limitate. Ca să nu mai vorbim de cele alocate pentru schimbarea unor echipamente cu versiuni mai moderne“, a arătat sursa citată.

Alte surse din Metrorex au declarat pentru „Adevărul“ că instalaţia de siguranţa circulaţiei trebuie să funcţioneze în sens restrictiv. „Asta e regulă sine qua non. Astfel, dacă apare un risc cât de mic, fie şi ipotetic, trenul stă. E de preferat să stea, decât să se dea de pereţii tunelului. Oricât ar fi de deranjant şi de inconfortabil pentru călători. Instalaţia de siguranţa circulaţiei are peste 15 ani de funcţionare. Va veni momentul ca ea să fie înlocuită, nu e cea mai fiabilă din câte există, iar la momentul achiziţiei era deja utilizată moral. Totuşi, eu zic că instalaţia funcţionează la parametri buni, iar trenurile sunt bune“, au arătat sursele citate. Potrivit acestora, defecţiunile care există acum nu sunt mai multe decât de obicei, doar că ele sunt semnalate în presă mai des de călătorii nemulţumiţi de întârzieri. 

Criza transportului de suprafaţă ne condamnă la subteranele metroului

Conform statisticilor, în total, serviciile Metrorex sunt folosite zilnic de 600.000 de persoane. Peste 300.000 de oameni se înghesuie numai în trenurile de metrou care străbat cei 18 kilometri dintre Berceni şi Pipera. La primele ore ale dimineţii şi după-amiaza, trenurile sunt pline. La fel şi staţiile. Se dă o luptă – aproape la propriu – pentru urcarea în garnitură. 

Oficialii Metrorex recunosc că în orele de vârf sunt depăşiţi de numărul mare de călători, dar promit un program care va reduce timpul dintre trenuri la un minut şi jumătate, la orele de vârf. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite