Poliţia Rutieră prelungeşte perioada de suspendare a activităţii cu publicul. Cum vă rezolvaţi problemele administrative

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Brigada de Poliţie Rutieră
FOTO Brigada de Poliţie Rutieră

În contextul Ordonanţei Militare numărul 4, Brigada de Poliţie Rutieră anunţă că prelungeşte perioada de suspendare a activităţii cu publicul şi vine cu o serie de clarificări pentru cetăţenii au diverse probleme de rezolvat.

Într-un comunicat, Brigada de Poliţie Rutieră arată cum îşi pot rezolva cetăţenii problemele administrative pe care le au cu instituţia:

-petiţiile vor fi depuse exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail;

-cererile privind ordonanţele prin care s-a dispus clasarea/renunţarea la urmărirea penală, respectiv sentinţele penale prin care s-a dispus amânarea/renunţarea la aplicarea pedepsei, se vor înainta prin serviciile poştale sau serviciile de curierat rapid, având anexate următoarele: copia documentului de identitate şi a dovezii înlocuitoare, respectiv ordonanţa/sentinţa, în original;

-în ceea ce priveşte solicitările de a comunica identitatea persoanei care a condus autovehiculul pe drumurile publice, răspunsul poate fi transmis prin orice mijloace ce asigura transmiterea textului şi confirmarea primirii acestuia, respectiv: servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax sau e-mail;

-cererile privind avizele pe linie de sistematizare se vor depune  exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail;

-cererile privind istoricul sanctiunilor la regimul circulaţiei pe drumurile publice se vor depune exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca in termen de 15 zile, de la data înregistrării documentul să fie comunicat la domiciliul sau reşedinţa titularului permisului de conducere;

-în cazul prelungirii dreptului de circulaţie conform art. 111 alin. 6 din OUG 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, veţi proceda după cum urmează:

•pentru dosarele penale aflate pe rolul instanţelor de judecată, potrivit Hotarârii Consilului Superior al Magistraturii-Sectia pentru Judecatori nr. 417/2020, pe durata stării de urgentă, cererile având ca obiect prelungirea dreptului de circulaţie nu se soluţionează, fiind aplicabile dispozitiile art. 14 din Decretul Presedintelui României nr.195/2020;

•pentru dosarele care se află în supravegherea unităţilor de parchet, conform comunicatului Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie din data de 27.03.2020, "în cauzele în care anterior instituirii stării de urgenţă prin ordonanţă a procurorului a fost disjunsă prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permisului de conducere, emise în temeiul art. 111 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, pentru limitarea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2, persoanele interesate nu este necesar să depună cereri de prelungire. 

Din oficiu, procurorii vor emite ordonanţe de prelungire a acelor dovezi pentru care anterior a fost dispusă ordonanţă. 

Ordonanţele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unităţile de poliţie competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situaţie excepţională".

Titularul permisului de conducere va adresa o cerere de efectuare a menţiunilor corespunzătoare în bazele de date prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poştale/servicii  de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul:021.323.30.30 (interior 21130, 21327, în intervalul orar 08.00-16.00).

-în cazul permiselor de conducere pentru care perioada de suspendare a expirat, pentru validarea acestora, veti apela 021.323.30.30 (interior 21203, în intervalul orar 08.00-16.00), aceasta opţiune este valabila doar în cazul în care suspendarea exercitării dreptului de a conduce expiră începând cu data de 31.03.2020.

Vă adresam rugămintea de a utiliza acest mijloc de comunicare doar în situaţia în care suspendarea excercitarii dreptului  de a conduce a expirat.

În situaţii excepţionale, aşa cum sunt definite de art 1-3 din Ordonanţa Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr.3 din 24.03.2020, titularul permisului de conducere va apela numărul de telefon indicat mai sus, iar în funcţie de situaţia expusă, i se va comunica soluţia adoptată; 

-în situaţia depunerii plângerii contravenţionale, veţi transmite dovada înregistrării acesteia prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la  numărul:021.323.30.30 (interior 21203, în intervalul orar 08.00-16.00).

În situaţii excepţionale, aşa cum sunt definite de art 1-3 din Ordonanţa Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr.3 din 24.03.2020, titularul permisului de conducere va apela numărul de telefon indicat mai sus, iar în funcţie de situaţia expusă, i se va comunica soluţia adoptată;  

-în ceea ce priveşte restituirea certificatului de înmatriculare, în situaţii excepţionale, aşa cum sunt definite de art 1-3 din Ordonanţa Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr.3 din 24.03.2020, proprietarul/utilizatorul autovehiculului va apela numărul de telefon 021.323.30.30 (interior 21203, în intervalul orar 08.00-16.00), urmând ca în funcţie de situaţia expusă să i se comunice soluţia adoptată;

Toate cererile transmise vor fi însoţite obligatoriu de o copie a documentului de identitate şi un număr de telefon pentru a putea fi contactat/ă. 

*Activitatea de verificare a cunoaşterii regulilor de circulaţie se va desfăşura după cum urmează:

•în zilele de miercuri şi vineri, se vor organiza 3 serii a câte maximum 12 persoane;

•pentru a participa la activitatea de testare, este necesară programarea în prealabil în ziua de marţi pentru activitatea de miercuri şi în ziua de joi pentru cea de vineri, în limita locurilor disponibile.

Pentru programare şi verificare îndeplinire condiţii, conducătorul autovehiculului trebuie să apeleze la numărul de telefon 021.323.30.30 (interior 21191, în intervalul orar 10.00-14.00) şi să furnizeze informaţiile solicitate de către operator, urmând să i se comunice cu această ocazie detalii suplimentare privind activitatea propriu-zisă.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite