Precizări STS: Poliţia din Caracal nu mai are consolă 112 la dispecerat pentru că a fost mutată la Slatina, la cererea IPJ Olt

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După publicarea materialului “Batjocură! Reţeaua de staţii orăşeneşti 112, achiziţionată de STS cu ani în urmă pe bani UE, zace nepusă în funcţiune”, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a trimis o precizare  în care arată că, în cazul tragediei de la Caracal, poliţistul din oraş care a răspuns apelurilor disperate ale Alexandei Măceşanu nu a avut la dispoziţie o consolă modernă de de tip 112, ci, probabil, numai un simplu telefon.

“Punctual, pentru cazul Caracal echipamentele de tip consolă operator au fost relocate de la staţia de intervenţie Caracal către dispeceratul IPJ Olt, în baza solicitării IPJ Olt, din luna august a anului 2017”, arată STS. De aici şi motivul pentru care poliţistul i-a spus Alexandrei că trebuie să închidă telefonul pentru a putea suna mai apoi echipajul din teren. Concret, dacă ar fi avut la dispoziţie consola opeerator 112, poliţistul ar fi putut face coordonarea operaţiunilor fără încheierea convorbirii. Acesta ar fi putut lua legătura cu Alexandra <<printre picături>> chiar dacă era în legătură şi cu poliţiştii din teren.  

În plus, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale susţine că sistemele de comunicaţii prevăzute în cadrul proiectului care asigură interconectarea staţiilor de intervenţie ale agenţiilor de poliţie de la oraşe cu infrastructura  Serviciului 112 sunt în exploatare, dar că buna funcţionare a acestora depinde de agenţiile specializate de intervenţie (poliţie, ambulanţă sau pompieri). “Vă comunicăm că operarea în cadrul componentelor instalate la nivelul oraşelor nu este realizată prin operatori 112 ai STS, ci prin dispeceri ai agenţiilor specializate de intervenţie. Aşadar, alocarea resurselor pentru operarea la nivelul staţiilor de intervenţie organizate la nivelul oraşelor este în atribuţia agenţiilor specializate de intervenţie ale Poliţiei, Ambulanţei şi ISU”, se mai arată în document.

Mai mult,  şi modul în care sunt transferate apelurile cade în sarcina inspectoratelor judeţene. “Din punct de vedere al fluxului de procesare al apelurilor, menţionăm că (...) apelurile primite de la cetăţeni (...) de către operatorul 112 al STS sunt transferate dispeceratelor specializate de intervenţie de la nivelul municipiilor reşedinţă de judeţ. Ulterior, transferul către staţiile de intervenţie de la nivelul oraşelor este realizat doar de dispeceratele judeţene ale agenţiilor de intervenţie (Poliţie, Ambulanţă, SMURD, ISU etc.)”, se subliniază în precizarea trimisă de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite