Tot ce trebuie să ştii despre admiterea în magistratură

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagine de arhivă
Imagine de arhivă

Admiterea în magistratură 2018. Potrivit Institutului Naţional al Magistraturii 60 de posturi de judecător şi 35 de procuror sunt scoase la concursul de admitere în magistratură ce se desfăşoară în perioada 20 martie – 2 iulie 2018.

Pentru a se putea înscrie la acest concurs candidaţii trebuie să aibă cetăţenie română, să fie licenţiaţi în drept, să nu aibă antecedente penale sau cazier fiscal şi o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani la data susţinerii primei probe a concursului. Candidaţii au avut la dispoziţie 20 de zile pentru a depune, la tribunale sau după caz la parchetele de pe lângă acestea, cererile de înscriere la concurs, mâine 10 aprilie, fiind ultima zi în care se mai pot face înscrieri. Anul acesta taxa de înscriere este de 550 lei.

Conform INM, evaluarea candidaţilor se va face în două etape. Prima etapă constă în susţinerea a două probe scrise eliminatorii. Prima dintre acestea, ce se va desfăşura pe 20 mai, constă într-un test pentru verificare a cunoştiiţelor juridice, cu 100 de întrebări tip grilă, cu câte 25 din materiile de drept civil, drept procesual civil, drept penal şi drept procesual penal. Pentru a fi declaraţi admişi candidaţii trebuie să răspundă corect la cel puţin 70 de întrebări. A doua probă constă într-un test grilă de verificare a raţionamentului logic, programat a se desfăşura în 10 iunie şi la care vor putea participa doar candidaţii declaraţi admişi la prima probă scrisă, iar din cele 100 de întrebări ale testului candidaţii trebuie să răspundă corect la cel puţin 30 dintre acestea pentru a fi declaraţi admişi. 

Testul pentru verificarea cunoştiinţelor juridice va avea o pondere de 70% în nota finală a primei etape. Pentru a fi declaraţi admişi la proba următoare candidaţii trebuie să fie declaraţi admişi la ambele teste grilă, iar numărul candidaţilor declaraţi admişi, în ordinea descrescătoare a notei obţinute la prima etapă, va fi triplul numărului de posturi scoase la concurs.

Etapa a doua a concursului, ce se va desfăşura în perioada 21-29 iunie, va consta în susţinerea unui interviu, ce va avea o pondere de 25% din nota finală. Această probă orală constă în elaborarea unei analize asupra unui subiect extras de condidat (un proverb, o maximă, un citat) şi analiza, din perspectiva pricipiilor şi valorilor morale personale, a unei speţe de etică specifice profesiei.

Examinările nu se vor termina aici pentru cei declaraţi admişi. Aceştia vor mai trece prin două verificări: pe de-o parte, vor fi verificaţi pentru a se stabili dacă sunt apţi din punct de vedere medical şi psihologic, iar pe de altă parte, vor fi verificaţi în privinţa bunei reputaţii.

Potrivit INM, numărul posturilor scoase la concurs în această sesiune poate fi suplimentat cu încă 40 de posturi de judecător şi respectiv 25 de procuror.

Ce trebuie să conţină dosarul de înscriere

Cererile pentru înscrierea la concurs trebuie depuse, până la 10 aprilie, la tribunalele sau la parchetele de pe lângă tribunale din circumscripţiile de domiciliu ale candidaţilor. Pe lângă cererea de înscriere, candidaţii trebuie să mai depună la dosar următoarele acte: 

- certificatul de naştere, în copie certificată pentru conformitate de candidat;

- actul de identitate, în copie certificată pentru conformitate de candidat;

- diploma de licenţă, în copie certificată pentru conformitate de candidat;

- chitanţa de plată a taxei de înscriere ;

- certificatul de cazier judiciar;

- certificatul de cazier fiscal;

- declaraţia pe propria răspundere privind existenţa unor eventuale întreruperi în activitate;

- curriculum vitae;

- carnetul de muncă sau alte acte doveditoare ale vechimii în specialitate, în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către candidat.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite