Reacţia companiei UTI, după ce Primăria Capitalei a învinovăţit-o în scandalul semafoarelor accesate ilegal

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La finalul anului 2018, după o perioadă în care blocajele din trafic accentuate de agitaţia sărbătorilor i-au scos din minţi pe bucureşteni, iar diagramele anumitor semafoare au fost accesate ilegal, Primăria Capitalei a găsit oportun să creeze o diversiune menită să arunce vina pentru starea deplorabilă a infrastructurii de management al traficului către UTI, susţine compania IT.

Asta deşi, “de peste 12 luni, compania noastră nu mai este implicată în mentenanţa sistemului de management al traficului din Bucureşti”, mai susţine UTI. “Printr-un comunicat de presă nesemnat, presărat cu minciuni şi omisiuni, se insinuează că UTI este de vină pentru starea proastă a traficului.  

Fără îndoială, siguranţa traficului este extrem de importantă şi serioasă. Pentru aceasta există instituţii şi specialişti cu competenţe necesare, care cunosc implicaţiile unei programări conflictuale a culorii verde pentru pietoni şi pentru vehicule. Investigaţiile vor demonstra ceea ce s-a întâmplat de fapt şi cine este autorul acestor intervenţii la sistemul de trafic. Dar, a ajunge, prin insinuări şi manipulări în presă, practic la o ante-pronunţare voalată a Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB) reprezintă un act grav de defăimare, iar UTI îşi rezervă dreptul de a-şi apăra imaginea în instanţă. După aproape doi ani de la începerea „revoluţiei” în trafic, să invoci „greaua moştenire” nu denotă decât o lamentabilă slăbiciune a actualei administraţii a Bucureştiului.  

Aşadar, respingem ferm orice alăturare a societăţii noastre cu situaţia deplorabilă în care se găseşte acum traficul din Capitală şi amintim că această înrăutăţire a apărut după 2013, anul în care a expirat perioada de garanţie a sistemului, asigurată de societatea noastră, sistem care la acea dată avea doar 96 de intersecţii modernizate din totalul de 450” mai arată compania.   

“Un exemplu de manipulare şi de dezinformare: în comunicat se prezintă poze cu anumite componente ale sistemului de management al traficului fără să se menţioneze în ce intersecţii se află şi fără să se spună că aceste componente erau de fapt în responsabilitatea directă a PMB. Conform contractelor de mentenanţă încheiate cu UTI, pe care îi solicităm Primăriei Municipiului Bucureşti să le facă publice, UTI nu a răspuns niciodată de mentenanţa sau de starea tehnică a traseelor de cabluri, a camerelor tehnice, a alimentărilor cu energie electrică sau a dulapurilor cu echipamente amplasate în intersecţii. 

Aceste părţi din sistemul de trafic au fost întotdeauna în responsabilitatea directă a Administraţiei Străzilor Bucureşti (ASB). Dintre toate aceste subsisteme, UTI a avut în mentenanţă numai calculatoarele de trafic amplasate în dulapurile de echipamente ale ASB, camerele video din intersecţii şi echipamentele de comunicaţii. (...)  Reaua credinţă merge şi mai departe atunci când PMB îşi asumă restrângerea cercului de „suspecţi” doar la cei 8 tehnicienii ai PMB şi ai UTI, menţionând însă clar că cei ai PMB trebuie excluşi, insinuând astfel voalat că adevăraţii „suspecţi” sunt de la UTI, firma de la care PMB a preluat mentenanţa. Reaua credinţă prin omisiune poate fi uşor demonstrată însă prin faptul că cel puţin alte trei companii mai au expertiză tehnică pentru acest tip de echipament, companii care au lucrat ca subcontractori ai Administraţiei Străzilor Bucureşti, pentru mentenanţa acestor echipamente”, se mai arată în materialul semnat de Răzvan Petrescu, preşedinte al Consiliului de Administraţie al UTI Grup. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite