Festivalul George Enescu

Festivalul Enescu. Pe toate fronturile

1
21 Sep 2019 14:57:37
Simona Chiţan
"Adevarul: este partener media principal al Festivalului Enescu şi la ediţia din 2019
"Adevarul: este partener media principal al Festivalului Enescu şi la ediţia din 2019

„Adevărul“ este pentru a treia oară partener editorial al Festivalului „George Enescu“, după ce a realizat ziarul Festivalului în 2013 şi 2015. De pe 1 august, am prezentat Festivalul într-o secţiune dedicată acestuia, pe site-ul festivalenescu.adevarul.ro, unde puteţi citi totul despre Festivalul „George Enescu“.

În calitate de parteneri media principali ai Festivalului "George Enescu", a fost o provocare ca, pe lângă paginile tipărite care au fost realizate zi de zi, atât în ziarul „Adevărul“, cât şi în „Weekend Adevărul“, să prezentăm programul complet al festivalului (31 august-22 septembrie), să realizăm zeci de portrete ale marilor artişti invitaţi, interviuri video, cronici ale marilor concerte şi să vă aducem materiale în exclusivitate, precum cele cu Laurenţiu Dincă, primul violinist român de la faimoasa Berliner Philharmoniker, şi cu violonista Patricia Kopatchinskaja.
 
După ce au fost prezentate ca materiale video de sine stătătoare, interviurile au fost incluse în articolele de pe site, după care acestea au fost publicate şi în paginile tipărite ale ziarului. Echipa editorială „Adevărul“ a  muncit la foc continuu, timp de două luni, pe toate fronturile, pentru toate canalele media de care dispune Adevărul Holding.

Unii dintre cei mai mari artişti – Vladimir JurowskyElisabeth LeonskajaFabio BiondiMaxim VengerovVasily PetrenkoChristian BadeaIosif Ion Prunner – sunt doar câteva dintre numele intervievate de echipa „Adevărul“.

De asemenea, s-au realizat interviuri cu compozitori ai muzicii secolului XXI, precum Fred Popovici, Adrian PopSabina Ulubeanu, dar şi cu tinerii dirijori Cristian Lupeş şi Constantin Adrian Grigore.

Alături de echipa de muzicologi coordonată de doamna Cristina Sârbu, ne-au sprijinit, cu mult entuziasm, criticul de operă Alexandru Pătraşcu şi profesorul Mihai Vacariu - în fruntea unei echipe de studenţi-voluntari de la SNSPA, care au scris, pe tot parcursul festivalului, pe blogul Culisele Festivalului, creat special, pe platforma online, pentru textele lor.

Muzicologi de prim rang, alături de tineri entuziaşti, au scris zilnic cronici ale concertelor pe blogurile „Adevărul“.

Site-ul „Adevărul“ a transmis, livestreaming, cel puţin două sau trei concerte din programul zilnic al Festivalului, iar reporterii noştri s-au aflat, tot timpul, în mijlocul evenimentelor. Videoreportajele din diferite puncte ale Capitalei au reflectat atmosfera de sărbătoare, publicul fiind antrenat în metamorfozarea Bucureştiului într-un oraş al muzicii.

Conţinutul editorial generat de adevarul.ro a fost preluat şi pe celelalte platforme online ale grupului de presă Adevărul Holding, putând fi urmărite de cititorii pasionaţi, atât pe site-urile dilemaveche.ro, historia.ro, okmagazine.ro, cât şi pe canalele social media ale acestor publicaţii.

Prin tot acest amplu proces de mediatizare, „Adevărul“ a făcut accesibilă publicului larg aşa-zisa muzică cultă, considerată până nu de mult un domeniu extrem de nişat, destinat doar specialiştilor.

De asemenea, Adevărul Holding a publicat un dosar special dedicat Festivalului în revista „Dilema Veche“, iar acum, în acest weekend, a fost realizat, în „Weekend Adevărul", un dosar despre premiera "Oedipe".

După paginile de cronici muzicale din "Adeverul", ducem şi astăzi, pe noile media, tradiţia mai departe.

Ediţia 2019 a Festivalului şi-a aşteptat publicul la Sala Palatului, Ateneul Român, Sala Radio, Sala Mică a Palatului, la sala „George Enescu“ de la Universitatea Naţională de Muzică, la Teatrul Excelsior, la concerte şi recitaluri grupate în jurul a şase mari secţiuni: „Mari orchestre ale lumii“, „Concertele de la miezul nopţii“, „Recitaluri şi concerte cameral“, „Muzica secolului XXI“, „Mozart Week in Residence“ şi „Forumul Internaţional al Compozitorilor“. 

În sălile de concerte din Bucureşti, au urcat pe scenă peste 2.500 dintre cei mai valoroşi muzicieni ai lumii, fiind prezentate 84 de concerte şi recitaluri.

Am ascultat concerte memorabile şi opere cântate în premieră în România.

Am putut aplauda nouă orchestre de talie mondială, de la Berliner Philharmoniker până la cea din Sankt Petersburg.

Noi ne-am străduit să fim, ceas de ceas, peste tot în sălile de concerte şi am încercat să vi-i aducem, într-o formă sau alta, pe marii artişti invitaţi mai aproape de dumneavoastră.

Festivalul Enescu rămâne o mare sărbătoare.

Mai sunt două zile din acest maraton muzical.  Astă-seară şi mâine seară, ascultăm faimoasa Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam.

Nu rataţi concertele pe care le mai avem in Festival. Şi fiţi, în continuare, alături de noi. 

 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Sorin Ionascu
23.09.2019, 13:50:47

Lauda de sine nu miroase bine. Zice romanul cu intelepciune. Adevarul a facut multe, dar nu destul. O mare parte din publicul meloman nu are acces la internet si nici nu stie sa il foloseasca. Se bucura de pliantele oferite la intrarea in sala, doar ca acestea contin informatii foarte sumare, deseori incomplete si chiar eronate, doar despre piesele din concert, fara vreo referinta la interpreti. Textele tiparite ale operelor (si nu au fost prezente chiar la toate) contin numeroase greseli de traducere, iar uneori au fost si gresit capsate, ceea ce a generat multa foiala (zgomotoasa!!!) in sala in timpul concertului (s-a intamplat la Agrippina). Au fost alese doar o parte din fotogrfiile interpretilor pentru ilustrare in paginile respective, de multe ori neinspirat alese. Nici macar caietul program al festivalului nu a oferit ceva in plus, era doar o colectie a celor individuale, care uneori nu se gaseau in numar suficient, pentru ca apoi sa ramana nenumarate. O organizare si prezentare la fel de proasta ca a festivalului in sine.