Cum îţi baţi joc de o campanie electorală? Te învaţă PMP. Cheamă-i pe Cristi şi Andrei Versace

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nu poate un candidat să controleze cine îl promovează, însă Andrei Versace este un “influencer” pentru un anume tip de public în mediul online şi sigur nu e ceva întâmplător.
Nu poate un candidat să controleze cine îl promovează, însă Andrei Versace este un “influencer” pentru un anume tip de public în mediul online şi sigur nu e ceva întâmplător.

Până la dezbaterile savuroase pe care le are Denise Rifai în ultimele zile, părea o campanie electorală plictisitoare, încolţită de DIICOT şi DNA.

Încă nu am văzut candidaţi care să ne dea pe spate cu programul electoral şi cu planurile pentru Bucureşti, însă avem parte de spectacol, unul chiar de prost gust.

Aparent e la modă să te duci în zona non-conformismului şi să faci o campanie „altfel”, însă politicienii care vor să facă asta intră mai degrabă în zona penibilului. Vor să fie poate ca Obama, Trudeau sau Cameron, însă îţi trebuie ani de antrenament să ajungi la nivelul ăla de discursuri, dezbateri sau acţiuni electorale „altfel”.

Mă opresc la două momente, unul din precampanie, când Cristian Petrescu a preluat isteria naţională cu „Cheamă-l bă pe Cristi şi a transformat-o în mesaj de campanie „Cheamă-l pe Cristi la primărie. Poate a încercat să devină viral, sau poate a vrut să fie în trend cu lumea online. Pentru success pe internet, fie faci o parodie gândită prin care să transmiţi un mesaj, fie faci un lucru original, altfel e foarte uşor să cazi în penibil. Pare o treabă făcută la un pahar de bere, iar acţiunea categoric nu poate fi trecută la capitolul ”idei”. Pe de altă parte, unii politicieni dovedesc că nu au deloc simţul realităţii prin astfel de atitudini.

Ceva şi mai „cool” a apărut astăzi. Celebrul personaj Andrei Versace îl ajută în campanie pe Eugen Tomac, candidat tot al partidului Mişcarea Populară. Nu ştiu dacă face parte din cultura campaniilor electorale PMP, mă gândesc doar că a mers pe acelaşi concept de non-conformism. Nu poate un candidat să controleze cine îl promovează, însă Andrei Versace este un „influencer” pentru un anume tip de public în mediul online şi sigur nu e ceva întâmplător. Însă contează foarte mult cu cine te asociezi, iar în cazul de faţă personajul menţionat se auto-impune în zona băieţilor şmecheri, mafioţi, care produc bani mulţi peste noapte şi aşa mai departe.

Astfel de acţiuni denotă faptul că unii candidaţi tratează campaniile şi implicit electoratul cu superficialitate şi chiar desconsideră foarte mult nivelul electoratului lor.

Dar dacă cele două ipostaze sunt gândite, mă fac să mă gândesc la preşedintele PMP Traian Băsescu care în 2009 a avut mesaje electorale (cântece) transmise prin Florin Salam şi Nicolae Guţă (Florin Salam & Roxana – Hai Băsescu la putere şi Nicolae Guţă & Roxana - Băsescu Presedinte) Prin asta rezumând că politicienii sunt concentraţi numai pe un anume tip de electorat, cărora se adresează cu mesaje strict populiste. Nu ar fi un lucru nou, doar am şti la ce să ne aşteptăm şi care e potenţialul candidaţilor de fapt.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite