Cum scapă nişte făptuitori din bătătura mea după modificarea Codului Penal

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vă voi expune un caz real (deci nu vă relatez din poveşti, ci dintr-o experienţă trăită direct la sursă) ca să vă daţi seama concret cum destui domni şi doamne scapă de răspunderea penală dacă această lege odioasă votată astăzi va ajunge în Monitorul Oficial şi automat să producă efecte juridice.

Astăzi, Camera Deputaţilor a votat proiectul de modificare a Codului Penal, la doar o zi distanţă după aprobarea în Senat, dezincriminând parţial abuzul în serviciu (va fi infracţiune doar dacă e pentru sine, pentru un membru al familiei sau pentru afini), exceptând infracţiunile de spălare de bani şi constituire de grup infracţional organizat de la confiscarea extinsă,  eliminând complet neglijenţa în serviciu şi reducând considerabil termenele de prescripţie.


Context: anual, la nivelul autorităţilor locale, municipalităţi şi judeţe, se acordă finanţări nerambursabile ONG-urilor pentru activităţi non-profit în baza Legii 350/2005, prin concurs de proiecte. Există metodologie generală, ghiduri de finanţare pe fiecare domeniu în parte (sport, social, educaţie, tineret, mediu – în funcţie de priorităţile politice decise de respectiva primărie sau respectivul consiliu judeţean), comisii de evaluare, punctaje, contestaţii, deci practic o întreagă procedură competiţională asemănătoare unei licitaţii.

Fapta: în loc să constate rezultatele comisiilor de evaluare şi să aprobe proiectele câştigătoare în ordinea punctajelor, aşa cum prevede Legea 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, un primar şi un viceprimar de mare oraş din România bagă proiectul în Consiliul Local şi, prin amendamente, ciuntesc documentul astfel încât să intre la finanţare alte proiecte şi cu alte sume, neţinând cont de punctajele comisiilor, deci de concursul de proiecte. Aşadar, aleg ei proiectele care trebuie finanţate şi cu cât. Sumele direcţionate după bunul plac se ridică la câteva sute de mii de lei. Ridicătorii de mână de partid din consiliul local sunt de acord şi ei, măgăria trece şi încep să se desfăşoare proiectele şi să se facă plăţile.

Dosarul: DNA este sesizată, deschide dosar şi începe să cheme martori la audieri. Unii dintre ei devin suspecţi. Infracţiunea cercetată în rem este, desigur, cea de abuz în serviciu, căci s-au acordat finanţări nerambursabile şi s-au făcut plăţi către nişte ONG-uri cu încălcarea legii 350/2005, neţinându-se cont de rezultatele iniţiale ale concursului de proiecte desfăşurat şi finalizat prin rapoartele comisiilor. Infracţiunea e săvârşită în plenul Consiliului Local, principalele probe fiind scrise cu cerneală: procesul verbal al şedinţei, proiectul de hotărâre şi hotărârea de Consiliu Local. Ziua, ca hoţii.

Dezincriminarea: conform noii definiţii, abuzul în serviciu există doar dacă se obţine un folos material doar pentru sine, soţ, rudă sau afin până la gradul II inclusiv. În speţa de mai sus, foloasele sunt pentru nişte persoane juridice, deci adio răspundere penală căci infracţiunea pentru care DNA a deschis dosar, ce să vezi, nu va mai exista pentru că a fost restrânsă. Cum bine spun colegii de la APADOR-CH, abuzul în serviciu a devenit infracţiune de corupţie în familie.

Concluzia: liber la acordat finanţări şi contracte prin încălcarea legii atâta vreme cât nu e pentru respectivul funcţionar ori pentru soţ, vreo rudă sau vreun afin până la gradul II inclusiv!

Acum înţelegem cu toţii ce înseamnă „vreţi să mai fiu preşedintele vostru?”. Preşedintele lor, al politicienilor şi demnitarilor care vor să scape basma curată în urma hoţiilor pe care le produc sau pe care le girează.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite