Cum vânează partidele la europarlamentare: PSD are cel mai bun slogan, PDL e lipsit de viaţă. Topul celor mai tari sloganuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Partidele implicate în campanie au început să-şi desfăşoare arsenalul politic. FOTO Econtext
Partidele implicate în campanie au început să-şi desfăşoare arsenalul politic. FOTO Econtext

S-a dat startul campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare, iar partidele implicate în acest proces au început să-şi desfăşoare arsenalul politic, anume armele de propagare a propriilor mesaje pentru a-şi atrage votanţii de partea lor.

Econtext vă prezintă o analiză asupra sloganurilor cu care aceste partide se prezintă în faţa alegătorilor. Analizăm cât sunt de puternice din perspectiva impactului asupra alegătorilor şi al relaţiei dintre candidaţi şi votanţi. Altfel spus, cât de bine reuşesc aceste partide să convingă electoratul să le voteze, cât de eficientă este abordarea lor şi cum este decriptat mesajul lor electoral.

Şi iată sloganurile partidelor de la aceste alegeri şi cum se decriptează ele:

PSD: Mândri că suntem români

În acest slogan se exploatează o relaţie de egalitate între candidaţi şi votanţi, toţi suntem români. Ceea ce înseamnă că ei, candidaţii, sunt identificaţi ca fiind de-ai noştri, din acelaşi grup, ca şi românii care votează. Nu sunt diferiţi, ceea ce ar fi creat o atitudine de respingere. Mai mult, sloganul mizează pe partea emoţională, pe sentimentul mândriei. Care unicizează şi instituie şi o alură de superioritate. Dacă eşti mândru, eşti mândru de un lucru la care ceilalţi nu au acces. În plus, mândria este apropiată, la o limită foarte subţire, de un alt sentiment, trufia. Care fortifică această alură de superioritate. Pe scurt, sloganul oferă egalitate între cei de acelaşi fel (românii), dar şi superioritate faţă de alţii (străini, dar şi alt grup socio-politic).

PNL: EuroCampioni la fapte

În acest slogan, relaţia dintre votanţi şi candidaţi este de inegalitate, de separare. Există clasa votanţilor şi cea a campionilor, liderilor care cer votul. Relaţionarea este de autoritate, campionii sunt deasupra tuturor, dar reprezintă şi un ideal către care se tinde, dar care cere efort profund pentru a fi atins. Campionii sunt unici, iar atingerea acestei stări cere sacrificiu, chiar dacă ei sunt idolii unui grup. Mulţi oameni preferă comoditatea, simplitatea unei relaţii de egalitate, chiar de superioritate a grupului (ca în cazul PSD), faţă de atingerea unui stadiu de elitism. În plus, aceştia sunt campioni la fapte, la fapte pentru populaţie (poate), ceea ce induce ideea că ei se ocupă cu munca, nu cu vorba. Această alăturare ar aduce un plus, dar ea este destul de seacă, mizănd prea puţin pe latura emoţională a oamenilor. Practic, există o relaţie de superioritate între candidaţi şi votanţi.

PDL: Europa în fiecare casă

Este un slogan extrem de sec, poate cel mai sec şi cu cele mai slabe şanse de a prinde la public. Dincolo de faptul că nu există nimic emoţional, textul induce o relaţie îndepărtată de inegalitate. Astfel, se vorbeşte despre un fapt care nu face parte din grijile de zi cu zi ale României, acesta este adevărul, din nefericire. Sloganul arată necesitatea, dorinţa, intenţia ca Europa, normele sale, să ajungă la fiecare român, dar nu precizează clar dacă PDL intenţionează să facă acest lucru. Mesajul este foarte neclar şi static, ambiguitate care face din el un mesaj cu o slabă vibraţie la public. Nu spune clar dacă aceşti candidaţi ar face ceva pentru votanţi, chiar dacă se poate interpreta şi acest fapt.

Citiţi continuarea articolului pe www.econtext.ro

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite