Politică

articolul anterior articolul urmator

Iohannis vrea să conducă ţara în stil dictatorial. Dar ţara nu vrea aşa ceva. Se va ajunge la suspendarea lui Iohannis?

78
23 Oct 2021 08:17:39
Ştefan Vlaston

Dacă ne întrebăm cum am ajuns unde suntem azi, două nume ne vin în minte: Iohannis şi Cîţu. Mai ales Iohannis, pentru că Florin Cîţu a fost sluga obedientă a lui Iohannis. Criza politică în care ne aflăm este strict opera lui Iohannis, a dorinţei sale de a conduce în stil dictatorial ţara. Criza sanitară vine şi ea din relaxarea totală de astă vară, când Iohannis anunţa triumfător că am învins pandemia.

Iar Cîţu repeta şi el ca un papagal  ce zicea Iohannis.

Criza sanitară

În ciuda avertismentelor specialiştilor, Iohannis şi Cîţu au ajuns astă vară la concluzia că nu mai sunt necesare măsuri restrictive pentru combaterea pandemiei. Acest semnal a redus  şi procesul de vaccinare, care putea şi trebuia să fie amplificat ca în alte ţări, unde nevaccinaţii nu au acces la spectacole, instituţii importante, mall-uri, etc. Aşa cum s-a hotărât abia acum, cu rezultate spectaculoase. Numărul celor care s-au vaccinat ieri a ajuns la 128.000. Era suficient să ne uităm ce fac alte ţări, conduse de oameni mai inteligenţi, comparativ cu ai noştri. Dar nu. Mirajul că noi suntem mai breji decât alţii ne-a condus la poziţia de campioni ai lumii la moartea de COVID-19. Acum încercăm să salvăm ce se mai poate salva. Dar morţii pe care i-au luat pe conştiinţă Iohannis şi Cîţu nu mai pot fi aduşi înapoi.

Criza politică

Pentru că miniştrii şi conducerea USR nu s-au înghesuit să-i ciugulească din palmă ideile şi soluţiile, Iohannis a decis să scoată USR  de la guvernare. El a decis să-l dea afară pe ministrul Justiţiei, Stelian Ion, care n-a fost de acord ca Iohannis să decidă singur şefii parchetelor. Şi nici să avizeze OUG privind PNDL 3, care ar fi permis jaf din banii publici, similar celui din PNDL 1 şi 2. Iohannis avea nevoie de PNDL 3 pentru ca Florin Cîţu să fie ales şef la PNL. Ceea ce s-a şi întâmplat.

Nici în prezent nu iartă Iohannis că USR a „mişcat în front”, nu i-a executat dispoziţiile, precum şi  Orban în urmă cu 8 luni. Aşa cum l-a „executat” pe Orban, aşa  execută acum USR. În vorbe, execuţia de acum câteva zile sună aşa:

USR, care s-a dat mare partid reformist, a abandonat guvernarea la un moment dat, din motive de ei ştiute, ceea ce nu a fost bine. Nu a fost suficient. S-au aliat cu PSD şi cu AUR şi au dărâmat guvernul”.

Nici o vorbă despre faptul că USR a fost dat afară de la guvernare prin încălcarea Acordului de guvernare. Ce să facă, să înghită ordinele venite de la Iohannis, aşa cum făcea Cîţu?

Trebuie să vedem lucrurile aşa cum le văd şi românii, trebuie să se termine criză politică care nu este despre România, este o criză creată de unii care au vrut să arate cât de importanţi sunt şi nu au reuşit să arate decât ce neimportanţi sunt, ca să o spun foarte franc”.

Ştie Iohannis cum văd lucrurile românii? Înseamnă că nu a citit comentariile de la postările sale pe facebook.

Nu e sigur că guvernul Ciucă va trece de parlament

În dorinţa de a arăta „ce neimportanţi” sunt cei de la USR, Iohannis a pierdut 10 zile preţioase pentru instalarea unui guvern valid. Demonstraţia i-a reuşit, dar preţul a constat în miile de morţi din spitalele româneşti.

Acum l-a desemnat pe Nicolae Ciucă, o altă slugă credincioasă după Florin Cîţu, care ar urma să-i execute ordinele fără crâcnire. Are partidul „meu”, vrea şi guvernul „meu”.

După eliminarea USR din coaliţia de guvernare, i-a rămas doar varianta PeeSeeDee. S-a înţeles cu Ciolacu şi cu Cîţu, crezând că PSD şi PNL vor executa şi ele ce le dictează şefii lor, aşa cum toată ţara trebuie să asculte de Iohannis. Ghinion! Persoane importante din PSD şi PNL nu vor să audă de „dictatura” lui Iohannis asupra partidelor lor.

Cîţu, împins de la spate de şefi din PNL, nu acceptă deciziile lui Ciucă în privinţa listei de miniştri din viitorul cabinet. După ce a primit răspunsul tranşant „nu se poate Florine”, la cererea de a rămâne premier, şi Florin Cîţu mârâie la Iohannis, şi vrea ca PNL să decidă în continuare, nu Ciucă. Şi cerinţa şefilor PNL este să-şi plaseze oamenii în funcţii importante, nu să accepte „dictatura” lui Ciucă. Iată un prim conflict, care se va prelungi şi după eventuala trecere prin parlament a guvernului Ciucă.

La PSD lucrurile sunt şi mai complicate. După ce apare programul de guvernare şi lista miniştrilor cabinetului Ciucă, PSD nu mai are nici o motivaţie să voteze în parlament guvernul Ciucă, fără să-şi pună în cap toată „floarea” ofilită a baronilor PSD. Care nu se tem de anticipate, dimpotrivă.

PSD vine la negocierile cu Ciucă cu o listă de cerinţe absolut inacceptabile, trecând peste faptul că ar costa statul român zeci de miliarde de euro, pe care nu-i are. Şi care sunt în totală contradicţie cu reformele cerute prin PNRR.

În această situaţie, Ciolacu poate spune liniştit: nu preluaţi cerinţele noastre, nu votăm guvernul Ciucă în parlament. USR nici atât, după ce Iohannis tocmai ce le-a spus ce neimportanţi sunt, aşa că nu mă aştept ca guvernul Ciucă să fie votat în parlament.

Există încă o criză la orizont. Agentia Fitch tocmai ce a menţinut calificativul acordat României, la BBB minus cu perspectiva negativă. Aceasta este ultima nota din categoria celor recomandate pentru investiţii. Agenţia vede riscuri ce derivă din dezechilibrele fiscale ale României şi din scumpirile la energie, dar şi din criza politică.

Oricum, România se imprumută acum la cele mai mari dobanzi din UE. Există riscul ca investitorii să-şi piardă încrederea că-şi pot recupera banii, şi să ceară dobanzi înrobitoare, exact ca in 2009-2010. Ce facem atunci? Nu mai avem bani de pensii si salarii?

Si banii din PNRR  sunt sub semnul întrebarii, daca nu avem un guvern valid care să semneze acordul PNRR, si să facă reformele care condiţioneaza venirea banilor din PNRR. In orice caz, PSD  nu va vota în parlament astfel de reforme. Rămâne doar speranţa la „neimportanţii” de la USR.

Iohannis nu înţelege că PSD şi PNL nu execută întocmai ordinele sale, chiar dacă a bătut palma cu Ciolacu şi cu Cîţu. Că nu suntem în dictatură. Nu înţelege şi gata. Nu avem ce face.

Dacă pică şi guvernul Ciucă în parlament, suspendarea lui Iohannis devine inevitabilă

Dacă şi a doua desemnare de premier pică în parlament, rezultă că Iohannis nu are soluţii la situaţia foarte dificilă în care se găseşte România. Stilul lui de a conduce ţara este nedemocratic, iar principalele partide refuză să-I execute „ordinele”, care nu au ce caută într-o democraţie.

Puterea i-a luat minţile şi lui Iohannis, deşi speram să scape de această „boală”. Singura soluţie viabilă de guvernare, în condiţiile în care nici PSD nu vrea să guverneze, neavând majoritate parlamentară, este refacerea coaliţiei. Pe care Iohannis n-o vrea, pentru că nu-i ascultă ordinele.

Probabil că şi PNL, confruntat cu plecarea aripii Orban din partid, va ajunge la concluzia că şi Florin Cîţu, „pupilul” lui Iohannis, nu  mai este potrivit la conducerea PNL, după ce l-a adus deja la 10%. Dacă nu, „echipa câştigătoare”, în frunte cu Cîţu, va duce partidul pe „aleea” fostelor partide mari, alături de PNŢCD.

Concluzie

Exact în momentele dificile prin care trecem, am avut ghinionul să fim conduşi de oameni care nu înţeleg rostul şi menirea lor într-un stat democratic. Iar de plătit plătim tot noi, cu mii de morţi, unii arşi în incendiile din spitale, sau rămaşi fără oxigen. Ne rămâne să apelăm la excavatoare,  să ne îngroape morţii.
 

 

 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

78 Comentarii

mamaika
23.10.2021, 08:37:03

Pentru criza, raspunzatorii sunt legiuitorii, adică parlamentul și executivul, adică guvernul. Nu va place guvernul, dați-l jos, Nu va place parlamentul, votați altul. Președintele nu face legi și nu da ordine, pentru ca nu are nici o putere legala. Mai citiți Constituia, costa câțiva lei.

-15 (77 voturi)
No Mercy
23.10.2021, 09:04:00

Adevarata miza a lui Iohannis e numirea in fruntea parchetelor a unor procurori la fel de corupti ca si el, Cîțu, Bogdan Rares si alti politruci penali din ”echipa castigatoare”..! Toti acestia au ”bube-n cap”, insa de departe Iohannis e cel mai..in pericol sa faca puscarie..! Sa nu uitam ca are cel putin 17 dosare in care a fost urmarit penal pentru fapte de coruptie, toate ”clasate” de catre procurori corupti, unele chiar la inteventia tortionarului securist Augustin Lazar, pe care Iohannis l-a numit Procuror General, in semn de recunostinta ca l-a scapat de puscarie..! Ganditi-va ca aceste 17 dosare, plus inca doua referitoarele la frauda imobiliara prin care el si nevasta-sa au intrat in posesia unor locatii pe care le-au pierdut pana la urma in instanta, pot si trebuie redeschise, iar asta o poate face oricand un procuror integru odata ajuns sef de parchet. Sa mai adugam la toate astea si faptul ca Iohannis, poate fi oricand acuzat si de alte fapte, mult mai grave, toate savarșite din postura de presedinte..Vorbim aici de posibile capete de acuzare precum abuz in functie, incalcarea repetata a Constitutiei, tradarea intereselor nationale in favoarea unor guverne straine, multinationale si consortii, omor in masa cu premeditare..! Pur si simplu regimul lui Iohannis si al marionetelor lui, in incercarea de a scapeade anii grei de puscare pe care-i merita din plin, ruineaza Romania si pe romani, iar parca asta n-ar fi de-ajuns, mai calca pe cadavre facand din pandemie un instrument politic cu care sa se mentina la putere.

-8 (70 voturi)
Ştefan Vlaston
23.10.2021, 09:05:54

Doar desemneaza premieri inacceptabili. Mai cititi art

+3 (65 voturi)
No Mercy
23.10.2021, 09:12:08

iata lista dosarelor lui Klaus Iohannis de la PCA Alba Iulia: „1) Dosarul nr. 66/P/2001, la care s-a conexat dosarul nr. 58/P/2003 al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia, in care prin rechizitoriul din 15.12.2003 s-a dispus trimiterea in judecata a inc. ML – secretar al Primariei Comunei Porumbacu de Jos – pentru comiterea infractiunilor de fals intelectual si abuz in serviciu contra intereselor persoanelor. Totodata, s-a dispus disjungerea cauzei in legatura cu numitul Iohannis Klaus Werner si trimiterea acesteia Parchetului de pe langa Judecatoria Sibiu, in vederea efectuarii de cercetari sub aspectul savarsirii infractiunilor de instigare la fals, uz de fals si marturie mincinoasa. Din verificarile administrative, a rezultat ca Parchetul de pe langa Judecatoria Sibiu a trimis dosarul la Parchetul de pe langa Tribunalul Sibiu, care la randul sau si-a declinat competenta de solutionare in favoarea Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism Bucuresti. 2) Dosarul nr. 86/P/2001, in care prin rezolutia din 16.11 2011 s-a dispus neinceperea urmaririi penale fata de primarul municipiului Sibiu, numitul Iohannis Klaus Werner pentru comiterea infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice, constand in aceea ca in calitate de primar ar fi dispus restituirea catre 4 cetateni straini a unui imobil cerut in baza Legii nr. 112/1995. Solutia nu a fost atacata cu plangere contra solutiei. 3) Dosarul nr. 263/P/2005, in care s-a dispus prin ordonanta din 13.10.2005 declinarea cauzei in favoarea DNA – Serviciul Teritorial Alba. Cauza viza pretinsa savarsire de catre un judecator al Judecatoriei Sibiu si de catre numitul Iohannis Klaus Werner a infractiunilor de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor si trafic de influenta vizand un schimb de terenuri. 4) Dosarul nr. 42/P/2006, in care s-a adoptat la 26.07.2006 ordonanta de declinare a competentei de solutionare a cauzei vizand infractiuni de fals intelectual, complicitate la inselaciune, uz de fals, tainuire si abuz in serviciu contra intereselor publice pretins a fi comise, in grup organizat, de invinuitii BRG, Iohannis Klaus Werner s.a. in favoarea DIICOT – Structura Centrala; faptele ar fi constat in falsificarea mai multor certificate de mostenitor ce ar fi fost folosite ulterior pentru retrocedarea unor imobile catre persoane fizice prin dispozitia primarului Municipiului Sibiu. Va comunicam o copie de pe aceasta ordonanta. 5) Dosarul nr. 126/P/2006, format in baza adresei DNA – Serviciul Anticoruptie Alba Iulia nr. 19/VIII/I/2006 din 10.04.2006. In acest dosar, s-a adoptat rezolutia din 30.06.2006, prin care s-a dispus scoaterea de sub urmarirea penala fata de invinuita TMI pentru infractiunea de fals in inscrisuri sub semnatura privata si declinarea cauzei in favoarea Parchetului de pe langa Judecatoria Sibiu pentru infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor, fapta care ar consta in aceea ca acesta (n.r. Iohannis), in calitate de primar, nu ar fi respectat prevederile legale cu privire la restituirea unui imobil din Sibiu apartinand unor persoane fizice. Nu s-a inceput urmarirea penala fata de Iohannis Klaus Werner. Nu s-a formulat plangere impotriva solutiei. Va comunicam in copie rezolutia nr. 126/P/2006. 6) Dosarul nr. 392/P/2006, in care prin rezolutia din 22.01.2007, s-a dispus neinceperea urmaririi penale fata de Iohannis Klaus Werner sub aspectul comiterii infractiunilor de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor si abuz in serviciu contra intereselor publice. Cauza viza emiterea unei dispozitii de retrocedare a unui imobil situat in municipiul Sibiu. In adoptarea solutiei, s-a retinut ca emiterea dispozitiei de catre primar s-a realizat in baza unei hotarari a instantei civile. Nu s-a inceput urmarirea penala in cauza. Nu exista date ca s-a formulat plangere impotriva acestei solutii. 7) Dosarul nr. 417/P/2006 – preluat de la Parchetul de pe langa Judecatoria Sibiu, unde a fost inregistrat sub nr. 1693/P/2006. Prin ordonanta din 15.12.2006, s-a dispus declinarea competentei de solutionare a cauzei privind pe Iohannis Klaus Werner s.a. in favoarea Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism. 8) Dosarul nr. 419/P/2006 – trimis spre preluare de catre Parchetul de pe langa Judecatoria Sibiu sub nr. 2767/P/2006, unde a ajuns urmare a declinarii dispuse de DNA prin ordonanta nr. 154/P/2006 din 13.09.2006. Prin rezolutia din 21.12.2006 al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia, s-a dispus confimarea propunerii de neincepere a urmaririi penale fata de Iohannis Klaus Werner sub aspectul comiterii infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice, fapta ce ar fi constat in aprobarea de catre Consiliul Local a unui referat intocmit de catre primarul Municipiului Sibiu pentru a se perfecta un schimb de terenuri. Nu s-a formulat plangere impotriva solutiei. 9) Dosarul nr. 844/P/2009 al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia – format ca urmare a declinarii competentei de catre DNA prin ordonanta nr. 270/P/2006 a acestei unitati. Prin rezolutia din 17.02.2010 a Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia, s-a dispus scoaterea de sub urmarirea penala fata de invinuitii BRG s.a. si neinceperea urmaririi penale fata de Iohannis Klaus Werner pentru savarsirea infractiunilor de neglijenta in serviciu. Impotriva acestei solutii nu s-a formulat plangere. Va comunicam o copie a acestei rezolutii. 10) Dosarul nr. 520/P/2010, in care s-a dispus prin ordonanta din 25.10.2010 declinarea cauzei la DNA – Serviciul Anticoruptie Alba Iulia pentru efectuarea de cercetari penale fata de Iohannis Klaus Werner pentru infractiunea prev de art. 13/2 din Legea nr. 78/2000 (n.r. abuz in serviciu sau de uzurpare a functiei, daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit) rap. la art. 13 lit. b) din OUG nr. 43/2002. 11) Dosarul nr. 64/P/2011, in care prin ordonanta din 4.02.2011 a Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia s-a dispus neinceperea urmaririi penale fata de Iohannis Klaus Werner sub aspectul pretinsei savarsiri a infractiunilor de fals intelectual si neglijenta in serviciu si declinarea competentei catre Parchetul de pe langa Judecatoria Sibiu pentru efectuarea de cercetari fata de alte persoane. 12) Dosarul nr. 89/P/2011, in care prin rezolutia din 16.02.2011 s-a dispus neinceperea urmaririi penale cu privire la savarsirea de catre Iohannis Klaus Werner a infracitunilor de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor, abuz in serviciu contra intereselor publice si conflict de interese, fapte care ar fi constat in aceea ca in calitate de primar ar fi initiat declararea unui recurs civil in care ar fi avut interese personale. Solutia a fost comunicata petentului. Nu s-a formulat plangere impotriva solutiei. 13) Dosarul nr. 702/P/2011, in care prin rezolutia din 25.01.2012 s-a dispus neinceperea urmaririi penale fata de Iohannis Klaus Werner, primar al Municipiului Sibiu, sub aspectul pretinsei savarsiri a infractiunilor de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor si abuz in serviciu contra intereselor publice, fapte care ar fi constat in aceea ca in baza unor certificate de urbanism false, primarul ar fi emis autorizatii de construire nelegale pentru imobile situate pe strada Teilor din Sibiu. Impotriva solutiei au formulat plangere petentii, care a fost respinsa prin rezolutia nr. 97/II/2/2011 a procurorului general al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia, solutie mentiunta prin sentinta penala nr. 76/5.06.2012 a Curtii de Apel Alba Iulia (dosar nr. 249/57/2012). 14) Dosarul nr. 411/P/2013, la care a fost conexat si dosarul nr. 489/P/2016 al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia, in care prin referatul nr. 411/P/2013 din 1.10.2013 s-a propus preluarea cauzei de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. La 23.10.2013, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a comunicat ca dosarul a fost preluat de aceasta unitate. 15) Dosarul nr. 595/P/2014, in care prin ordonanta din 20.11.2014 s-a dispus clasarea cauzei vizand plangerea penala formulata de petentul MMA sub aspectul savarsirii de catre Iohannis Klaus Werner si numitul KH a infractiunii prev. de art. 3 din OUG nr. 31/2002 (n.r. initierea sau constituirea unei organizatii cu caracter fascist, rasist ori xenofob, aderarea sau sprijinirea, sub orice forma, a unui astfel de grup), fapta ce ar consta in aceea ca numitul Iohannis KW impreuna cu alte persoane de etnie germana ar fi membri ai unei organizatii cu caracter fascist, respectiv Forumul Democrat al Germanilor din Romania. Dosarul s-a format ca urmare a declinarii dispuse de Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie prin ordonanta nr. 385/P/2014 din 16.10.2014. Solutia a fost comunicata petentului. Impotriva acestei solutii nu s-a formulat plangere. 16) Dosarul nr. 625/P/2014, in care prin ordonanta din 5.12.2014 s-a dispus clasarea plangerii formulate de SE pentru savarsirea infractiunilor de inselaciune, fals in inscrisuri sub semnatura privata, uz de fals, fals in declaratii, abuz in serviciu. Totodata, s-a dispus declinarea in favoarea Parchetului depe langa Tribunalul Sibiu a plangerii penale formulate de petenta cu privire la acuzatii de retrocedari ilegale a unor imobile dispuse de numitul Iohannis Klaus Werner in calitate de primar. Precizam ca plangerea penala formulata de petenta il viza si pe Iohannis Klaus Werner si a fost depusa la Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, DNA si Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. Solutia a fost comunicata petentei. Aceasta nu a formulat plangere impotriva ordonantei nr. 625/P/2014 a Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia. 17) Dosar penal nr. 715/P/2018, in care s-a dispus declinarea in favoarea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a competentei de solutionare a cauzei avand ca obiect infractiunile mentionate in denuntul formulat de SC Jurindex Media SRL.” Deci, celui mai penal (chiar in sensul dat de el cuvantului ”penal”) i-au fost clasate cel putin 17 dosare penale, dintre care doua exact in anul in care a candidat la presedintie, unul dintre cele doua dosare fiind clasat chiar cu o zi inainte de a-si depune candidatura..! In plus a pierdut defintiiv in instanta 2 case in posesia carora intrase prin frauda (fals in declaratii, fals in inscrisuri publice, uz de fals, toate fapte penale). Acestea fiind datele problemei se pun doua intrebari : a) chiar toti procurorii care au instrumentat dosarele lui Iohannis au fost..niste dobitoci, au muncit degeaba la ele si au luat salarii tot degeaba..? b) nu cumva cel mai penal poltician din Romania (inclusiv in sensul dat cuvantului ”penal” chiar de catre el, Klaus Iohannis) a fost protejat de mafia Binomului SRI+DNA..? Cine crede si sustine ca e doar o ”simpla coincidenta” faptul ca unul si acelasi individ a fost anchetat din intamplare in cel putin 17 dosare, pentru ca mai apoi sa i se claseze dosarele toate tot din intamplare, nu-i decat un idiot sadea..!

-11 (67 voturi)
mufus
23.10.2021, 08:38:46

atit comunismul cit si orice alta orinduire sociala este distrusa din cauza unora. mereu aceeasi. aia distrug si trag in jos orice. nu vor scoala, nu vor nimic, dar stiu tot si au teorii peste teorii si calca in picioare orice medic, profesor universitar...in general pe oricine. indiferent de ce-o fi vrind iohanis, n-are cu cine.

+5 (7 voturi)

Vezi toate comentariile (78)

Modifică Setările