Litoralul te vrea informat!

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Administratorii porţiunilor de plajă trebuie să asigure, fiecărui turist, 8 metri pătraţi de plajă
Administratorii porţiunilor de plajă trebuie să asigure, fiecărui turist, 8 metri pătraţi de plajă

Ştiţi că v-am povestit despre studenţii deştepţi foc, pe care îi am în practică la biroul meu parlamentar.  Ei bine, Andrei Liciu, student în anul II la Facultatea de Drept din cadrul Universităţii Bucureşti s-a gândit să vă prezinte, pe scurt, drepturile pe care le aveţi în calitate de turişti, dacă vă cazaţi pe litoral.

„Drepturile turiştilor sunt prevăzute atât în Codul civil, cât şi într-o serie de acte normative speciale, cum este de exemplu Codul consumului.

Aşadar, în cazul în care alegeţi plaja ca loc de petrecut o zi frumoasă de vară, trebuie să ştiţi că accesul comercianţilor ambulanţi şi accesul cu animale de companie pe plajă este interzis.  De asemenea, circulaţia este permisă pe întreg cuprinsul plajei însă, administratorii porţiunilor de plajă trebuie să asigure, fiecărui turist, 8 metri pătraţi de plajă. Acest spaţiu nu include suprafaţa destinată amplasării dotărilor de pe plajă, aleilor de circulaţie şi locurilor de joacă şi agrement.

V-aţi săturat să vă duceţi pe plajă şi să găsiţi gunoaie, să nu găsiţi toalete sau cabine de schimbare a vestimentaţiei sau dacă ele există acestea să fie murdare?

Ei bine, trebuie să ştiţi faptul că, plaja trebuie să fie curăţată şi dotată cu punct sanitar şi cabine pentru schimbarea vestimentaţiei.

Unde vă puteţi plânge în cazul în care sesizaţi vreuna din nereguli?

La poliţia locală, care este în măsură să îi amendeze pe cei care nu respectă aceste norme.

Dacă optaţi pentru mai multe zile în regim hotelier, trebuie să ştiţi că lenjeria şi prosoapele trebuie schimbate în conformitate cu periodicitatea specifică nivelului de servicii contractate şi că serviciile, cu plată suplimentară sau nu, trebuie asigurate suficient, în funcţie de nivelul calităţii serviciilor oferite.

O problemă destul de des întalnită este cea a răspunderii pentru bunurile aflate în grija hotelierului. Aceste bunuri sunt:

a) bunurile aflate în hotel pe perioada cazării clientului;

b) bunurile aflate în afara hotelului, pentru care hotelierul, un membru al familiei sale ori un prepus al hotelierului îşi asumă obligaţia de supraveghere pe perioada cazării clientului;

c) bunurile aflate în hotel sau în afara acestuia, pentru care hotelierul, un membru al familiei sale ori un prepus al hotelierului îşi asumă obligaţia de supraveghere pentru un interval de timp rezonabil, anterior sau ulterior cazării clientului.

d)  vehiculele clienţilor lăsate în garajul sau în parcarea hotelului, precum şi pentru bunurile care, în mod obişnuit, se găsesc în acestea.

Este important de ştiut că răspunderea patrimonială a hotelierului poate fi angajată în limita de până la o sută de ori a contravalorii unei zile de cazare.

Hotelierul răspunde în mod nelimitat dacă:

a) dacă prejudiciul este cauzat din culpa hotelierului sau a unei persoane pentru care acesta răspunde;

b) dacă bunurile au fost încredinţate spre păstrare hotelierului;

c) dacă hotelierul a refuzat primirea în depozit a bunurilor clientului pe care, potrivit legii, era obligat să le primească.

Hotelierul este obligat să primească în depozit documente, bani sau alte obiecte de valoare aparţinând clienţilor săi, cu excepţia situaţiilor în care acestea sunt excesiv de valoroase ori sunt incomode sau periculoase prin raportare la condiţiile de exploatare a hotelului.

Hotelierul răspunde şi pentru cazul fortuit, adică acea situaţie în care bunurile sunt deteriorate, deşi acesta a depus diligenţele normale necesare pentru păstrarea în bună siguranţă a bunurilor. De exemplu, hotelierul ar putea răspunde şi pentru furtul bunurilor.

În cazul în care unităţile de cazare nu îşi îndeplinesc obligaţiile, vă puteţi adresa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului.

De asemenea, dacă vă faceţi concediul în străinătate, verificaţi să fie totul în regulă cu transportatorul şi încercaţi să vă informaţi cu privire la locul de cazare. Asigurarea medicală este extrem de importantă, deci nu uitaţi de ea!

Dacă agenţia de turism nu şi-a respectat obligaţiile, puteţi sesiza Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor de la locul unde îşi are sediul agenţia de turism şi puteţi solicita despăgubiri pentru prejudiciile cauzate prin intermediul unei acţiuni în instanţă.

Acum că v-am îmbogăţit bagajul…de cunoştinţe, puteţi pleca liniştiţi în vacanţă, nu vă mai rămâne decat să vă alegeţi destinaţia!”

Preluat şi pe http://www.alinagorghiu.ro

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite