Nou conflict în Coaliţie. Huţucă: Decizia lui Grindeanu de a schimba managerul Portului Constanţa vulnerabilizează poziţia strategică a companiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bogdan, preşedinte al PNL Constanţa şi al Comisiei de buget finanţe din Cameră FOTO Arhivă
Bogdan, preşedinte al PNL Constanţa şi al Comisiei de buget finanţe din Cameră FOTO Arhivă

Bogdan Huţucă, preşedinte al Comisiei buget-finanţe din Camera Deputaţilor şi al PNL Constanţa, îl critică pe colegul de coaliţie, Sorin Grindeanu, pentru schimbarea şefului Portului Constanţa, pentru faptul că ar „vulnerabiliza poziţia strategică a companiei” şi ar transmite „un mesaj nepotrivit aliaţilor noştri”.

„Decizia ministrului Sorin Grindeanu de a schimba un manager performant de la conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa va afecta activitatea portului într-un context geopolitic complicat. Managerul schimbat de Sorin Grindeanu a revitalizat Portul Constanţa şi derulează proiecte majore de modernizare a portului, cu fonduri naţionale şi europene. Singurul lucru care i se poate reproşa este că nu avea carnet de pesedist”, spune Bogdan Huţucă, liderul PNL Constanţa, potrivit unui comunicat de presă. 

Liderul liberal arată că managerul schimbat era un profesionist care şi-a obţinut funcţia prin concurs. „Managerul schimbat are experienţă în domeniul maritim şi cunoaşte activitatea portului. În ultimele luni a reuşit să gestioneze foarte bine nouă situaţie complicată generată de invazia rusă din Ucraina şi de creşterea traficului din port. Cel mai important însă, acesta şi-a câştigat postul în urma unui concurs organizat corect şi fără nicio implicare sau presiune politică”, explică Huţucă.

Liderul PNL Constanţa crede că astfel de schimbări transmit un semnal nepotrivit profesioniştilor din domeniul maritim dar şi partenerilor noştri din UE şi NATO.  „Încă din primele zile ale războiului din Ucraina, Portul Constanţa a redevenit un subiect de maximă importanţă, iar vizitele şi întâlnirile de lucru cu diferiţi operatori de talie mondială, precum şi cu delegaţii diplomatice, au transformat portul în unul dintre cele mai importante la nivel european şi chiar global. Semnalul pe care îl dă astăzi Ministerul Transporturilor este unul nepotrivit, mai ales că înlocuirea nu este făcută pe baza unor performanţe demonstrate, ci este doar o dorinţă politică. Dacă luăm tot contextul regional, care este unul fragil, Ministerul Transporturilor vulnerabilizează o companie strategică doar pentru a satisface orgoliul unora. 

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa are nevoie de stabilitate, pentru că derulează fonduri de investiţii de miliarde de euro, pentru că are un rol simbolic în relaţiile cu partenerii noştri din NATO şi Uniunea Europeană şi pentru că joacă un rol strategic de importanţă globală în transferul grânelor către ţări din Africa şi Orientul Mijlociu. Cred că vom vedea care sunt mizele adevărate ale acestei schimbări în curând”, mai spune Huţucă.

Conducerea ministerului Transporturilor a decis înlocuirea lui Florin Goidea, instalat ca director în 2020, de Guvernul Orban, cu Florin Vizan, până de curând director al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite