Politică

articolul anterior articolul urmator

Preşedintele Iohannis a preluat de la Cîţu stilul „wishful tinking”. Sau vor să ne prostească…

24
8 Aug 2021 07:26:24
Ştefan Vlaston

Într-o recentă declaraţie, preşedintele Iohannis a spus că nu se poate vorbi de un eşec la examenele de Evaluare Naţională şi Bacalaureat. Doar la Titularizare s-a înregistrat un eşec, ne spune preşedintele Iohannis. Am prezentat rezultatele de la cele două examene nationale de absolvire, le reiau şi aici, poate, poate pricepe şi domnul preşedinte ceva. Iată declaraţia preşedintelui Iohannis:

"Eu nu aş vorbi despre un eşec al examenelor, examenele s-au desfăşurat în format fizic, şi examenul de la finalul clasei a opta, şi Bacalaureatul. Rezultatele au fost bune, singurul eşec a fost la titularizare”.

Iată rezultatele „bune” la Bacalaureat

Din datele oficiale prezentate de ministerul Educaţiei avem următoarea situaţie a examenului de Bacalaureat de anul acesta.

Elevi din seria curentă, existenţi în ani terminali: 148.000

Elevi înscrişi la Bac: 114.136 (34.000 de elevi nu s-au înscris la examen!)

Elevi prezenţi la examen: 110.358

Elevi reuşiţi la examen: 81.350

Adică,  raportat la numărul de elevi existenţi în anii terminali avem un procent de promovare de 55%. Restul, de 45%, au făcut liceul degeaba. Nu s-au înscris la examenul de Bacalaureat sau nu au reuşit să-l treacă. Şi care se adaugă la cei peste un milion de elevi din ultimii ani, care au făcut liceul degeaba. Vi se pare un rezultat bun faptul că 67.000 de elevi nu au trecut examenul de Bacalaureat? Deşi societatea a plătit salariile profesorilor şi cheltuielile de funcţionare a şcolilor.

Mai gravă este soarta elevilor buni şi foarte buni care n-au avut acces la învăţământul online,  nici bani de meditaţii, şi nu s-au înscris la examen sau n-au reuşit să-l treacă. Elevi pierduţi pentru totdeauna. Este şi acesta un rezultat bun?

După cele 56.000 de contestaţii depuse la Bacalaureat, la 53.000 s-a modificat nota, uneori  şi cu 4 puncte. Adică în 95% dintre contestaţii. În ciuda faptului că profesorii au avut un barem de corectare, vedem că s-a corectat „după ureche”. Nu am văzut analizate cauzele şi soluţiile pentru această situaţie aberantă. Oare, tezele care nu au fost contestate, cum or fi fost corectate? Este şi acesta un rezultat bun?

Evaluarea Naţională

Elevi înmatriculaţi în clasa a VIII-a: 147.650

Elevi înscrişi la examen: 131.177

Elevi prezentaţi la examen: 123. 122

Elevi care au luat peste 5 la matematică: 83.000, adică 56%, raportat la numărul elevilor înscrişi în clasa a VIII-a!

54% dintre elevi, adică 64.650,  nu ştiu cele patru operaţii aritmetice şi câteva formule de arii şi volume! După 8 ani în care societatea a plătit salarii profesorilor să-i inveţe carte!

Din cei 147.650 elevi înmatriculaţi în clasa a VIII-a, 24.500 nici nu s-au prezentat la examen. Oare de ce?

Şi  testele PISA ne dau aceeaşi situaţie: 44% dintre elevii de 15 ani sunt analfabeţi funcţional, iar la matematică suntem pe ultimul loc în Europa.

Este acesta un rezultat bun, cum zice dl preşedinte Iohannis?

Mărturisesc că nu înţeleg susţinerile preşedintelui Iohannis şi ale ministrului Cîmpeanu. Fie aşa cred şi în sinea lor, că rezultatele la aceste examene sunt bune (bine că n-au zis „foarte bune”!), şi atunci trăiesc şi funcţionează în sindromul „wishful tinking”, fie vor să ne prostească, să credem ce spun ei, fără să analizăm datele şi cifrele examenelor.

Şi premierul Cîţu ne amăgeşte că trăim foarte bine, că economia „duduie”, cu creştere importantă. Dar am împrumutat zeci de miliarde de euro pentru a avea această „creştere” importantă!

Mai ştiu pe cineva care ne arăta că economia duduie, ca până la urmă să „bubuie”!

Şi în trecut politicienii se întreceau care mai de care să ne prostească cu cifre aberante, din care rezulta că au o activitate foarte bună la conducerea statului. Motivul? Să-şi menţină funcţiile din care furau de stingeau. Dar nu credeam că însuşi preşedintele Iohannis să coboare atât de jos încât să prefacă  „negru” în  „alb,  să mai aibă şi pretenţia să-l credem. Sau poate nu mai are această pretenţie. Peste trei ani îşi termină mandatele şi vom vedea în ce capitol din istoria României va avea găzduire!

 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

24 Comentarii

Iulian Arion
8.08.2021, 07:43:10

La mine in sat sunt persoane care utilizeaza tractoare si prese de imbalotat paie, remorci si alte utilaje agricole fabricate inainte de 1981 - a inceput sa se exporte tot, la preturi oricat de mici. Mai au si utilaje SH. Lucreaza fiecare zeci de hectare. Nu au studii superioare. Unii au luat examenul de bacalaureat, altii nu. Nevoile si viata i-au invatat continuu. Invata continuu pentru a supravietui, pentru educatia si viitorul copiilor. Sunt utili societatii, spre deosebire de multi din mediul urban care cumuleaza doctorate si masterate neproducand ceva util societatii, dar care pretind ca invata continuu acumuland hartii fara valoare de genul "master" sau "doctor".

-7 (23 voturi)
Razvan Mitrea
8.08.2021, 10:25:00

In cazul blogerului Vlaston intentia de prostire ar fi redundanta, futila cum s-ar mai putea spune.

+9 (11 voturi)
Iulian Arion
8.08.2021, 07:52:12

Pentru a motiva tinerii sa invete: - trebuie sa fie introdusa obligativitatea examenelor on line si competitie deschisa la ocuparea functiilor publice. - trebuie sa functioneze competitii de realizat unelte, utilaje alte lucruri utile fermierilor, meseriasilor. - trebuie sa functioneze la seral sau la frecventa redusa scoli de calificare in confectii metalice, agricultura etc. Care-i situatia de fapt: i. lipsa competitiilor ca nu cumva sa streseze elevii, ii.mafia in ocuparea functiilor publice. De aici birocratia platii la caserie a taxei de eliberare a unui document si atasarea chitantei la cerere. Avem o administratie anacronica, de secol XIX! iii. Invatamant bazat pe memorarea textelor critice ale lui Piru, Calinescu, Graur etc. Un spirit critic dezvoltat, frica de esec in intreprinderea economica, propaganda si bascalie in mass media, lipsa autorilor de romane, piese de teatru, productii cinematografice, altele decat cele premiate pe discriminare pozitiva cu premii de 30 000 euro.

-12 (18 voturi)
Mark Question
8.08.2021, 11:34:11

Iulian Arion ai propuneri valabile in sec XVIII, cam asa gandea J.J.Rousseau. Pacat, vii cu 250 de ani prea traziu !

-31 (45 voturi)
Iulian Arion
8.08.2021, 08:08:03

"Şi testele PISA ne dau aceeaşi situaţie: 44% dintre elevii de 15 ani sunt analfabeţi funcţional, iar la matematică suntem pe ultimul loc în Europa." Asa! De ce? Pentru ca in vatamantul nu cere la examen ca elevul sa raspunda la intrebarile din text ci sa faca o critica literara a textului! De exemplu textul scrie ca Ion Luca muncea de la 16 ani pentru intretinerea familiei simultan cu scolarizarea. Intrebarea gresita a fost: Ce sentimente l-au determinat pe Caragiale sa-si intretina familia prin munca? Raspuns corect: Afectivitatea, dragostea. Acestea sunt sentimentele primare din familie. Poate fi intocmit un clasament: 1. Dragostea 2. Solidaritatea, 3. Empatia, 4. Compasiunea de a nu-i lasa in lipsuri si suferinta pe fratii mai mici. 5. Datoria de a fi util familiei. In functie de starea de spirit a corectorului, pentru acelasi raspuns, elevul lua nota minima sau maxima. La matematica se dau doar probleme la testele Pisa. In Romania se dau exercitii pentru ca este mai comod pentru profesor. Tot invatamantul romanesc primar si gimnazial este bazat pe memorare si lucru mecanic inutil, de rezolvare a exercitiilor: -45+(-13)- 49 = absolut inutil. Ce-i de facut? Manual unic si subiecte de examen doar din exercitiile si problemele din manual. Inregistrari video si exercitiile interactive pentru toate lectiile din manualele claselor I-XII. Interzicerea culegerilor in scoala si a diverselor caiete ajutatoare. Elevul nu trebuie sa aiba nevoie de instrumente ajutatoare pentru a intelege lectiile din manual. Ce se face in continuare? Practici de tip comercial in vanzarea de diverse culegeri, caiete. Subiecte de examen dificil de inteles, interpretabile, bazate pe memorarea unor texte anterioare. Totul exagerat de complex si incurcat pentru a demonstra cat de prosti sunt elevii romani.

-13 (21 voturi)

Vezi toate comentariile (24)

Modifică Setările