Purtător de cuvânt al comisarului Hahn: Corecțiile pe 4 programe pot ajunge la 500 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Johannes Hahn, comisarul european pentru Politici Regionale
Johannes Hahn, comisarul european pentru Politici Regionale

Corecțiile care vor fi aplicate pe cele trei programe presuspendate și pe Mediu ar putea ajunge la 500 de milioane de euro, a declarat joi Shirin Wheeler, purtătorul de cuvânt al comisarului pentru politică regională, Johannes Hahn.

Wheeler a precizat că pe Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE) - presuspendat total, pe Programul Operaţional Sectorial Transport (POS T) și pe Programul Operaţional Regional (POR) - suspendate parțial -, precum și pe Programul Operaţional Sectorial Mediu (POS Mediu), Comisia Europeană a decis corecții financiare între 10 și 25%.

"România trebuie să accepte aceste corecții financiare. Dacă acceptă, putem vorbi corecții în valoare de aproximativ 500 de milioane de euro", a spus purtătorul de cuvânt.

Wheeler a subliniat că acești bani nu sunt pierduți, ei putând fi folosiți pentru alte proiecte, în cadrul acelorași programe, proiecte vizând în special investițiile, creșterea economică și crearea locurilor de muncă.

Întrebată dacă România poate remedia deficiențele constatate la proiectele presuspendate, Shirin Wheeler a subliniat că CE vrea să vadă acțiuni urgente pentru remedierea lor.

"Ceea ce vrem să vedem sunt acțiuni urgente ale autorităților române pentru a remedia aceste lucruri. Și odată ce Comisia va primi dovezi că aceste sisteme de control și management funcționează corect plățile vor fi reluate. E important de subliniat că aceste fonduri sunt esențiale pentru România, înțelegem asta și vrem ca plățile să fie reluate cât mai curând posibil", a spus ea.

Pe de altă parte, Wheeler a menționată că între București și serviciile CE există de câțiva ani "un dialog constant" privind cheltuirea banilor europeni, "deci anunțul de astăzi (n.r. - joi) nu ar trebui să fie o noutate pentru autoritățile române. Acest dialog va continua", a punctat purtătorul de cuvânt al lui Johannes Hahn.

Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice a fost presuspendat integral, în cadrul Programului Operațional Regional (POR) o singură axă a scăpat de presuspendare, iar la Programul Operațional Sectorial Transport au fost vizate 2 din cele 4 axe, scrie NewsIn.

La POS T, au fost presuspendate axa 1 - "Modernizarea şi dezvoltarea axelor prioritare ale reţelei transeuropene de transport (TEN-T) în scopul dezvoltării unui sistem de transport durabil şi integrării acestuia cu reţelele de transport ale UE", şi axa 2 - "Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul creării unui sistem naţional de transport durabil". În cadrul acestor axe, au fost pre-suspendate doar proiectele din sectoarele de transport rutier şi pe calea ferată (ai căror beneficiari sunt Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi, respectiv, Compania Naţională Căile Ferate Române).

În cazul POR, presuspendarea vizează toate axele, cu excepţia axei prioritare 2 - "Îmbunătăţirea infrastructurii regionale şi locale de transport". Pentru această axă, Comisia Europeană consideră satisfăcătoare verificările efectuate de autorităţile naţionale asupra contractelor publicate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) înainte de 1 octombrie 2011, iar măsura de presuspendare se aplică doar pentru contractele publicate în SEAP după această dată.

Decizia Comisiei Europene se bazează pe rezultatele misiunilor de audit efectuate în iunie şi iulie 2012 pentru aceste trei programe operaţionale gestionate de Direcţia Generală de Politică Regională şi Urbană (DG REGIO) a Comisiei Europene.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite