Politică

articolul anterior articolul urmator

Un grup de 71 de parlamentari a depus o lege privind construirea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş, criticând Guvernul

6
21 May 2017 18:25:06
Autor: News.ro
Deputatul Petru Movilă. FOTO pmponline.ro
Deputatul Petru Movilă. FOTO pmponline.ro

71 de parlamentari, din toate grupurile politice, cu excepţia ALDE, au depus un proiect de lege privind aprobarea construirii autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş, „Autostrada Unirii", criticând întârzierile Guvernului de a face paşi concreţi pentru acest obiectiv, şi cere ca autostrada să fie terminată în patru ani. Potrivit legilor în vigoare, însă, doar Guvernul poate aproba astfel de investiţii.

Proiectul este iniţiat de deputatul PMP Petru Movilă, care reprezintă circumscripţia Iaşi, şi de deputatul PMP Marius Paşcan, care reprezintă circumscripţia Mureş. Alături de ei, au mai semnat iniţiativa alţi 69 de parlamentari PNL, PSD, USR, UDMR şi ai minorităţilor.

„Prezenta lege aprobă executarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi - Târgu Mureş, denumită în continuare Autostrada Unirii. Obiectivul de investiţii Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene disponibile în cadrul exerciţiului financiar multianual 2014-2020“, se arată în proiect.

Iniţiativa desemnează Ministerul Transporturilor drept coordonator al proiectului de investiţii, stabilind un termen de finalizare de patru ani de la intrarea în vigoare a legii.

Semnatarii proiectului critică întârzierile Guvernului, care îşi propune ca abia în 2021 să înceapă realizarea studiilor de fezabilitate pentru această autostradă. „Prezenta lege aprobă executarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi - Târgu Mureş, denumită în continuare Autostrada Unirii. Obiectivul de investiţii Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene disponibile în cadrul exerciţiului financiar multianual 2014-2020"

„Cuantificăm zece ani de studii şi zeci de milioane de euro cheltuite pe studii de fezabilitate, studii care zac neatinse prin sertare. Oricât de mult are nevoie România de o autostradă de legătură între Moldova şi Transilvania, acţiunile Guvernului denotă o totală lipsă de strategie şi direcţie", se arată în expunerea de motive.

Iniţiatorii susţin că acest proiect de lege are "o importanţă semnificativă" şi va sublinia necesitatea concretizării autostrăzii „în cel mai scurt timp posibil". Şansele ca un astfel de proiect să fie adoptat sunt foarte reduse, având în vedere că Parlamentul nu are competenţe în domeniul realizării de obiective de acest tip, ci doar Guvernul. Potrivit legilor, toţi paşii necesari pentru construirea unei autostrăzi sunt decişi prin Hotărâre de Guvern.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

🖕
21.05.2017, 18:52:36

Susțin! De ce nu vor guvernanții români să facă autostrăzi între marile provincii istorice ale României? De ce n-au vrut și nu vor autostrăzi între Muntenia și Transilvania, între Muntenia și Moldova, între Moldova și Transilvania?

+2 (2 voturi)
Balamuc
22.05.2017, 04:53:15

Si eu sustin, atata ca va fi cam greu de trecut Carpatii. Dar daca exista vointa, se va gasi si o cale.

Stefanescu Marian
21.05.2017, 20:28:50

Pentru ceea ce a făcut în istoria României,Moldova are dreptul la cel puţin două autostrăzi:una,aceasta,Iaşi-Tg.Mureş cu conexiune la autostrada spre Europa,şi alta Suceava-Iaşi-Bacău-Buzău-Bucureşti cu legare la autostrada spre Marea Neagră.Nu mai zic că şi o autostradă Iaşi-Chişinău-Odessa ar fi necesară.

+1 (1 vot)
asamura tanabe
22.05.2017, 02:25:47

Necesitatea unei autostrazi de interes european intre Chsinau si Bucuresti a fost consfintita prin desemnarea coridorului pan-european IX. Initial, traseul era Chisinau-Albita-Husi-Barlad- Focsani-Buzau-Bucuresti. http://romanialibera.ro/special/documentare/coridoarele-de-transport-paneuropean-iv-si-ix-vor-deveni-trasee-de-autostrazi--5998 85% din finantare ar fi venit de la UE. Intre timp, romanii s-au cacait si s-au razgandit, propunand varianta prin Roman-Iasi-Sculeni, catre Chisinau, ocolitoare si din aceasta cauza, fara finantare UE. UE iti da bani pt. trasee de interes european, nu local. La fel se intampla si cu Pitesti-Sibiu, daca se accepta propunerea lui Sova, sa ocoleasca autostrada prin Rm. Valcea. Suceava-Iasi-Bacau e un non-sens geografic, un zig-zag. Poate Suceava-Bacau-Buzau-Bucuresti, cu conexiune prin Siret, la Ucraina, coridor propus, dar neacceptat drept coridor pan-european de UE, pentru finantare. Oricum, stati linistit, ca nu se va face nimic, ultimii 25 de ani au aratat cat de "mult" am cosntruit, sunt satul de desene, schite, studii de fezabilitate etc...

+1 (1 vot)
octavian calin
22.05.2017, 14:27:43

In sfarsit au reusit sa se trezeasca si parlamentarii di Moldova ,de amar de ani dorm si iai banii de geaba in parlament ..nu se bat deloc pentru interesele noastre..

Vezi toate comentariile (6)

Modifică Setările