Viena-Cluj, trenul pe care îl pierde Bucureştiul

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trenul va asigura legătura directă cu Viena
Trenul va asigura legătura directă cu Viena

Pentru români, guvernarea PSD-ALDE devine din ce în ce mai puţin relevantă, din moment ce problemele care interesează oamenii nu au niciun fel de rezonanţă în birourile ministeriale din Piaţa Victoriei. Fenomenul Alianţa Vestului, decizia a patru oraşe, Cluj, Oradea, Timişoara, Arad de a se asocia pentru a avea acces la banii europeni, o dovedeşte din plin. Dar se mai întâmplă şi alte lucruri cu importanţă majoră pe termen lung.

Din luna decembrie, va circula un tren care va face legătura dintre Viena şi Cluj-Napoca,  în mai puţin de zece ore. Ca să ajungi de la Bucureşti în capitala Transilvaniei, faci uneori mai mult 12 ore.

Noua legătură feroviară este rezultatul cooperării dintre operatorii din Austria şi Ungaria, OBB, respectiv MAV Start, şi CFR Călători din România.

Fără îndoială, este o veste foarte bună. România se conectează la reţelele de transport europene.

Dar totul se face pentru că viaţa nu ţine cont de guvernarea PSD-ALDE. Piaţa transporturilor a sesizat o oportunitate legată de nevoia majoră a cetăţenilor români de a călători mai repede, mai confortabil şi în condiţii cât mai bune de preţ către ţările europene, acolo unde milioane dintre ei muncesc, învaţă sau au familii.

Aceeaşi nevoie de transport a dus la dezvoltarea pieţei transporturilor aviatice, unde companiile de toate tipurile, de la cele clasice la low-cost, au oferit posibilităţi de călătorie de neconceput acum câţiva ani.

Pentru transporturile feroviare, legătura directă Viena - Cluj-Napoca, via Oradea, este un început.

Este adevărat, infrastructura de căi ferate din România nu permite viteze ridicate şi nu are nicio tangenţă cu conceptul de tren de mare viteză.

Dar premierul maghiar Viktor Orban vorbea recent despre realizarea unei linii de mare viteză Budapesta - Cluj-Napoca. Din partea premierului Dăncilă nu s-a auzit nimic pe acestă temă.

Nici nu avea cum. Guvernul PSD-ALDE are ca prioritate blocarea banilor europeni aruncând în faţă fantasmagoria că parteneriatele public-privat  vor aduce infrastructura României cel puţin la nivelul Germaniei! Nimeni nu explică de ce refuzi bani veniţi gratis şi de ce trebuie să apelezi la fonduri pe care cetăţenii români şi generaţiile viitoare vor trebui să le plătească din taxe şi impozite?

Evident, nu există nicio explicaţie, alta în afara faptului că fondurile europene sunt neinteresante pentru că sunt greu de furat.

Încremenirea guvernării Dăncilă şi concentrarea tuturor eforturilor coaliţiei PSD-ALDE doar pentru modificarea legilor Justiţiei, lasă România de izbelişte. Oamenii se descurcă, fiecare cum poate. Soluţia cea mai la îndemână este părăsirea ţării. Migraţia în masă nu-i îngrijorează deloc pe onorabilii guvernanţi. Se gândesc că vor rămâne singuri cu câţiva pensionari pe care îi vor minţi şi mai mult ca până acum.

Altă soluţie este desprinderea de guvernarea de la Bucureşti şi căutarea unor soluţii pe cont propriu. Cum este Alianţa Vestului. Şi o a treia cale este să te bazezi că fac alţii, ceea ce propria administraţie nu vrea să facă. Iar patrioţii din birourile ministeriale nu au decât să comande elicoptere pentru a ajunge să se îndoape cu cârnaţi cu fasole de Ziua Naţională.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite