ANAT: „Cum îi încurajăm pe oameni să călătorească în țara lor?” Despre ofertele turistice din țară de care nu știu românii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Am învățat de mici că România este una dintre cele mai bogate țări ale Europei, din prisma varietății reliefului. Avem mare, avem munte, avem deltă, orașe medievale și nu numai. Dar când intrăm pe site-urile agențiilor de turism suntem întâmpinați, pe aproape fiecare homepage, de oferte în Grecia, Italia, Spania și, bineînțeles, nelipsita Bulgarie. Nimeni nu contestă frumusețea locurilor din străinătate și nici prețuri

În acest sens, Federația Asociațiilor de Promovare a Turismului (FAPT) și ANAT au demarat programul „Vacanță în țara mea", prin care invită turiștii români să descopere acea bogăție naturală atât de lăudată din România.

Citește și:
Cum să promovăm Bucureştiul: Oraş al muzeelor sau al vieţii de noapte?

„În vremuri de criză, ni s-a părut firesc și eficient să gândim programe care să ajute românii să călătorească mai mult în destinațiile românești. În acest fel am oferit alternative viabile, o «replică» la ofertele de pe piaţa turistică internaţională, extrem de atractive", a declarat Adriana Caranfil, consilier marketing/PR ANAT .

„Vacanță în țara mea" este un program complex care prezintă oferte turistice atât celor care vor să se distreze pe bani puțin la mare, celor care vor câteva zile de relaxare la munte, cât și românilor interesați de tratamentele din stațiunile balneare. Astfel, au luat naștere programele: „Litoralul pentru toți", „Hai la băi", „O săptămână la de refacere", „Decada Balneară", „Zile gratuite de vacanță" și „O săptămână la munte".

Atenție! Programele speciale sunt disponibile numai la agențiile ANAT din întreaga țară!", amintește consilierul ANAT, Adriana Caranfil.
Intră AICI pentru a afla care sunt agențiile membre ANAT din România


În stațiunile Amara, Băile Olănești, Lacul Sărat sau Covasna, turiștii pot beneficia un loc într-o cameră dublă, timp de șase zile de cazare, cu pensiune completă și cinci zile de tratament la prețuri de 575 de lei, la un hotel de două stele sau la 690 de lei, la un hotel de trei stele.

image

O altă inițiativă ANAT este programul „Zile gratuite de vacanță", desfășurat în perioada 15 iunie-15 iulie și 15 august-15 septembrie. „Programul, realizat în parteneriat cu hotelierii din România, include oferte speciale care vin în sprijinul turiștilor, prin acordarea unui număr de zile gratuite de vacanță, după modelul «platesti 5 nopti si stai 6 sau chiar 7!»", anunță ANAT.  

Astfel, turiștii care solicită agențiilor de turism membre ANAT informații despre oferte de vacanțe în România, în perioadele menționate, pot primi pentru prețul plătit, una sau două nopți gratuite de cazare.

Programele „Hai la băi" și „Zile gratuite de vacanță" sunt în plină desfășurare, în timp ce „O săptămână la munte" a luat sfârșit în iunie, iar „Decada Balneară", „O săptămână de refacere" se închid oficial pe 1 iulie.

image

„Decada Balneară" oferea nouă nopți de cazare cu trei mese și două proceduri de tratament pe zi la prețuri de cel mult 750 de lei (hotel 3*). „O săptămână la munte" punea la dispoziția turiștilor cinci nopți de cazare în schimbul a 260 de lei (hotel/vilă/pensiune/cabană 2*) sau a 360 de lei (hotel/vilă/pensiune/cabană 3*). Prin „Litoralul pentru toți", pasionații de plajă și mare puteau să beneficieze de șase nopți de cazare începând de la 179 de lei (hotel 1* fără mic dejun), până la 549 de lei (hotel 5* cu mic dejun).

Se pot cumpăra (pachete turistice) în continuare, dar la alte prețuri, care nu exclud flexibilitate din partea agențiilor și a hotelierilor. Doritorii, să intre în agențiile membre ANAT și prin consultarea cu agenții de turism, vor obține cele mai bune sugestii", adaugă Adriana Caranfil.

Deși programele ANAT au fost lansate de la începutul lui 2011, reacția românilor la ele nu a fost pe măsura așteptărilor, în ciuda ofertelor atractive. Aici intervine întrebarea: „De ce?"

Consilierul ANAT, Adriana Caranfil, oferă un răspuns: „Ofertele speciale nu ne ajută să vindem, în lipsa unei puternice promovări a acestora, promovare pe care nu noi o putem face, ci Ministerul de resort (Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, MDRT), care are un buget alocat în acest sens! Doar MDRT poate să susțină costurile de promovare necesare, cu atât mai mult cu cât și-a fixat ca obiectiv creșterea interesului pentru România ca destinație turistică".

image

Doar angajament verbal din partea Ministerului Turismului

„De-a lungul timpului, am avut o serie de întâlniri oficiale prin care am obținut doar acordul «de facto» al acestei instituții pentru sprijinirea programelor. Am cerut MDRT - și în 2010, și în 2011- alocarea sumei de un milion de euro pentru promovarea acestor programe către turiștii romani."

„Susținerea financiară a MDRT ar fi avut menirea să aducă la cunoștința românilor oportunitatea de a achiziționa pachete de vacanță în țara lor, la prețuri foarte confortabile, grație acestui parteneriat între agențiile de turism membre ANAT și ceilalți parteneri din industria de turism. Regretul explicit al ANAT se referă la inexistența campaniilor de promovare internă a acestor programe specifice", continuă Adriana Caranfil.

„Chiar în momentul în care noi discutăm despre acest subiect, prin intermediul posturilor de radio și televiziune care au câștigat licitația de difuzare a spoturilor ce promoveaza brandul de țară, rulează niște spoturi care promovează destinații românești , dar nu oferte, nu produse turistice!", atrage atenția oficialul ANAT.

Turismul în România, promovat pe CNN, Euronews şi Eurosport

„Chiar dna ministru (Elena Udrea) obișnuiește să spună că suntem o piață de 20 de milioane de turiști. Aceștia trebuie să-și redescopere țara, acțiune care ar aduce în același timp și importante venituri la bugetul de stat. Dar cum îi incurajăm pe oameni să călătorească în țara lor?", afirmă Adriana Caranfil.

image

Întrebată de numărul de turiști care au optat pentru programele ANAT, chiar și private de publicitatea de care aveau nevoie, Adriana Caranfil răspunde: „Este greu să facem o centralizare în timp real a numărului de turiști care aleg să-și petreacă concediile prin intermediul programelor noastre. Sunt mii de turiști care aleg anual aceste programe. Din păcate, însă, în acest an agențiile de turism semnalează scăderi de până la 30 % a numărului de pachete turistice vândute pe piața internă, față de aceeași perioadă a anului trecut. Lipsa promovării interne își pune din nou cuvântul, dar nici efectele crizei financiare nu sunt de neglijat".

În opinia reprezentantului ANAT, România și destinațiile sale turistice duc o lipsă acută de materiale de promovare. „În ceea ce ne privește, materialele promoționale care să promoveze campania noastră «Vacanță în țara mea» sunt generatoare de costuri pe care noi, asociațiile, nu ni le putem permite. Programele speciale despre care vorbim, care oferă tarife atât de mici și atât de confortabile pentru turiști, nu generează profituri nici pentru agențiile de turism, nici pentru hotelieri. Din acest motiv, patronatele din turism nu pot susține din încasările lor și activitatea de promovare. Dar aceasta este una din misiunile Ministerului Turismului! Prin urmare devine ușor de înțeles de ce aceste programe nu sunt atât de cunoscute pe cât ar merita, în absența unei susțineri la nivelul ministerului de resort".

„ANAT cere ferm alocarea unor sume de bani din bugetul de promovare al MDRT, către Asociațiile regionale de dezvoltare și promovare a turismului, create în sistem parteneriat public-privat și care, în acest moment, sunt dependente de un buget minor, creat doar din cotizații ale membrilor lor, deși pe umerii lor rămâne în fapt promovarea fiecărei regiuni!", conchide oficialul Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România, Adriana Caranfil.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite