ANOFM a lansat Registrul electronic de evidenţă a contractelor de internship. Ce amenzi riscă cei care nu înregistrează contractele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM)  a lansat Registrul electronic de evidenţă a contractelor de internship, în care persoanele juridice la care internii desfăşoară astfel de activităţi trebuie să înscrie contractele încheiate. Neînregistrarea contractelor se sancţionează cu amendă între 2.000 şi 4.000 de lei, transmite instituţia.

ANOFM anunţă, într-un comunicat de presă transmis marţi, lansarea Registrului electronic de evidenţă a contractelor de internship, care va ţine evidenţa tuturor contractelor de internship, organizaţiile-gazdă (persoane juridice la care internii desfăşoară activităţi specifice, în baza contractelor de internship) având obligaţia înregistrării în acest portal a tuturor contractelor de internship încheiate.

Accesul la registrul electronic se face pe bază de parolă proprie, utilizată cu titlu gratuit. La aceeaşi adresă pot fi consultate instrucţiunile de utilizare a registrului electronic.

Potrivit Legii nr.176/2018 privind internshipul, anterior începerii activităţii de internship, organizaţiile-gazdă vor completa şi transmite datele din contracte în registrul de evidenţă al acestora. Orice modificare privind datele de identificare ale organizaţiei-gazdă sau cu privire la contractul de internship se va opera în registrul de evidenţă în termen de trei zile lucrătoare de la data apariţiei situaţiei ce a impus modificarea, arată ANOFM.

Amenzi usturătoare pentru cei care nu transmit informaţii

Neînregistrarea contractelor de internship în registrul de evidenţă electronic şi netransmiterea datelor şi informaţiilor din contractul de internship constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 2.000 la 4.000 de lei.

Conform ANOFM, programul de internship se adresează persoanelor care au împlinit vârsta de 16 ani şi se derulează pe o perioadă limitată de timp în cadrul unei organizaţii-gazdă. Scopul desfăşurării acestei activităţi îl reprezintă aprofundarea cunoştinţelor teoretice ale internului, îmbunătăţirea abilităţilor practice şi/sau dobândirea de noi abilităţi sau competenţe.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite