Ce medicamente au cumpărat românii din farmacii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Medicamentele pentru afecţiunile gastrointestinale şi cele pentru răceli, gripă şi alergii se află în topul produselor cumpărate de români la liber, fără a avea nevoie de o prescripţie medicală. Românii nu au ocolit nici analgezicele, care s-au vândut în număr mai mare decât anul trecut.

Concret, în perioada iulie - septembrie 2018, produsele OTC, adică medicamentele care se vând fără prescripţie medicală, au înregistrat vânzări mai mari decât în perioada similară a anului trecut, arată ultimele statistici ale companiei de cercetare de piaţă Cegedim. 

Studiul notează că românii nu au fost foarte interesaţi să cumpere vitamine, minerale şi suplimente sau produse dermatologice. 

Totuşi, cea mai mare cotă de piaţă o au produsele din categoria Lifestyle OTC, 23,3%, cu vânzări de 194,4 milioane de lei, urmate de cele pentru afecţiuni gastrointestinale, 20,9%, corespunzătoare unui volum de vânzări de 174,2 milioane de lei, şi de cele pentru răceală, gripă şi alergii , cu 15,8% cotă de piaţă şi vânzări de 131,7 milioane de lei. 

Durerile, tratate cu analgezice 

Deşi produsele din categoria răceală, gripă şi alergii înregistrează cea mai mare creştere a vânzărilor faţă de trimestrul al treilea al anului trecut, respectiv 20,9%, comparativ cu trimestrul precedent al anului curent, categoria produselor dermatologice conduce detaşat în topul creşterilor de vânzări, cu o majorare 13,7 milioane de lei, echivalentul a 19,5% faţă de T2 2018.

Aceasta este urmată de categoria produselor analgezice, ale cărei volume de vânzări au fost mai mari cu 10,3 milioane faţă de trimestrul anterior, ceea ce înseamnă o majorare cu 9,3%.

Comparativ cu trimestrul al doilea al anului, în perioada de vară s-au vândut mai puţine produse din categoria răceală, gripă şi alergii, în cuantum de 131,7 milioane de lei, faţă de 145 de milioane de lei. 

Aşadar, în ciuda volumului de vânzări ce situează această categorie de produse în topul preferinţelor românilor în perioada iulie-septembrie, aceasta a înregistrat de fapt o scădere de aproximativ 10% faţă de trimestrul precedent.

De asemenea, în acceaşi perioada, şi vitaminele, mineralele şi suplimentele alimentare au fost cumpărate mai puţin, înregistrând vânzări mai mici cu 1,14%, de la 104,8 milioane de lei în T2 2018 la 103,6 milioane de lei în T3 2018. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite