CNAS anunţă că se înregistrează erori de conectare la platforma informatică a asigurărilor de sănătate, pentru a treia zi consecutiv

0
Publicat:
Ultima actualizare:
CNAS a iniţiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, FOTO Shutterstock
CNAS a iniţiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, FOTO Shutterstock

Pentru a treia zi consecutiv se înregistrează erori de conectare la platforma informatică a asigurărilor de sănătate, întrucât sistemul este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite anunţă, vineri Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Instituţia anunţă că a demarat un proiect pentru redimensionare.

”În ultimele 3 zile, platforma informatică a asigurărilor de sănătate  (PIAS)  a înregistrat unele disfuncţionalităţi care au fost investigate şi s-au luat masuri pentru remedierea lor. Disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate, astfel  că şi astăzi există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare. CNAS, împreună cu partenerii care asigură mentenanţă PIAS, fac eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situaţiei”, a transmis, vineri, CNAS. 

Sursa citată a precizat că, din analizele efectuate până în prezent asupra platformei, una dintre cauze o reprezintă suprasolicitarea PIAS, dat fiind că în această perioadă o parte dintre furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări încarcă în platformă raportările lunare. 

”Pe de altă parte, sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite. 

CNAS a iniţiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul  Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR)”, a mai transmis instituţia. CNAS precizează că, pe termen scurt, până la remedierea situaţiei, specialiştii IT din cadrul CNAS încearcă să intervină cu soluţii punctuale la problemele sesizate de furnizori  pe adresa pe care o au la dispoziţie: suport.siui@casan.ro. 

Până la remedierea în totalitate a disfuncţionalităţilor, furnizorii de servicii medicale care nu îşi pot desfăşura activitatea în modul online, vor introduce serviciile  acordate în mod offline, urmând să le transmită online după remediere. 

”Ne cerem scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea  sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru a rezolva punctual această situaţie. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adrian Gheorghe, preşedintele CNAS.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite