Controale ale inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor. Ce măsuri iau magazinele pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cărucioarele de cumpărături sunt igienizate si dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar marile magazine pun la dispoziţia clienţilor mănuşi de unică folosinţă şi materiale pentru dezinfectarea mâinilor şi a cărucioarelor înainte de intrarea în magazin. Este concluzia oficialilor de la Protecţia Consumatorilor.

În ultimele zile, echipe de comisari ai ANPC, coordonate de preledintele Eduardt Cozminschi şi directorul Paul Anghel  au continuat verificările în unităţi de comercializare ale marilor retaileri. Mai exact, inspectorii au verificat magazine ale lanţurilor Metro, Cora, Penny şi Auchan, unde au constatat că, în general  s-au luat măsuri corecte din punct de vedere respectării igienei. 

Astefl, cărucioarele de cumpărături sunt igienizate si dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar clienţilor le  sunt puse la dispoziţie mănuşi de unică folosinţă şi materiale pentru dezinfectarea mâinilor şi a cărucioarelor înainte de intrarea în magazin. 

În plus, la Metro, la “Intrare Clienti”, este verificată temperatura corporală a cumpărătorilor, accesul în magazine fiind permis doar în cazul în care aceasta nu este  febrilă, iar pentru angajaţi, acest tip de verificare se realizează la intrarea specială “Acces Personal”, unde se colectează şi declaratia individuală pe propria răspundere a acestora, în legătură cu starea lor de sănătate. 

În toate magazinele este permis accesul clienţilor  în limita numărului maximum de clienţi aflaţi simultan la cumpărături, indicat de autorităţi, în cadrul măsurilor speciale prevăzute în starea de urgenţă. 

Apoi, au fost montate panouri din plexiglas transparente pentru a proteja angajaţii de la “Intrare Clienţi”, precum şi pe cei de la casele de marcat, care intră frecvent în contact cu clienţii şi au risc de apropiere sub limita specificată de autorităţi.

;

În plus, au fost aplicate marcaje speciale pe podea, care delimitează zonele de protecţie individuală pe linia caselor de marcat, astfel încât să fie preîntâmpinată apropierea perosanelor una de alta sub limita recomandată de autorităţi. 

Mai mult, angajaţii au fost dotaţi cu măşti, mănuşi, viziere sau ochelari de protecţie, iar casele de marcat şi zonele de lucru (birouri, recepţie marfă, livrari, etc.) au fost dotate cu distribuitoare de materiale de dezinfecţie. 

În plus, a fost intensificată activitatea de curăţenie, în cadrul magazinelor, personalul specific fiind dotat cu dispozitive de dispersie în masă a materialelor dezinfectante (atomizoare electrice sau manuale). În fine, cel puţin o dată pe oră, în magazine sunt dezinfectate toate suprafeţele des utilizate de clienţi şi angajaţi, precum şi obiectele de uz comun (coşurile de mână, mânere, clanţe, balustrade, cântarele de la Legume-Fructe, cleştii de la brutărie, casele Express, casele de marcat în exterior şi în interior, POS-urile, mobilierul de la case şi butoanele de lift, scările rulante şi altele);

"ANPC va continua acest gen de verificări, mai departe, şi îi asigură pe cetăţeni că supraveghează atent piaţa, în mod deosebit în această perioadă complicată, şi urmăreşte permanent felul în care sunt adaptate măsurile luate de agenţii economici la recomandările autorităţilor pentru protejarea sănătăţii şi vieţii consumatorilor", se arată într-un comunicat al istituţiei. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite