Copiii, rezervaţi cu privire la vaccin. 70% dintre elevi, îngrijoraţi de efectele adverse şi de posibilitatea infertilităţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto RoVaccinare
Foto RoVaccinare

Aproape 70% dintre elevi sunt îngrijoraţi de efectele adverse, de eficacitatea pe termen lung şi de posibilitatea infertilităţii, a declarat marţi Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor (CNE), care a citat un studiu realizat de CNE.

Potrivit acestuia, studiul a fost realizat pe un eşantion de 8.000 de elevi din întreaga ţară.

„Vedem că rata de vaccinare în rândul elevilor creşte şi avem cifre bune şi asta se datorează în primul rând faptului că noi facem parte dintr-o generaţie interconectată, care este în permanenţă racordată la informaţii, factual, de cele mai multe ori, însă, din păcate, datele pe care noi le-am colectat prin intermediul acestei consultări ne arată că informaţiile venite din surse oficiale sunt foarte rar accesibile elevilor”, a spus reprezentantul elevilor.

Conform lui Rareş Voicu, studiul arată că 40% dintre elevi vor să se imunizeze anti-COVID-19, iar 61% nu ştiu dacă ar trebui să o facă sau nu vor să se vaccineze.

„Din punctul nostru de vedere, munca de informare aici trebuie dusă, pe segmentul de elevi care nu s-au hotărât încă. În acelaşi timp trebuie să adresăm şi îngrijorările pe care elevii le au cu privire la vaccin. Aproape 70% dintre elevi sunt îngrijoraţi de efectele adverse, de eficacitatea pe termen lung, de posibilitatea infertilităţii, sunt temeri care au un fundament ştiinţific mai mult sau mai puţin adevărat, dar este important ca aceste temeri să fie adresate de către autorităţi şi într-un mod în care să fie accesibil în mod real fiecărui elev în parte”, a mai spus Rareş Voicu.

Acesta a spus că, potrivit raportului, jumătate dintre elevi susţin că nu au vorbit despre vaccin la şcoală.

„De multe ori, comunicarea oficială din partea Guvernului nu ajunge la elevi, fie că sunt folosite canale de comunicare pe care elevii nu le frecventează, fie pentru că mesajele nu sunt adaptate nivelului de înţelegere al fiecărui elev în parte”, a mai spus preşedintele CNE, care a atras atenţia şi asupra discrepanţei existente în ceea ce priveşte informarea elevilor din mediul urban şi a celor din mediul rural.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite