Cum depăşeşti o situaţie de criză în 5 paşi

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Situaţiile de criză ne iau întotdeauna pe nepregătite aşa că prima 
decizie pe care ar trebui să o iei într-un astfel de moment este să te 
calmezi şi să calmezi şi echipa.”
„Situaţiile de criză ne iau întotdeauna pe nepregătite aşa că prima decizie pe care ar trebui să o iei într-un astfel de moment este să te calmezi şi să calmezi şi echipa.”

Chiar dacă ai o echipă bine dezvoltată şi chiar dacă fiecare dintre oameni ştie foarte bine ce are de făcut, situaţiile de criză sunt inevitabile. Ştiinţific vorbind, ele sunt cele care ne ajută să evoluăm, chiar dacă în momentul respectiv ni se pare că putem pune lacătul pe porţile companiei. Hai să vedem ce putem face într-o astfel de situaţie…

Calmează-te

Situaţiile de criză ne iau întotdeauna pe nepregătite aşa că prima decizie pe care ar trebui să o iei într-un astfel de moment este să te calmezi şi să calmezi şi echipa. Deciziile luate în pripă nu au dus niciodată la ceva bun, mai ales deciziile luate la nervi. Singurul lucru la care e bine să te gândeşti este că răul deja s-a produs. Hai să vedem ce se mai poate salva.

Evaluează situaţia

Aşa cum spuneam mai sus răul e deja făcut. Acum tot ce trebuie să faci este să vezi dacă există ceva care mai poate fi reparat. Iată un exemplu simplu: să spunem că cineva care lucrează în PR organizează un eveniment caritabil pentru un client şi îşi dă toată silinţa să atragă atenţia opiniei publice asupra acestui eveniment, numai că clientul uită să îi spună că nu are timp să invite la eveniment oameni care să doneze pentru cauza aleasă şi în seara evenimentului persoana respectivă asistă la un eveniment caritabil cu presă, dar fără donatori. Ce e de făcut?

În loc să laşi clientul să plece supărat acasă şi să îţi ceri scuze în faţa jurnaliştilor că i-ai pus să vină degeaba, poţi să acorzi fiecăruia câte un interviu în exclusivitate cu organizatorul evenimentului şi informaţii exclusive şi personalizate pentru fiecare tip de publicaţie, lăsând impresia unui eveniment fluviu unde oamenii vin în grupuri, află despre cauză, donează, schimbă câteva vorbe şi pleacă, salvând astfel aparenţele în faţa celor prezenţi. Aceasta nu este nici pe departe o soluţie perfectă, de aceea sunt foarte curioasă cum aţi fi reacţionat voi într-o astfel de situaţie.

Reorganizează planul

Fie că este vorba de planul unui eveniment, de planul unei campanii sau de un plan de business, este necesar să pui repede pe o hârtie ce poţi face în continuare plecând de la situaţia dată. După ce ai schiţat noile direcţii, distribuie sarcinile oamenilor din echipa ta. Şi atenţie că acesta este un proces mai delicat decât într-o situaţie normală pentru că acum trebuie să fii sigur că noul plan va duce la un rezultat pozitiv aşa că atribuie sarcinile în funcţie de potenţialul oamenilor şi de experienţa pe care aceştia o au în spate. De data asta chiar nu îţi mai permiţi să greşeşti.

Supraveghează procesul

Chiar şi după ce situaţia pare salvată, ai grijă să nu te culci pe o ureche. O nouă situaţie neaşteptată poate apărea oricând, iar pentru a o evita tu trebuie să fii acolo pentru a identifica potenţialele indicii din timp şi pentru a o contracara. Aşa că fii cu ochii în patru pe echipa ta şi pe desfăşurarea procesului.

Exploatează situaţia în avantajul tău

Aşa cum spuneam la început, ştiinţific vorbind, nu am putea evolua în afara unor situaţii de criză care să ne oblige să găsim soluţii noi. Nu poate exista progres într-o permanentă zonă de confort. Aşa că, după ce totul s-a terminat cu bine, gândeşte-te care au fost cauzele care au generat această situaţie de criză, dacă te-ai mai confruntat cu ele până acum, dacă există posibilitatea să te confrunţi cu ele în viitor, ce poţi face să le eviţi din timp şi ce idei noi a adus situaţia de criză în compania ta pentru îmbunătăţirea produsului sau serviciului pe care îl oferi. După ce ţi-ai răspuns la toate aceste întrebări îţi vei aduce cu siguranţă aminte de nişte cuvinte deja celebre: Tot răul spre bine.

Succes!

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite