Societate

articolul anterior articolul urmator

De ce nu funcţionează aerul condiţionat în trenurile din România. CFR Călători: Este prea cald afară

9
5 Jul 2022 14:03:47
Autor: Maria Ţaga
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Instalaţiile de climatizare din trenuri nu mai fac faţă din cauză că temperaturile exterioare au ajuns la 35 - 38 de grade Celsius, mai mult decât valorile pentru care aceste instalaţii pot funcţiona, transmite CFR Călători.

Instalaţiile de climatizare din trenuri nu mai pot atinge valorile de regim optim de funcţionare, având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă depăşeşte 35 - 38 grade, precizează compania feroviară într-un comunicat postat marţi pe site-ul companiei. Asta, în condiţii de funcţionare la temperaturi de peste 45 - 48 grade, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului, şi umiditate de 80%. Totodată, reprezentanţii CFR admit că gradul de ocupare afectează confortul călătorilor.

„Referitor la cele prezentate, facem următoarele precizări: România este încadrată în zona climatică II, ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcţionarea în parametri nominali ai vagonului este de +35°C, iar umiditatea de maxim 65%. Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor şi a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiţii de funcţionare la temperaturi de peste 45°C - 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului şi umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalaţiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcţionare”, precizează compania.

Astfel, singura modalitate de a îmbunătăţi valorile de regim termic în interiorul vagonului sunt operaţiile de mentenanţă preventivă şi monitorizarea în parcurs cu personal de specialitate a trenurilor care circulă în condiţiile descrise anterior, „lucrări care în acest moment se efectuează de la începutul sezonului cald în permanenţă, cu menţiunea că nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depăşirea pragului de temperatură şi umiditate”.

CFR Călători recomandă pasagerilor să îşi planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziţie în graficul unei zile de circulaţie şi să îşi procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens, pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport şi pentru a se putea adapta cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat, folosindu-se întregul parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

9 Comentarii

Amdo Odma
5.07.2022, 14:27:45

Ce vrajeli baga asta! Toate aparatele de aer conditionat functioneaza fara probleme la peste 36 de grade afara, temperatura carcasei vagonului nu conteaza. Dupa logica lui, nicio unitate exterioara care sta in soare n-ar trebui pornita, pentru ca ajunge la 50-60 de grade cel putin. Nici la masini n-ar mai trebui pornite. In plus, nu stai pana se incing toate la maxim, pornesti aerul conditionat inainte sa ajunga temperatura la maxim si atunci se racesc si carcasa vagonului si se reduce si umiditatea din interior. Umiditatea din exterior nu-i dauneaza aparatului iar la temperaturile de acum aerul conditionat ar trebui sa fie pornit non-stop. Numai justificari peste justificari! Avem super-specialisti in justificari.

-2 (22 voturi)
Yakov Iskowitch
5.07.2022, 16:13:55

eu am inteles ca zice urmatorul lucru: nu putem sa tinem temperatura la o anumita valoare asa ca nu ne mai ostenim sa-i dam drumul. stai acolo sa te coci la 50 grade. lol

+5 (7 voturi)
Amdo Odma
5.07.2022, 16:32:21

Yakov Iskowitch , nu zice nimeni sa ai 16 grade in vagon. Aerul conditionat, oricum ar da-o, daca are suficient agent in sistem si compresorul nu-i dus, ar scadea cu multe grade temperatura, dupa capacitatea aparatului. Dar e mai usor sa-l tina oprit, altfel ar trebui sa-l si repare. Plus consum de curent suplimentar, ceea ce nu se doreste. Poate de asta nu face fata, la ei. In autobuze de ce merge fara probleme, in aceleasi conditii?

-8 (16 voturi)
Ludwig
5.07.2022, 14:30:14

Faza e ca multe vagoane nu au geamuri ce se pot deschide...efectivi mori...

+7 (7 voturi)
FB Adonis
5.07.2022, 14:50:33

Bineinteles,aerul conditionat functioneaza mai bine iarna,de aceea sunt foarte eficiente in vagoanele din Ro pe timp de iarna. Oare reprezentantii CFR au calatorit cu TGV-ul din Franta?? S-au intrebat totusi de ce acolo functioneaza la aceleasi temperaturi exterioare??

+7 (7 voturi)

Vezi toate comentariile (9)

Modifică Setările