Desant chinezesc la „Adevărul“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Delegaţia „Ziarului Poporului“ în vizită la Adevărul
Delegaţia „Ziarului Poporului“ în vizită la Adevărul

O delegaţie a „Ziarului Poporului“, organ al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, a vizitat ieri sediul central al trustului Adevărul Holding. Delegaţia „Ziarului Poporului“, principalul cotidian din China, a fost condusă de Wu Hengquan, editorul-şef al publicaţiei care tipăreşte 2.800.000 de exemplare în fiecare zi.

Tovarăşul Wu are şi rang de ministru. Acesta a vizitat Adevărul Holding alături de colegii săi  Gong Dafa, director al departamentului de artă şi literatură al cotidianului, Ding Wei, coordonatorul departamentului de ştiri, Wang Suning, directoare generală adjunctă a departamentului de ştiri politice şi culturale, Zhang Qiang, secretar al editorului-şef şi tânăra tovarăşă Chen Xingxing, editor la departamentul de editare generală. La vizita prietenească a participat şi Excelenţa Sa ambasadorul Republicii Populare Chineze la Bucureşti, Liu Zengwen. Traducerea a fost asigurată de Zhang Yichang.

Probleme cu „fabrica de conţinut"

Oaspeţii au fost primiţi călduros de însuşi directorul general de la Adevărul Holding, Peter L. Imre, care s-a ridicat la înălţimea oaspeţilor chinezi, deşi a deschis dialogul cu această modestă remarcă: „Este prima dată de când sunt director general al acestei companii când mă simt foarte mic".

În cadrul convorbirilor care au avut loc în biroul directorului general s-au schimbat viziuni despre presă şi chiar a existat un moment delicat privind traducerea în mandarină a modernului concept „fabrică de conţinut", dezvoltat în ultimii ani în cadrul Adevărul Holding, cel mai mare grup de media integrat din ţara noastră. S-au prezentat cifre, s-au creat premise excelente pentru o colaborare rodnică între presa din România şi cea din China, s-au creionat perspective frumoase de dezvoltare. Un participant chinez a remarcat, în biroul directorial, o inscripţie în limba engleză care anunţa că „dacă banii nu aduc fericirea, înseamnă că nu ştii de unde să cumperi".



Nouă ani de creştere

Prietenii chinezi au prezentat, cu justificată mândrie, realizările: nouă ani consecutivi de creştere a tirajului. „La noi, presa pe hârtie e profitabilă", a anunţat domnul Wu Hengquan, stârnind nostalgii în tabăra română.

Vizita a continuat cu prezentarea principalelor canale media oferite de Adevărul Holding, a condiţiilor de muncă în cadrul companiei şi s-a încheiat cu un schimb de impresii pe linie editorială, discuţii de la care nu au lipsit Răzvan Ionescu, directorul editorial al Adevărul Holding, şi Grigore Cartianu, redactor-şef la „Adevărul". S-a aflat, cu această ocazie, că „Ziarul Poporului" acordă o atenţie maximă cititorilor. „Ei sunt clienţii noştri", spune editorul-şef, în timp ce membrii delegaţiei ne asigură că depun eforturi permanente pentru îmbunătăţirea calităţii ziarului, organizând inclusiv evenimente pentru copii şi tineret. 90% din consumatorii „Ziarului Poporului" sunt abonaţi ai publicaţiei. Editorul-şef ne explică această diferenţă culturală: „În China, principala clasă de cititiori este formată din funcţionarii publici şi intelectuali".

ADVIMA20111110_0736
ADVIMA20111110_0735

Frumoasele noastre colege şi „şefu' "

Ding Wei a explicat mecanismele prin care lucrează, încă nu integrat ca la noi, „Ziarul Poporului" şi site-ul său. Site care, suntem informaţi, strânge şi 300 de milioane de vizitatori. Am aflat şi că în oraşele Chinei ziarele ajung pe tarabă la 8.00 dimineaţa, în timp ce sunt diverse probleme cu distribuţia în mediul rural. Vizita s-a finalizat cu Grigore Cartianu exprimându-şi dorinţa că va fi, cândva, ridicat şi el la rang de ministru, precum omologul său chinez. Totodată, unii dintre oaspeţi au ţinut să sublinieze farmecul aparte al prezenţelor feminine din redacţiile noastre integrate. Mai în glumă, mai în serios, au anunţat că nu s-ar mai duce acasă.

Poate cel mai destins moment a fost când, discutându-se imaginea lui Dinu Patriciu în paginile revistei „Forbes", la remarca „şefu'", oaspeţii chinezi s-au amuzat, căci un grup asemănător de sunete înseamnă în mandarină „cel mai bogat". O coincidenţă.

Wu Hengquan, Peter L. Imre, Liu Zengwen şi „Top 500 Miliardari“ , o producţie marca „Forbes“



Mirajul cărţilor

Vizitatorii au fost încântaţi să audă că, la noi în ţară, împreună cu ziarul „Adevărul", s-au vândut peste 50 de milioane de cărţi în ultimii trei ani. Mai mult, s-au arătat încrezători că vor repeta această formulă de succes „ziar+carte" şi în China.

Câteva aspecte din cadrul vizitei prieteneşti

Peter L. Imre s-a arătat invidios pe tirajul chinezilor, iar aceştia au vorbit cu admiraţie despre salariul directorului nostru general, deşi acesta este (şi a rămas) confidenţial.

Concluzia unanimă a fost că soluţia ideală nu poate fi decât combinaţia dintre tirajul chinezesc şi salariul de top-manager român.

Pentru oaspeţii noştri, un moment plăcut a fost reprezentat de răsfoirea tabloidului „Click!", care abunda de nuduri, la vederea cărora, ce să mai, chinezii au făcut ochii mari!

Wu Hengquan, Peter L. Imre, Liu Zengwen şi „Top 500 Miliardari“ , o producţie marca „Forbes“
ADVIMA20111110_0734
Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite