FOTO Timpul de aşteptare la Spitalul Grigore Alexandrescu a scăzut. Cum a reuşit un medic rezident să facă ordine la cel mai mare spital de copii din ţară

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nu mai sunt cozi în policlinica Spitalului Grigore Alexandrescu FOTO Adevărul
Nu mai sunt cozi în policlinica Spitalului Grigore Alexandrescu FOTO Adevărul

Timpul de aşteptare al pacienţilor de la Spitalul de Copii Grigore Alexandrescu din Bucureşti a scăzut considerabil după ce în două dintre cele mai aglomerate secţii, respectiv secţia de Ortopedie Pediatrică şi secţia de Chirurgie, a fost implementat un sistem informatic dezvoltat chiar de unul dintre medicii rezidenţi ai unităţii sanitare.

GALERIE FOTO 

Sistemul, care este implementat de mai bine de două luni, a venit nu doar în sprijinul medicilor, care au renunţat la hârtii, ci mai ales în sprijinul micuţilor pacienţi şi în cel al părinţilor. 

Asta pentru că MediWeb gestionează pacienţii, ordonează şi regelementează circuitul acestora în ambulatoriul integrat al unităţii sanitare. Mai mult, medicii au posibilitatea de a da reţete, bilete de trimitere şi scrisori medicale direct din sistem, cu un simplu click, fără a mai fi nevoiţi să completeze obişnuitele hârtii. 

Ideea de a implementa un astfel de circuit pentru pacienţii din policlinica spitalului i-a venit medicului rezident Alexandru Herdea. Faptul că 75% din consultaţie era alocată scrisului de documente şi nu actului medical în sine l-a determinat să vină cu o soluţie informatică ce ar putea fi extinsă, într-un viitor apropiat, la toate secţiile spitalului, susţine managerul unităţii sanitare, conferenţiarul Alexandru Ulici. 

„Cu ajutorul domnului doctor Herdea, care este un împătimit al calculatoarelor, am reuşit să punem la punct acest sistem informatic care ordonează şi reglementează circuitul pacientului în ambulatoriul integrat al spitalului permiţând pacienţilor să aibă o experienţă cel puţin acceptabilă în cadrul serviciului nostru”, a declarat Ulici, adăugând că singurii care au acces la datele pacienţilor sunt medicii. 

„Stai într-un confort psihic mai mare, fără gălăgie la uşă”

„E mult mai eficientă consultaţia, stai într-un confort psihic mai mare, fără gălăgie la uşă, fără oameni nervoşi şi poţi să te focusezi pe pacient, fără să îţi mai aloci timpul problemelor organizatorice: cine intră primul, cine e al doilea, că se vrea o scutire sau o reţetă. Totul merge automat. Sistemul deja a evoluat foarte mult faţă de cum era la început. Avantajul este că e făcut de rezidentul nostru şi că, în funcţie de ce vom avea nevoie, vom putea adapta sistemul pe viitor”, a explicat, pentru „Adevărul”, medicul primar Albert Stanciu, ortped pediatru. 

Potrivit acestuia, pe secţia de Ortopedie Pediatrică din unitatea sanitară se prezintă, zilnic, între 180 şi 300 de pacienţi. „Ne ocupăm de problemele ortopedice: sunt pacienţi care fie că merg strâmb, fie că au atitudini vicioase şi aşa mai departe şi mai sunt pacienţi care vin cu probleme de traumatologie: au căzut, s-au lovit. Apoi, sunt consultaţiile normale şi controalele. Cu ajutorul acestui sistem putem să ne facem mai bine treaba, fluidizează actul medical”, a explicat ortopedul pediatru. 

Şi, chiar dacă unor părinţi sistemul nu li s-a părut foarte prietenos la început, aceştia şi-au dat seama că este eficient şi că timpul de aşteptare a scăzut considerabil. În plus, medicul care îl vede primul pe pacient în circuit, poate în orice moment să ştie unde anume se află copilul. După ce se înscriu cu datele personale în sistem, traseul acestora este definit iar numele lor apare pe ecran, cu un număr de ordine. Atunci când le vine rândul, la sala de pansamente, la gips sau la radiologie, ei sunt invitaţi în cabinet de un semnal sonor generat, la rândul său, de sistemul informatic.

Programul permite comunicarea între cabinete

„Programul ne permite să avem o repartiţie a pacienţilor şi o intercalare a lor astfel încât să se respecte şi nevoile de control al accesului şi ordinii, dar şi cele legate de necesităţile medicale. Este un program bidirecţional care permite comunicarea între cabinete, astfel încât dacă se produce o eroare şi, de exemplu, un pacient se înscrie la alt cabinet decât ar avea nevoie foarte uşor medicii pot ajuta să se corecteze această eroare, îl trimitem acolo unde este nevoie. Aceasta se produce fără ca el să îşi piardă ordinea din momentul venirii”, a explicat şi medicul Cătălin Chiria Babei, şeful secţiei de Chirurgie. 

„Acest sistem a reuşit să facă o oarecare ordine în aşa fel încât fiecare din pacienţi să îşi aştepte rândul civilizat, să nu mai fie o nebunie la camera de gardă aşa cum era de obicei la noi”, a spus şeful secţiei de Ortopedie Pediatrică, doctorul Ioan Fodor. 

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite