Lipsa infrastructurii contribuie la decesul a tot mai mulţi români. De ce creşte numărul victimelor accidentelor rutiere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doar în luna octombrie s-au înregistrat două accidente grave cu câte patru decese. Din 2016, numărul victimelor înregistrate pe şoşele este în creştere. Anul trecut, au murit 2.090 de oameni. Lipsa dezvoltării infrastructurii rutiere care să preia cele şapte milioane de autovehicule este unul dintre motivele tragediilor.

Numărul tot mai mare de autovehicule, peste şapte milioane, aflate pe drumurile dintre România şi lipsa dezvoltării infrastructurii rutiere odată cu avalanşa de înmatriculări sunt, în opinia reprezentanţilor Poliţiei Rutiere, motivele care au dus la creşterea numărului persoanelor decedate în accidente auto.

Spre exemplu, doar în weekendul care s-a încheiat s-a consemnat al doilea accident rutier cu patru victime din luna octombrie.  De la Poliţia Rutieră ni s-a transmis că nu există o statistică oficială la zi, pe anul în curs, pentru persoanele decedate în incidente de circulaţie, însă ni s-a precizat că datele se apropie de cele de anul trecut.

Mai exact, în 2016, conform raportului de activitate al Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" şi conform datelor asiguratorilor, reiese că s-au înregistrat 2.090 de morţi şi că s-au constat 27.000 de incidente de circulaţie.

Comparativ, între 2015-2013, numărul morţilor pe şosele era sub 1.900. Recordul tragic a fost consemnat în 2008, când au decedat pe şosele un număr de 3.065 de persoane.

Reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere şi specialişti din domeniul asigurărilor auto ne-au transmis că principalul motiv al accidentelor este creşterea numărului de autohevicole, datorată de eliminarea taxei de mediu, care nu a fost însoţită şi la dezvoltarea infrastructurii. 

În total, 7.010.608 autovehicule sunt înmatriculate în România, iar în 2009 erau doar 5,3 milioane. Şi lipsa experienţei la volan este o altă cauză a tragediilor. Reprezentanţii Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare susţin că majoritatea incidentelor sunt produse de şoferi cu vârsta până în 26 de ani.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite