Societate

articolul anterior articolul urmator

Mai am un singur dor - despre Electrica

2
9 Mar 2021 16:44:27
Péter Demény

Dintre marile furnizori cred că Electrica este cea care ne aminteşte cel mai bine unde trăim. O instituţie obtuză, cinică, care îi tratează pe oameni ca pe nişte animale.

Cel puţin la Tg. Mureş asta e situaţia. 

Toamna, am plătit o factură de 2000 de lei, acum, am primit una de 1000. Anul trecut am sunat la call centerul din oraş. O domnişoară mi-a sugerat să solicităm schimbarea contorului, ceea ce s-a şi întîmplat. Credeam că situaţia fusese rezolvată. Aş! Factura a rămas aceeaşi, poate cu 3 lei mai puţin.

Acum, Electrica nu se mai poate suna. Adică se poate suna: poţi să aştepţi mult şi bine pînă ce nu îţi răspunde nimeni. 

Am mers deci, la sfîrşitul lui ianuarie, la poarta instituţiei. Este lîngă turbina din Tg. Mureş. Şanţ, iarbă, gunoi. Arată ca o fabrică părăsită. În curte, se plimbă un portar cu spatele mereu la clienţi, altfel ar trebui să răspundă la întrebări jenante despre deciziile inepte ale şefilor. O coadă merge spre informaţii, o alta, spre înnoirea contractelor. Normal că nimeni de la contracte nu crede că mergi la informaţii.

Într-un sfîrşit am ajuns înăuntru. O doamnă drăguţă mi-a zis să duc fotografia indexului listat. Zis şi făcut. Se rezolvă, încercase să mă liniştească.

Da, dar tot mai vedeam factura aceea în contul meu. Credeam că este vreo greşeală, dar în urmă cu cîteva zile am primit un preaviz cum că la sfîrşitul lui martie vom fi deconectaţi în caz că nu plătim cei 1000 de lei. M-am deplasat din nou la Electrica, m-am certat cu suspicioşii - şi am aflat că factura e corectă, că sumele de 200 de lei fuseseră doar estimări, că atît am consumat, că asta e. La întrebarea dacă pot plăti în rate doamna din trecut mi-a zis că ea nu se pricepe la asta.

Dragă Electrica, chiar nu mă interesează cît cîştigă directorii tăi. Soţia mă învăţase că nu banii sunt importanţi pe lumea asta, şi deşi nu avem un salariu exorbitant, ne descurcăm. Dar ce ar fi oare dacă nu m-aş simţi ca un măgar nenorocit care cade în genunchi să poată plăti pentru tine?! Ce ar fi dacă te-ai lua în serios şi ai fi un furnizor veritabil?! Ăsta e singurul meu dor pe care-l mai am, Electrica dragă.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

2 Comentarii

Faclie
9.03.2021, 17:28:13

Domnu Demény, dumneavoastra primul lucru pe care trebuie sa-l faceti e sa va estimati daca ati consumat atata curent cat indica factura ! Ca daca l-ati consumat sunteti bun de plata . Daca vi se pare ca Electrica v-a inregistrat mai mult decat ati consumat atunci e altceva . Dar daca ziceti ca vi s-a schimbat contorul asta trebuia sa se fi soldat cu verificarea contorului vechi la metrologie . Deci daca sunteti sigur ca platiti mai mult decat trebuie , solutia e sa vorbiti cu un domn specialist care se ocupa cu instalatii electrice si sa va faca niste masuratori , sau poate sa va instaleze chiar si un contor propriu separat de al electrica, sa va masurati dumneavoastra consumul cu contorul dumneavoastra . Deci totul depinde ce fel de consumatori aveti , poate va incalziti casa electric etc

-1 (1 vot)
Mircea Nistor
10.03.2021, 10:10:33

Dragă domnule Demény,eu sunt abonat la curent și la gaz la o firmă,alta decât Electrica,care își are sediul în foarte frumosul oraș cosmopolit Tg.Mureș .Cei de la branșa de instalații revizii a firmei distribuitoare,mi-au instalat un detector de gaz,la o sumă "modică" .Am achitat prin e-banking factura,la 12 zile după ce a fost emisă .Cu toate astea,din vară și până acum,soseau lunar plicuri cu somații de plată,până în cele din urmă am fost transferat la o firmă de recuperare a creanțelor .Peste tot,chiar și la privat,treaba se face în duiosul stil mioritic .Adică lent,prost,fără simț de răspundere și respect elementar față de consumator.Degeaba am trimis e-mai-uri,și la firma de servicii și la cea de creanțe .Confirmările la e-mail-ul ce conținea ordinul de plată digital întârzia nepermis de mult ."Unprofessional conduct " .Punct .

Modifică Setările