Societate

OMS: COVID-19 suferă mutaţii. Se pare că virusul se înmulţeşte mai bine

3 Jul 2020 21:06:21
Autor: Afrodita Cicovschi
FOTO Shutterstock

Aproape 30% din datele de secvenţiere a genomului din eşantioane de virus COVID-19 colectate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii au arătat semne de mutaţie, dar nu există dovezi că a dus la o boală mai severă, a declarat vineri un oficial de top al OMS, scrie AFP, citată de Hotnews.

"Cred că este destul de răspândit", a declarat pentru Reuters Soumya Swaminathan, om de ştiinţă la OMS.

Agenţia ONU a colectat până în prezent 60.000 de mostre, a spus ea, notează AFP, citată de Hotnews

Varianta de SARS-CoV-2 care este dominantă în prezent pe plan mondial infectează mai uşor celulele decât acea tulpină de coronavirus apărută la începuturile pandemiei în China, fapt care o face să fie probabil mai contagioasă în rândul comunităţilor, deşi acest detaliu nu a fost deocamdată confirmat, potrivit unui studiu publicat joi în revista Cell şi citat de AFP.

"Nu ştim încă dacă o persoană se recuperează mai puţin bine după tulpina actuală sau nu", a comentat Anthony Fauci, directorul Institutului Naţional pentru Alergii şi Boli Infecţioase (NIAID) din Statele Unite, pentru Jurnalul Asociaţiei Medicale Americane (JAMA).

"Se pare că virusul se înmulţeşte mai bine şi poate fi mai transmisibil, dar noi ne aflăm încă în stadiul în care încercăm să confirmăm această ipoteză. Însă câţiva foarte buni geneticieni din domeniul virusului lucrează la acest aspect", a adăugat Anthony Fauci.

După ieşirea sa din China şi sosirea în Europa, o variantă a noului coronavirus, care suferă în permanenţă mutaţii, la fel ca orice virus, a devenit dominantă şi această versiune europeană este aceea care s-a instalat apoi în Statele Unite. Acea variantă, denumită D614G, este diferită printr-o singură literă din ADN-ul virusului, aflată într-o zonă care controlează vârful particulei prin care pătrunde în celule umane.

Mutaţiile genetice ale noului coronavirus sunt urmărite în lumea întreagă de către oamenii de ştiinţă, care secvenţiază genomul virusurilor pe care le descoperă şi pe care le publică apoi în cadrul unei baze internaţionale de date, GISAID, care conţine deja peste 30.000 de secvenţe genetice până în prezent.

Autorii noului studiu, cercetători de la universităţile Sheffield şi Duke şi de la Laboratorul Naţional din Los Alamos, au stabilit în aprilie că D614G a devenit de atunci tulpina dominantă şi au afirmat, trăgând totodată un semnal de alarmă, că această mutaţie face virusul să devină "mai transmisibil". Autorii au publicat rezultatele studiului pe un site dedicat articolelor ştiinţifice prezentate online înainte de publicare.

Însă acea afirmaţie a fost criticată, întrucât echipa de cercetători nu a dovedit că mutaţia însăşi este cauza dominaţiei sale; poate că ea a beneficiat de pe urma altor factori sau a hazardului. Oamenii de ştiinţă au realizat apoi cercetări şi experimente suplimentare, mai ales la cererea editorilor revistei Cell.

Tomescu Tom
3.07.2020, 21:27:53

Mutația a beneficiat ... și de pe urma altor factori sau/și a hazardului.. Hazardul este un factor implicit .. Problema e cu ceilalți " factori " ..

0 (2 voturi)
Edmond Wolf
3.07.2020, 22:21:28

Când citesc în presă despre tot ce s-a realiza la Institutul Tehnológic din Massachusetts (MIT) în ultimii 10 ani, în domeniul nanotehnologiei și medicinei, nu mă mai miră nici o mutație a coronavirusului. Mă aștept la ce e mai rău.

-2 (2 voturi)
Senza Nome
3.07.2020, 23:19:35

Cert este ca Coronavirus nu este doar un virus gripal, este prezent chiar si vara si este fatal pentru anumite categorii de persoane.

0 (6 voturi)
MV R.
3.07.2020, 23:21:36

De asta ar fi fost bine ca românii să aibe un dram de conștiință civică sau măcar coeziune de neam...

-1 (3 voturi)
Alex C
4.07.2020, 01:54:28

De vina sunt politicienii, in special cei PSD/Curtea constitutionala dar si guvernul PNL. Si in Marea Britanie si SUA unde teoretic sunt oameni mai civilizati, pana cand nu s-au impus reguli cu forta, nu au respectat oamenii de buna voie regulile si au facut explozie pandemica de COVID. Trebuiau pastrate amenzile si spiritul de ordine si disciplina, nu sa iesi la TV sa spui ca orice regula e neconstituionala. In orice societate se gasesc oameni care nu respecta regulile daca nu sunt pedepsiti.

-1 (7 voturi)