Oprescule, s-a blocat!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În 85 de zile de la preluarea mandatului de primar general, Sorin Oprescu nu a luat nicio măsură clară pentru a fluidiza traficul în Capitală Nici nu a început şcoala că în

În 85 de zile de la preluarea mandatului de primar general, Sorin Oprescu nu a luat nicio măsură clară pentru a fluidiza traficul în Capitală

Nici nu a început şcoala că în Bucureşti traficul este blocat la orele de vârf. Măsuri există doar teoretic. Pe străzi, practica arată o cu totul altă situaţie.

Cu doar trei zile înainte de începerea şcolii, când se aşteaptă o creştere de 30% a valorilor de trafic, circulaţia în Capitală a redevenit un haos.

Zonele cele mai aglomerate sunt cele centrale şi cele unde se lucrează la reabilitarea infrastructurii. "Am încercat să ajung dimineaţă, la ora 11.00, în Otopeni. De la Podul Mioriţa până după Băneasa am făcut mai bine de 40 de minute", a spus Dan Mihai, şofer din Bucureşti.

120 de intersecţii inteligente

Dincolo de lărgirea reţelei stradale şi reabilitarea infrastructurii, măsuri luate pentru fluidizarea imediată a circulaţiei, municipalitatea lucrează la sistemul de management al traficului.

Programul are ca termen de finalizare mai 2009, când 120 de intersecţii din centrul Capitalei vor avea montate camere de luat vederi şi căi de rulare adaptive.

"Până în prezent avem funcţionale 83-84 de intersecţii, iar pe traseul Magheru, Piaţa Victoriei, Spitalul Colţea, Regina Elisabeta şi Carol toate intersecţiile au montate sisteme inteligente de rulare", a precizat Claudiu Bălan, manager în cadrul Uti, societatea care se ocupă de implementarea programului.

"Pasajul Basarab, o investiţie cumplită"

Specialiştii în transporturi susţin însă că ceea ce propune Primăria Generală nu va rezolva problema traficului decât într-o mică măsură.

"Urbanismul trebuie să ţină seama de transporturi. O primă măsură este un transport public atractiv, ca în ţările vecine. Trebuie rezolvată şi problema parcărilor. Sistemul de management al traficului doar prelungeşte o agonie, va aduce o fluenţă nesesizabilă în trafic", a explicat profesorul Şerban Raicu, prorector pentru coordonarea activităţii de cercetare ştiinţifică, dezvoltare şi inovare în cadrul Universităţii Politehnice Bucureşti.

Despre proiectele grandioase promovate de edili, el spune că nu sunt fezabile. "Pasajul Basarab este o investiţie cumplită, se coboară pe Titulescu, care are o singură bandă, este ca şi cum am vărsa un fluviu într-un râu", a explicat Raicu.

Cinci soluţii pentru trafic

Culoar unic pentru transportul în comun.
Amenajarea de parcări.
Condiţii de trafic
pentru biciclişti.
Înlocuirea semafoarelor cu sensuri giratorii.
Implementarea completă a sistemului de
management al traficului.

Vom extinde metroul uşor pe cheiul Dâmboviţei şi vom face două autostrăzi pe poziţia nord-sud, est-vest, ca să parcurgem mai uşor Bucureştiul
Sorin Oprescu, 11 iunie 2008

Până la 15 septembrie se vor încheia lucrările de reabilitare pe 15 şantiere, ceea ce va permite fluidizarea circulaţiei
Sorin Oprescu, 8 septembrie 2008

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite