Societate

articolul anterior articolul urmator

Parada eleganţei

0
28 May 2011 21:44:48
Autor: adevarul
Fostul premier Tăriceanu a ajutat un coleg al cărui Ferrari din 1972 nu mai pornea
Fostul premier Tăriceanu a ajutat un coleg al cărui Ferrari din 1972 nu mai pornea

Cele mai frumoase maşini de epocă pot fi admirate în acest weekend lângă Castelul Peleş de pe Valea Prahovei. Colecţionari de maşini de epocă din toată ţara s-au întâlnit ieri la Peleş la primul concurs de eleganţă automobilistică din România.

Peste 50 de maşini de o vechime considerabilă şi-au dat întâlnire la Castelul Peleş. Bătrânele, dar elegantele doamne au defilat pe domeniul regal, într-o atmosferă de poveste. Bijuteriile pe patru roţi au făcut deliciul turiştilor veniţi la Peleş şi au stârnit admiraţia membrilor juriului. Colecţionarii au demonstrat că bijuteriile pe care le posedă sunt încă şi într-o stare perfectă de funcţionare.

Un Ford de 8.000 de euro

Cea mai veche maşină prezentă la competiţie a fost un Ford, asamblat în 1926. Pe timpuri, automobilul nu fusese înzestrat de proprietar cu oglinzi retrovizoare sau cu un sistem de semnalizare, pentru că aceste dotări tehnice nu erau necesare în traficul de odinioară. Ca să poată circula, colecţionarul gălăţean care deţine minunata piesă de epocă a adăugat maşinii câteva „calităţi moderne". „Fiind unul dintre primele modele de maşini, toate comenzile sunt inversate. Acceleraţia şi avansul sunt manuale şi sunt acţionate prin cele două manete de lângă volan. Are trei pedale cu funcţia de marşalier, frână şi schimbător de viteze. Este puţin ciudat, pentru un şofer din ziua de azi să conducă o astfel de maşină", a explicat Gabriel Odagiu, proprietarul venerabilului automobil.

Colecţionarul deţine maşina de cinci ani şi a cumpărat-o cu 8.000 de euro de la un bătrân de 90 de ani, care îşi petrecuse jumătate din viaţă la volanul bătrânei doamne. Fordul este destul de costisitor când vine vorba de întreţinere. „Pentru a rămâne în stare de funcţionare, o astfel de maşină necesită o investiţie anuală de câteva mii de euro, mai ales că piesele nu mai pot fi procurate decât din Statele Unite ale Americii", a mai adăugat proprietarul. În tinereţe, veterana competiţiei de la Sinaia a parcurs distanţe remarcabile, cum ar fi drumul dintre Suedia şi Paris.

Modă după vremuri

Cei mai mulţi proprietari ai maşinilor de epocă şi-au ales ţinute adecvate timpurilor trecute reînviate de expoziţia automobilistică. „Ne-am îmbrăcat aşa cum era moda în anii 1930-1940. Conduc o Skoda 1100 fabricată în 1939, aşa că trebuie să respectăm vechimea şi atmosfera acelor vremuri", a explicat cu mândrie Răzvan Bădulescu din Bucureşti.

Din competiţie nu a lipsit bătrâna reprezentantă a meleagurilor autohtone. Un împătimit al vechilor Dacii a prezentat un model fabricat în 1969. „Am şapte de acest fel, însă aceasta este de departe preferata mea, este a 90-a maşină ieşită de pe poarta fabricii. Este o maşină cu suflet", a spus Dănuţ Crainiciuc, din Suceava.

Caroseria neatinsă de timp şi piesele originale ale Daciei i-au atras pe curioşi şi pe nostalgici. „Cred că aceasta este una dintre puţinele Dacii care, la o asemenea vârstă, nu are bordul crăpat", a declarat amuzat Arpad Pattontyus, unul dintre spectatori.


Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările