Societate

articolul anterior articolul urmator

Păţania unei femei care a cumpărat un BMW X5, second hand, de 27.000 de euro. Ce a descoperit chiar a doua zi

20
13 Oct 2021 21:32:09
Autor: George-Andrei Cristescu
Femeia susţine că problemele au continuat şi că autoturismul a mai ajuns de câteva ori în service.
Femeia susţine că problemele au continuat şi că autoturismul a mai ajuns de câteva ori în service.

O femie din Bucureşti care a cumpărat de la o firmă de leasing un BMW X5, din 2011, adus din Germania, a descoperit că vehiculul a trecut prin 7 accidente, iar numărul de kilometri nu era cel real. După mai multe luni, cu nenumărate reparaţii, ea a a făcut şi câteva sesizări la Parchetul de pe lângă Judecătoria Buftea şi la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor.

În decembrie anul trecut, femeia plătit o primă rata de 15.000 de lei, urmând ca timp de 56 de luni, să achite câte 2.100 de lei. În total, în jur de 27.000 de euro. A ajuns acasă, cu maşina, pe 23 decembrie, dar susţine că problemele au început chiar de-a doua zi, conform unui material realizat de ″Inspectorul Pro″⁣, publicat pe site-ul stirileprotv.ro.
 
„În faţa curţii s-a întâmplat, a apărut brake fluid, lichidul de frână, după care a apărut engine, cu motorul şi ne-a tăiat puterea la maşină. Mergeam cu BMW-ul pe drum cu 10-20 la oră maxim. Am mers la service, au deschis capota şi au zis da, într-adevăr lichidul de frână este negru praf, plin de mizerie, ar trebui schimbat”, povesteşte femeia.
 
Autoturismul a ajuns pentru reparaţii într-un service ales de firmă, însă că problemele au continuat şi a mai ajuns de câteva ori în service.
 
Timp de 6 luni cât a avut garanţie, cheltuielile au fost acoperite de firma de leasing, ai căror reprezentanţi i-ar fi spus femeii că înainte de a-i preda maşina în decembrie, s-ar fi făcut o revizie de câteva zeci de mii de lei. Atunci, printre altele, bateria ar fi fost înlocuită, cutia de viteze verificată, iar trapa reparată. 
 
„Bateria când au schimbat-o, nu au schimbat-o cu o baterie care să fie compatibilă cu BMW-ul şi dă nişte erori, sunt foarte multe dintre problemele pe care au zis că le-au reparat şi apar în continuare. (...) Cred că nu a existat lună să nu merg de două ori în service”, a mai spus ea.
 
Puşi în faţa atâtor probleme, oamenii au verificat maşina, şi au aflat că autoturismul a avut un accident în Germania, în 2013, dar şi că kilometrajul a fost modificat. Conform raportului, în octombrie 2013, maşina avea 114.127 de kilometri, iar în februarie 2014 avea 61.544 de kilometri. Este de altfel, luna înmatriculării în România.
 
Au continuat cu Registrul Auto Român, unde oamenii au descoperit că autoturismul a avut în România, alte 7 accidente auto, cu reparaţii estimate la 20 de mii de euro.
 
O altă greşeală pe care femeia o regretă este că a semnat contractul de leasing operaţional, fără să îl citească cu atenţie. În acest document, firma nu îşi asumă asuma răspunderea pentru eventualele defecţiuni apărute după predarea maşinii. Iar la final, dacă vrea să devină proprietarul autoturismului, trebuie să mai achite o taxă reziduală de 8 mii de euro.
 
Mai mult, femeia a semnat un act prin care admite că ştie că ce apare în bord nu este kilometrajul real al autoturismului.
 
Ea ar vrea să predea maşina, dar nu reuşea să dea de nimeni până acum, totuşi recent a primit un mail de la firma de leasing prin care este invitată la o discuţie, în cursul săptămânii viitoare.
 
Ea a făcut sesizări la Parchetul de pe lângă Judecătoria Buftea şi la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor. Nu a primit încă răspuns.
 
Firma de leasing a fost anchetata în 2018, de poliţiştii şi procurori, suspectata fiind că şi-ar fi înşelat clienţii cu maşini rulate, cărora le-ar fi modificat kilometrajul.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

20 Comentarii

Drake
13.10.2021, 21:43:32

Protagonista articolului își merită soarta. Probabil că a muncit foarte puțin sau deloc pentru bani.Cât de stupid să fi să dai 27000 de euro pe un BMW de 10 ani!? Cu banii ăia își cumpăra o altă marcă de mașină, nou nouță, fabricație 2021.

-1 (25 voturi)
cloco
13.10.2021, 21:58:51

Drake , pe alocuri iti impartasesc judecata , in sensul ca si eu as lua altceva la banii aia. Insa poate femeia exact aia a vrut . Daca a semnat ca primarul , si-a asumat . Recent am luat si eu in leasing un smart cu 12.000km la bord ( masina buna , cu garantie , verificata , etc. ) . ideea e ca daca citesti contractul de leasing iti vine sa nu mai cumperi masina . nu esti protejat cu absolut nimic . Insa , am putut sa extind garantia ( care acopera un segment consitent ) cu un pret foarte mic ( 1000 lei / an ) . Asta m-a incalzit si am semnat pana la urma . Revenind la cazul de fata , o instanta ar putea stabili ca acele clauze sunt abuzive ( similar cu ceva cazuri de oameni cu credite imobiliare - castigate in instanta ) . Legislatia trebuie sa poata sa protejeze cetateanul , indiferent de alegerile pe care le face

+13 (15 voturi)
Drake
13.10.2021, 22:15:41

De acord că poate femeia respectivă și-a dorit cu orice preț bmx x5. Ce m-a frapat a fost prețul de achiziție pentru o mașină de 10 ani, când putea cumpăra aceeași mașină fabricată în 2015-2017 la cca. 22-23000 euro. Cât privește firmele de leasing, ca orice instituție financiară din România, sunt interesate în principal să păcălească și să jumulescă clienții. Probabil, dacă va continua acțiunea în instanță clienta înșelată va câștiga, iar societatea de leasing va fi obligată s-o despăgubească. Cel puțin așa ar fi normal.

-2 (16 voturi)
nihil sine deo
13.10.2021, 21:58:39

lizing la masini de epoca?Jesuse Doamne

-13 (15 voturi)
Utilizator Adevărul
13.10.2021, 22:18:49

Comentariu considerat abuziv.

Vezi toate comentariile (20)

Modifică Setările