Societate

articolul anterior articolul urmator

„Psihologia «traversează» de fapt tot ce facem de când ne trezim până când ne culcăm“

4
4 Aug 2016 23:38:20
Iulia Badea-Guéritée

Iuliana Alexa este o luptătoare. Conduce de aproape 10 ani revista Psychologies, se bate cotidian cu prejudecăţile celor din jur, predă cursuri de jurnalism la Media FEM. Revista Psychologies este, din 2016,  povestea de succes a presei din România. Interviu.

Psychologies România este, astăzi, publicaţia glossy cu cea mai mare creştere în ultimul an, un procent mare, 36%. Cum se ajunge la un astfel de rezultat?

Se ajunge fiind atent la ce vor cititorii pe care de-a lungul vremii i-am câştigat şi fidelizat. Psychologies are cel mai mare procent de cititori de categorie A (adică cei mai educaţi şi mai bogaţi, elita, practic). Pe cititorii aceştia îi întrebăm frecvent ce vor să citească, ce facem bine, ce greşim, ameliorăm din mers publicaţia. Şi îi respectăm şi nu le servim prostii. Tot ce scriem e foarte bine documentat şi editat. Ne scriu oamenii să ne spun că învaţă din articolele noastre mai mult decât din orice altceva, că unii şi-au salvat câte o relaţie aplicând ce am scris noi. Asta e o recompensă foarte plăcută pentru redacţie, ştii atunci că ai făcut ce trebuie. Suntem a treia revistă pe toată piaţa ca număr de exemplare vândute, deci putem spune cu destulă siguranţă că românii nu vor numai porcări şi tabloide. Vor reflecţii, filozofie, sfaturi pragmatice şi practice şi bine documentate, scrise de oameni care au şcoli în domeniu.

Peste un an veţi sărbători 10 ani de existenţă pe piaţa românească. O privire înapoi înseamnă mai ales lupta cotidiană pentru a atinge acest rezultat sau mai ales satisfacţia de a fi reuşit crearea unui produs de calitate?

Ambele. Nu a fost simplu deloc, mai ales în anii de criză. Auzeam zilnic profeţii despre închidere, despre scăderea vânzărilor, despre scăderea vânzărilor de publicitate. Iată că viaţa te surprinde şi plăcut. Criza a trecut, lucrurile se reaşează. Internetul nu e aşa un Bau Bau cum se spunea prin 2006-2007, cu un mediu nou şi ajutător în publishing. Sigur, el „papă“ bani destinaţi pe vremuri numai printului dar nu e o situaţie endemică. Peste tot în lume se întâmplă şi eşti provocat să te adaptezi. Totul e o chestiune de adaptare, lumea socială şi economică e şi ea una darwiniană...

Care sunt textele de care sunteţi cea mai mulţumită?

Păi sunt mulţumită de toate, că altfel nu le public, dacă am îndoieli. Exigenţa maximă faţă de ceea ce facem ne caracterizează pe toţi. Ori iese textul de nota 10 din calculator ori nu intră în revistă. Un glossy e un produs scump, să-l tipăreşti, să îl ilustrezi. Nu ne batem joc de bani, în cele 116 pagini de revistă punem ce credem noi că e mai bun din ceea ce facem.

Dar cele care au avut cei mai mulţi cititori?

Suprinzător, nu cele cu sex! Se spune peste tot că sexul vinde. La noi sunt cele mai citite (statistici de pe site, ca acolo vedem mai clar) textele de dezvoltare personală, de relaţie cu sine şi cu familia. Oamenii sunt interesaţi să ştie cum să fie mai pozitivi şi mai optimişti, de exemplu. Sigur, publicăm despre tot ce alcătuieşte universul interior şi exterior al unui om contemporan, de la sex la virtuţile terapeutice ale muzicii clasice. Psihologia „traversează“ de fapt tot ce facem de când ne trezim până când ne culcăm (şi între aceste momente, desigur, drept care le dăm oamenilor sfaturi despre cum să folosească descoperirile neuroştiinţelor pentru a dormi mai bine).

Mai e psihologul privit cu neîncredere?

Nu, deloc, e chiar o inflaţie de oameni care se pretind psihologi sau consilieri de dezvoltare personală. Nici aşa nu e bine, dar noi încercăm să indicăm valoarea cuiva, colaborând cu respectivul. Selectăm foarte atent colaboratorii. Nu au loc în Psychologies cei care bat câmpii şi nu au o şcoală serioasă.

Ce vă doriţi în continuare, pentru revista dvs.? Interviul visat sau subiectul de realizat?

Aş vrea să îmi acorde un interviu în exclusivitate Irvin Yalom sau Julian Barnes (unul din scriitorii mei favoriţi). Nu „suntem“ doar cu psihologia, ci şi cu literatura, filozofia, istoria, totul integrat în stilul actual de viaţă, în lifestyle. Psychologies e o revistă de lifestyle.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

Radu Gheorghe
5.08.2016, 15:43:51

Eu cred ca ea "traverseaza" si de cind ne culcam si pina ne trezim, sau gresesc?

+3 (3 voturi)
L Lara
5.08.2016, 17:13:04

"Psychologies are cel mai mare procent de cititori de categorie A (adică cei mai educaţi şi mai bogaţi, elita, practic)." Serios? Poate cei mai bogati citesc ghiveciul asta soporific, dar cei mai educati....ma indoiesc teribil. M-am uitat de curiozitate pe aceasta revista citita de " cei mai educati dintre romani" si titlurile sunt cel putin usurele: "Esti mama de baiat? Cum poti sa-i dezvolti inteligenta emotionala" "Fanteziile sexuale ale femeilor" "Ce capcane ascunde o relatie de cuplu deschisa" "Test : Tu de ce te plangi cel mai des" "Test: Esti pregatita pentru schimbare?" "Cum prevenim degradarea relatiei de cuplu" Imi pare rau, dar daca madame Gueritee se simte inteligenta si citeste povesti de-astea "psihologice" e treaba dansei ca si a "luptatoarei" intervievate dar de aici la generalizari de tipul "cititorii nostri sunt elitele".......e cale lunga! PS Revista asta mi se pare oglinda perfecta a societatii romanesti actuale si a ce inseamna "elita" !

+5 (5 voturi)
Adrian Andrei
8.08.2016, 08:41:05

Lara, mai tii minte "elita" aia care se plangea ce viata grea are ea: - dimineata casting, - la pranz shooting, - dupa amiaza shopping - seara clubbing...

+2 (2 voturi)
Mitza Mitzu
12.08.2016, 17:45:20

Elita?Subit,am un complex de inferioritate...

+2 (2 voturi)
Modifică Setările